Po dekadzie działania blog "Jak oszczędzać pieniądze" zakończył swoją działalność. Jedyną stale aktualizowaną sekcją bloga jest RANKING kont i lokat. Zapraszam też do lektury ponad 500 archiwalnych artykułów (ponadczasowych)! 👊

WNOP 121: Brand24 – droga od startupu przez markę osobistą założyciela do spółki giełdowej wycenianej na 100 mln złotych

przez Michał Szafrański dodano 11 maja 2018 · 25 komentarzy

Od startupu do 100 milionów złotych

Od startupu do 100 mln zł

Kilka lat temu Michał Sadowski gotowy był oddać swój startup za darmo. Dziś skutecznie łączy budowę marki osobistej i marki giełdowej spółki Brand24.

Michał Sadowski z Brand24, to taki internetowy śmieszek. Niby poważny, ale jak przyjdzie co do czego to wygłupia się na firmowych filmikach. Jednocześnie sprawnie buduje swój wizerunek eksperta w zakresie prowadzenia biznesu opartego na liczbach, otwarcie dzieląc się w mediach społecznościowych wynikami Brand24 i przydatnymi obserwacjami dotyczącymi efektywności prowadzonych działań. Jest także przystępną osobą i na każdym kroku pokazuje, że liczy się dla niego zadowolenie każdego klienta. Dla wielu osób to niedościgniony wzór, jak powinno się robić nowoczesną komunikację firmy z jej klientami – bez korpo-zadęcia i po prostu „z ludzką twarzą”.

Ale z drugiej strony mieszanie marki osobistej z wizerunkiem firmy może mieć także negatywne skutki. To jeden z powodów dla których duże firmy tak często wzbraniają się przed taką formą komunikacji. Sęk w tym, że Brand24 też jest już całkiem dużą firmą. Zatrudnia ok. 60 osób, wszedł na giełdę (NewConnect) i wyceniany jest już na 100 milionów złotych.

Czy to coś zmienia? Właśnie o tym i o drodze Brand24 rozmawiam z Michałem. Jest też sporo o tym, czy warto wpuszczać inwestorów do firmy na wczesnym etapie, jak rekrutować pracowników i jakie są największe bolączki prezesa Brand24. Zapraszam do wysłuchania naszej rozmowy.

infoShare – Partner podcastu

Partnerem tego odcinka podcastu jest konferencja infoShare – największa konferencja technologiczna w naszym regionie Europy, która odbędzie się w dniach 22-23 maja 2018 r. w Gdańsku. Szacuje się, że w tym roku weźmie w niej udział ponad 6000 osób, wśród których będzie także mój dzisiejszy gość – Michał Sadowski. 🙂

Zaufanie czyli waluta przyszłościTo tam trzy lata temu wystąpiłem z prezentacją zatytułowaną „Zaufanie jako waluta przyszłości”, która położyła podwaliny pod moją nową książkę o podobnym tytule. A przy okazji przypominam, że do 18 maja trwa przedsprzedaż #ZCWP.

W tym roku oprócz występu na infoShare będę tam miał moje gdańskie spotkanie autorskie. Odbędzie się ono we wtorek 22 maja o godzinie 17:15 na scenie Inspire w Amber Expo i poprowadzi je Arlena Witt, którą znacie ze 110 odcinka podcastu. Spotkanie potrwa do dwóch godzin i planuję je zorganizować jako sesję AMA – Ask me anything, podczas której będziecie mogli zadawać mi dowolne pytania. infoShare to jedyne miejsce, gdzie spokojnie możemy pomieścić kilka tysięcy osób… miejsca dla chętnych więc nie zabraknie (aczkolwiek nie spodziewam się byście przybyli aż tak licznie).

UWAGA: Aby wejść na spotkanie autorskie trzeba się zarejestrować na konferencji infoShare! Wystarczy bilet „Basic Pass”, który aktualnie nadal dostępny jest całkowicie bezpłatnie. Potem ma już kosztować będzie już 50 zł. Warto więc się pospieszyć.

ZAMÓW BILET NA INFOSHARE 2018 →

Jeśli przyjdzie Wam zapłacić za bilet, albo wybierzecie droższe warianty biletów uprawniające do udziału w warsztatach i wydarzeniach towarzyszących infoShare (Conference Pass, Startup Pass, Executive Pass lub Investor Pass), to zachęcam do podania podczas rejestracji kodu rabatowego iS18_szafranski – uzyskacie 10% zniżki. 🙂 Kod należy wprowadzić na dole pierwszego ekranu rejestracji w polu „Enter discount code” i kliknąć przycisk „Validate discount code”.

Jest też dodatkowy bonus dla wszystkich, którzy zdecydują się kupić droższe bilety (czyli inne niż Basic Pass) – każda osoba, która przy zakupie poda powyższy kod rabatowy otrzyma od organizatorów GRATIS książkę „Zaufanie, czyli waluta przyszłości” z moim autografem. 🙂 Będzie do odbioru wraz z materiałami konferencyjnymi.

Tym razem każdy, kto przybędzie na infoShare, będzie mógł także nabyć książki #ZCWP oraz #FinNinja na stoisku mojego wydawcy – Grupy Wydawniczej Relacja. Tam będę też podpisywał książki.

Harmonogram spotkań autorskich i nie tylko

Informacje o wszystkich planowanych spotkaniach autorskich (i nie tylko) znajdziecie we wpisie dotyczącym książki #ZCWP. Tam je zbieram i aktualizuję. 🙂

Samą listę spotkań i innych wydarzeń – znajdziecie w zakładce „Wydarzenia” na fanpage na Facebooku.

Droga Brand24 od startupu do 100 milionów złotych – audio i wideo

Możesz posłuchać podcastu, przeczytać transkrypt zamieszczony poniżej lub obejrzeć wideo na YouTube.

Oglądając wideo zasubskrybuj proszę kanał na YouTube oraz kliknij symbol dzwoneczka. Dzięki temu będziesz otrzymasz powiadomienie, gdy opublikuję nowy film.

Czytaj także: WNOP 124: Przesłuchany przez Arlenę Witt, czyli duże spotkanie autorskie na infoShare w Gdańsku

Transkrypt, czyli podcast do czytania

Transkrypt podcastu dostępny jest w dwóch formatach: PDF do pobrania i wersja tekstowa do czytania na blogu (po rozwinięciu).

Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF).

W tym odcinku usłyