Po dekadzie działania blog "Jak oszczędzać pieniądze" zakończył swoją działalność. Jedyną stale aktualizowaną sekcją bloga jest RANKING kont i lokat. Zapraszam też do lektury ponad 500 archiwalnych artykułów (ponadczasowych)! 👊

Problemy przy sprzedaży biletów na FinBlog 2015, czyli co poszło nie tak?

przez Michał Szafrański dodano 28 sierpnia 2015 · 33 komentarze

Problemy Evenea

Czasami intensywna promocja konferencji przynosi odwrotne skutki od zamierzonych a systemy, które mają zapewnić bezproblemową sprzedaż biletów – same stają się źródłem problemów.

Dzisiaj piszę w imieniu wszystkich organizatorów konferencji FinBlog 2015. Jak wiecie, wczoraj o 12:00 uruchomiliśmy w serwisie Evenea.pl sprzedaż biletów na to wydarzenie. Zainteresowanie tymi biletami było duże, ale nie aż tak wielkie żeby się spodziewać tego co nastąpiło.

Kilkaset osób jednocześnie próbowało zdobyć 100 wejściówek – pierwszą pulę, którą udostępniliśmy w sprzedaży. Niestety ta niewielka z mojej perspektywy liczba zamawiających i tak okazała się zbyt duża dla systemu Evenea.pl. Zdecydowana większość z osób próbujących złożyć zamówienie doświadczyła problemów i nie mogła uiścić płatności. Części szczęśliwców operacja zapłaty się udała i otrzymali bilety.

Czytaj także: Relacja z FinBlog 2015 i kilka przemyśleń po pierwszej konferencji blogerów finansowych

Dzisiaj bardzo przepraszam Was za te problemy i zmarnowanie Waszego czasu. Jest mi bardzo przykro, że taka sytuacja miała miejsce. Poniżej znajdziecie szczegółowy opis tego co się stało. Przedstawiam także dalsze kroki. Wszystkie osoby, które składały zamówienie dostały także indywidualnego maila z informacją o tym, czy mają bilet czy nie (sprawdźcie proszę swoje skrzynki).

UWAGA: Sprzedaż drugiej puli biletów rozpocznie się 3 września o 12:00 na stronie https://finblog2015.konfeo.com

Co się wczoraj wydarzyło?

  • Udostępniliśmy do sprzedaży pulę 100 biletów (ograniczenie ustawione przez nas w systemie Evenea.pl).
  • System przyjmował zamówienia – nie zważając na ustawione ograniczenie.
  • Jednocześnie system się “przytkał” uniemożliwiając większości osób uiszczenie płatności (“przytkał”, to sformułowanie z intensywnie prowadzonej korespondencji z Eveneą).
  • Widząc, co się dzieje po kontakcie z firmą Evenea, podjąłem decyzję o wstrzymaniu sprzedaży.

Efekty były następujące:

  • 76 biletów zostało prawidłowo kupionych i opłaconych.
  • Kilkanaście biletów zostało zamówionych z płatnością tradycyjnym przelewem – tu czekamy jeszcze na spłynięcie wpłat.
  • Ponad 270 biletów ma status zamówionych, ale nieopłaconych.

Aktualny status problemu

W praktyce Evenea doprowadziła do overbookingu wydarzenia, czyli złożenia zamówień na większą liczbę biletów niż ustawiony limit liczby miejsc.

Do końca dnia wyjaśnialiśmy sytuację z Eveneą. Muszę przyznać, że “po rozlaniu się mleka” stanęli na wysokości zadania. Otrzymałem szczegółowe wyjaśnienia, przeprosiny, zrzeknięcie się prowizji z tytułu obsługi wydarzenia oraz propozycję rekompensaty finansowej w wysokości 3000 zł w celu wynajęcia większej sali lub powiększenia darowizny na rzecz Pajacyka i Stowarzyszenia WIOSNA.

Niestety powiększenie sali na obecnym etapie – nie wchodzi już w rachubę (wszystkie ustalenia i rezerwacje są dokonane). Cieszę się jednak, że przynajmniej problemy nie poszły na marne i organizacje dobroczynne otrzymają 2x większą kwotę niż pierwotnie planowaliśmy (przypominam, że dochody z biletów w całości trafiają do Pajacyka i Stowarzyszenia WIOSNA). To jest ta lepsza strona tego co się stało. 🙂

Od wczoraj zastanawiałem się co zrobić w tej sytuacji. Optymalnie byłoby po prostu przyznać bilety wszystkim osobom, które złożyły zamówienie, a którym nie udało się go opłacić. Jednak ze względu na liczbę takich zamówień – jest to niemożliwe. Nie mamy tylu miejsc.

Sprawdź również: Priorytety młodego #FinNinja, czyli co robić obok studiów, aby zapewnić sobie świetną przyszłość

Rozważałem także przyznanie biletów tym osobom, które informowały nas o problemie i komunikowały się w mediach społecznościowych. Niemniej jednak po zastanowieniu uznałem, że byłoby to po prostu niesprawiedliwe. Chciałbym, aby w tej sytuacji zasady były dla wszystkich takie same. Nie jest to sytuacja komfortowa dla nikogo i mam tego świadomość.

Piszę to z bólem, ale zdecydowałem w imieniu wszystkich organizatorów, że te ponad 270 zamówień, w przypadku których nie udało się Wam uregulować płatności, zostaną anulowane. Bardzo Was za to przepraszam, ale nie widzę innego sensownego rozwiązania. Mam nadzieję, że przyjmiecie moją decyzję ze zrozumieniem.

Kolejna pula biletów

Przypominam, że 3 września (w czwartek w przyszłym tygodniu) o 12:00 planujemy udostępnić kolejną pulę biletów. Będzie ona nieco większa niż 100 sztuk (w sumie mamy 200 wejściówek), ale zdaję sobie sprawę, że walka o bilet będzie ciężka. Niestety sala nie jest z gumy…

Ze swojej strony mogę obiecać, że nie jest to ostatnia tego typu szansa do spotkania osobistego z blogerami finansowymi. Przypominam też, że całość będzie transmitowana w sieci i nagrania wszystkich wystąpień trafią na YouTube jakiś czas po konferencji FinBlog.

Sprzedaż kolejnej puli biletów na pewno nie będzie realizowana poprzez system Evenea.pl. Skorzystamy z innego rozwiązania – być może platformy charytatywnej Allegro a być może innej usługi. Proces decyzyjny trwa, ale jeśli nie macie konta na Allegro a chcecie kupić wejściówkę, to warto się tym zainteresować.

Sprawdź również: Relacja z FinBlog 2015 i kilka przemyśleń po pierwszej konferencji blogerów finansowych

Idę lizać rany. 😉 W boju hartuje się stal. Z jednej strony cieszę się, że FinBlog cieszy się tak dużym zainteresowaniem, a z drugiej przykro mi, że przygotowania przebiegają w taki sposób.

Jeszcze raz przepraszam za problemy i do usłyszenia.

AKTUALIZACJA: Sprzedaż drugiej puli biletów rozpocznie się 3 września o 12:00 na stronie https://finblog2015.konfeo.com

Zapraszam serdecznie i mam nadzieję, że teraz wszystko przebiegnie bez problemów. 🙂

"Finansowy ninja" - podręcznik finansów osobistych

Finansowy ninjaJuż ponad 130.000+ osób kupiło książkę "Finansowy ninja".

Nowe, zaktualizowane wydanie to ponad 540 stron praktycznej wiedzy o oszczędzaniu, zarabianiu, optymalizacji podatkowej, negocjowaniu i inwestowaniu, które pomogą Ci zostać prawdziwym finansowym ninja i osiągnąć bezpieczeństwo finansowe.

Przewodnik po finansach osobistych, który każdy powinien przeczytać jeszcze w szkole.

PRZEJDŹ NA STRONĘ KSIĄŻKI →

{ 31 komentarzy… przeczytaj komentarze albo dodaj nowy komentarz }

Marcin Sierpień 28, 2015 o 17:41

Myślę że przesadzasz, że z powodu jednej wpadki skreślasz firmę. Chłopaki dali ciała, ale naprawili co trzeba i zrekompensowali to aż nadto. Taki zły PR z Twojej strony to chyba przesada.

Odpowiedz

Michał Szafrański Sierpień 28, 2015 o 17:57

Hej Marcin,

Ile wpadek jest akceptowalnych? To firma, której podstawowym biznesem jest obsługa zapisów na eventy. Nie robią tego od wczoraj. System nie ma plakietki „beta”.

Nieprawdą jest to co piszesz, że „naprawili co trzeba”. Według aktualnych informacji błąd nie jest naprawiony i na chwilę obecną nie ma żadnej gwarancji, że do 3.09 uda się go skutecznie wyeliminować. Nie jestem gotowy ryzykować „powtórki z rozrywki”. Chcę by sprzedaż pozostałych biletów przebiegła w miarę bezproblemowo – a przynajmniej chcę wiedzieć, że zrobiłem co w mojej mocy, by tak się stało.

Pozdrawiam

Odpowiedz

Michał Sierpień 28, 2015 o 18:08

To nie jest pierwsza wpadka Evenei. Pracowałem przy wydarzeniach nieco mniej rozreklamowanych i także były problemy z wieszającym się systemem.

Odpowiedz

Łukasz Przechodzeń Sierpień 28, 2015 o 17:58

Przy takiej promocji i zasięgu to nawet 1000 miejsc by nie starczyło 🙂

A pomysł z Allegro jest niezły. Też będzie się „przytykać”, ale to już nie z winy Allegro.

Odpowiedz

Michał Szafrański Sierpień 28, 2015 o 18:11

Hej Łukasz,

Myślę jednak, że 1000 miejsc by wystarczyło. 🙂

Pozdrawiam

Odpowiedz

Tomasz Sierpień 28, 2015 o 18:19

Cześć Michał!

Niestety też miałem problemy ze stanem mojego zamówienia, ale koniec końców udało mi się zapłacić za bilety. Cieszę się, że skończyło się to dla mnie pomyślnie, ale jednocześnie przykro mi, że wielu osobą to się nie udało.
W każdym razie wysyłam uściski i nie mogę się doczekać aby Ciebie poznać i przybić Ci piątkę!

Pozdrawiam gorąco!:)

Odpowiedz

LadyM. Sierpień 29, 2015 o 01:26

celownik (komu? czemu?) OSOBOM

Odpowiedz

Qrkoko Sierpień 28, 2015 o 18:19

Podczas drugiej edycji See Bloggers rejestracja na warsztaty też była przez Evenea i tak samo system się wtedy przytkał, że nie dało się na nie zapisać.

Odpowiedz

Marek Sierpień 28, 2015 o 18:22

Michał dasz radę ! 🙂

Odpowiedz

Igor Sierpień 28, 2015 o 18:46

Skoro to cel charytatywny, to czy można wnieść opłatę za oglądanie transmisji w internecie? Biletów mało, a do Warszawy mi i tak daleko. Chętnie przyłożyłbym cegiełkę, zwłaszcza, że kwota wielka nie jest, a wiedza, którą się dzielicie jest cenna 🙂

Odpowiedz

Michał Szafrański Sierpień 28, 2015 o 18:51

Hej Igor,

Dziękuję za dobre chęci. Transmisja w Internecie będzie za darmo, bo ma ona status amatorskiej – będzie przez aplikację Periscope (zgodnie z opisem we wpisie dotyczącym konferencji).

Niemniej jednak jeśli chcesz dołożyć cegiełkę, to wystarczy przekazać darowiznę w sposób opisany tutaj https://jakoszczedzacpieniadze.pl/pajacyk lub na stronie „Szlachetnej Paczki” (w zależności od tego na którą organizację chcesz przekazać darowiznę).

Pozdrawiam i dziękuję

Odpowiedz

Piotr Sierpień 28, 2015 o 18:46

W imieniu swoim i całego zespołu Evenea.pl jeszcze raz przepraszam Ciebie Michał, pozostałych organizatorów Fin Bloga oraz wszystkie osoby, którym nie udało się zarejestrować na to wydarzenie. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem tego, co robią chłopaki w ramach swoich blogów i jak wielkie grono czytelników zachęcili do jednoczesnej rejestracji na Fin Bloga – przykro nam, że nasz system nie stanął na wysokości zadania. Od razu po pojawieniu się pierwszych sygnałów o trudnościach technicznych byliśmy w stałym kontakcie z organizatorami i osobami próbującymi kupić bilet na wydarzenie. Usunęliśmy już buga, który był bezpośrednim powodem całego zamieszania oraz przystąpiliśmy do przygotowania dodatkowych procedur, które zapobiegną tego typu problemom w przyszłości.

Jak wspomniał Michał – ze względów logistycznych niestety nie było możliwe proponowane przez nas opłacenie przez nas kosztów większej sali, postanowiliśmy więc przeznaczyć kwotę 3000 PLN na działalność Pajacyka i Stowarzyszenia Wiosna wspierając szczytny cel, którzy wybrali organizatorzy przy sprzedaży biletów na FinBloga.

Życzę wszystkim spokojnego i udanego weekendu, a ja wracam do intensywnej pracy.

Piotr Kocjan
Evenea.pl

Odpowiedz

Michal Sierpień 28, 2015 o 18:48

Hej, mi się na szczęście udało! I faktycznie problem pojawiał się przy probie płatności, ale szybka decyzja i próba zaplacenia przez inny bank powiodła się. Do zobaczenia na FinBlog 2015

Odpowiedz

Mar Sierpień 28, 2015 o 19:33

Ano organizowanie konferencji to nie tylko lansik, bansik, ścianki i samokreowanie. Trzeba liczyć się z takimi problemami i wpadkami. Nieważne czy po Twojej, czy po kogokolwiek innego stronie leży wina, niesmak zostaje. I tyle. Ze swej strony mogę radzić tyle: zajmuj się Michał tym co potrafisz, czyli blogowaniem, a nie jakimiś przedsięwzięciami które nie wiadomo po co, komu i na co mają służyć.

Odpowiedz

Bartek Sierpień 29, 2015 o 19:00

Mar, wyluzuj. Niesmak owszem pozostał, ale tylko Ty uważasz, że nieważne po czyjej stronie jest wina. Wielokrotnie wykładają się systemy wielkich banków, platform, systemy operacyjne, itp. To jedna z tych rzeczy, które możesz przewidzieć, możesz starać się im zapobiec, możesz zminimalizować ewentualne straty, ale nigdy nie jesteś w stanie ich w 100% wyeliminować.

Michał, masz na przyszłość nauczkę dotyczącą doboru narzędzi. Ogromny plus dla Ciebie i Evenei za działania post factum.

Pozdrawiam.

Odpowiedz

Bartosz Sosiński Sierpień 28, 2015 o 19:35

Cześć Michał!
Nie bierz winy na siebie – Evenea zawaliła bo powinni być na to gotowi. To jak oni sprzedają bilety na wielkie koncerty? Głowa do góry!

Szkoda, że nie wszyscy chętnie będą mogli uczestniczyć, ale z pewnością uda im się następnym razem. I jeszcze jedna szansa będzie w przyszłym tygodniu 🙂 Trzymam za nich kciuki.

Tak jak pisałem Ci na Twitterze – miałem nosa i wybrałem płatność offline zaraz po tym, jak system nie puszczał mnie do płatności online. Wszystko poszło dobrze i otrzymałem już od Ciebie bilet 🙂

Trzymam kciuki za wszystkich którzy jeszcze się nie zapisali, z niecierpliwością czekam, żeby poznać tych którzy będą i wreszcie przybić z Tobą piątkę i może chwilę porozmawiać 🙂

Pozdrawiam, Bartek 🙂

Odpowiedz

Daniel Sierpień 28, 2015 o 20:15

Niestety, ja jestem w tej puli 270 nieszczęśliwców 🙁 choć klikałem zakup kilka sekund po 12:00, cóż bywa…
Powalczę w kolejnej puli, mam nadzieję, że sie uda bo urlop już wzięty 😉

Pozdawiam

Odpowiedz

PanKalulator Sierpień 28, 2015 o 21:08

Ja też kiedyś miałem problem z Eveneą.

Odpowiedz

ŁukaszW Sierpień 28, 2015 o 21:53

Szkoda, że się to skiepściło bo czekałem na to od dłuższego czasu. Akurat miałem wolne, ustawiłem sobie przypomnienia i zarezerwowałem czas. Za tydzień będę w pracy więc pewnie się nie uda zdobyć wejściówki. Zostaje periscope.

Odpowiedz

Rafał Sierpień 28, 2015 o 22:47

Jestem jednym z pechowców, próbowałem non stop do 13-tej, nie udało się, ale mimo wszystko nie złoszczę się, szkoda, powalczę jeszcze 3.09. Michał, dzięki za jasne i pełne wyjaśnienie sprawy, evenea tez wyszła z tego z twarzą. Taki rzeczy czasem się zdarzają. A swoją drogą nie dziwię się, że event cieszy się tak dużą popularnością, byłem ostatnio na warsztatach, które organizowałeś, było to super wydarzenie. Bardzo inspirujące i motywujące, a przy tym ogrom praktycznej wiedzy. Mam nadzieje, ze uda się częściej organizować takie eventy i na większą skalę, a może trochę podnieść cenę i bardziej wspomóc Wiosnę? Jeszcze raz dziękuję.

Odpowiedz

Piotrek Sierpień 29, 2015 o 09:39

Cześć Michał,

Przypomniała mi się anegdota – biznesmen pyta biznesmena:
Czy jeśli pracownik mojej firmy popełnił błąd kosztujący firmę 100.000zł to czy powinienem natychmiast wyrzucić go z pracy?
.
.
.
Stary! Czemu miałbyś wyrzucać pracownika na którego szkolenie wydałeś właśnie 100.000zł?
😉

Odpowiedz

Mateusz Sierpień 29, 2015 o 09:52

Hej
Z Allegro też trzeba uważać. Co prawda nie wiem jakie oni mają możliwości, ale na wiosnę gdy konferencja Confitura(1400 miejsc) rozprowadzała bilety też pojawiały się problemy. W kolejnych transzach już ich nie było, więc całkiem możliwe że była to kwestia ustawień.
Takie małe ostrzeżenie by z nimi też dobrze dograć szczegóły 🙂

Odpowiedz

Krzysztof Sierpień 29, 2015 o 11:52

A czy 03.09. przy zamawianiu biletów przez allegro można będzie wybrać płatność off line? Jak widać jest to rozwiązanie wolniejsze, mniej wygodne, ale skuteczniejsze.
Pozdrawiam
Krzysztof

Odpowiedz

Hubert Sierpień 29, 2015 o 22:33

@Marcin – z tego co rozumiem sprzedałeś ~100 biletów – pozostałe 270 osób i tak by ich nie dostało 😉

Z czysto technicznej strony, problem jest trudny do rozwiązania i wymaga przemyślanego podejścia. Nie sądzę również by allegro w ramach aukcji przewidziało tak wysokie concurrency, co też można wywnioskować z komentarzy przedmówców.

Tak się składa, że miałem ostatnio okazję słuchać podcasta o rozwiązywaniu podobnych problemów. Uczestnikiem tego podcastu był człowiek z Eventbrite. Wnioskuję z tego, że mają ten problem ogarnięty i polecam sprawdzić.

Odpowiedz

Hubert Sierpień 30, 2015 o 00:19

oczywiście @Michał – sorry za pomyłkę 😉

Odpowiedz

Paweł Wrzesień 2, 2015 o 10:31

Michał,

bardzo podoba mi się sposób, w który komunikujesz się z zainteresowanymi całą (dość niefortunną) sprawą. Otwarcie i przejrzyście, aby każdemu wyjaśnić wszelkie niejasności. Brawo.

Pozdrawiam,
Paweł

Odpowiedz

Michał Wrzesień 3, 2015 o 12:05

No nieźle.
11:59:50 – rejestracja jeszcze nie rozpoczęta
12:00:00 – można się rejestrować
12:00:10 – brak miejsc

No ale mi się udało! Jupi! 😀

Odpowiedz

BlogoFirmie Wrzesień 3, 2015 o 12:21

To prawda, było dokładnie tak, jak napisałeś po zaledwie 10 sekundach brak biletów.
Mi też się udało:)
P. S. Będę jechał na konferencje z Wrocławia samochodem, zapraszam do wspólnej jazdy:)

Odpowiedz

Michał Szafrański Wrzesień 3, 2015 o 13:51

Hej,

Dokładnie tak było. Przy czym w 10 sekund sprzedaliśmy 89 biletów. Część osób jednak nie opłaciła w ciągu 15 minut i… około 12:15 do puli wróciło kilkanaście biletów. Cierpliwi kupili.

Ok. 12:30 znowu wróciło kilka biletów nieopłaconych do puli i w zasadzie to był już koniec. Najbardziej cierpliwi zakupili.

Szybko poszły. Za rok zrobimy zapewne dużo większą konferencję. 🙂

Pozdrawiam

Odpowiedz

Agata Wrzesień 3, 2015 o 12:50

a mnie sie nie udało 🙁 12.01 brak biletów

Odpowiedz

Gumor Wrzesień 4, 2015 o 09:32

Dodam, że te kilkanaście biletów po 12.15 czekały sobie dobrych kilka minut na nabywców – jak Michał relacjonował. Wtedy można było spokojniutko sobie zakupić 🙂

Odpowiedz

Anuluj odpowiedź

Dodaj nowy komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: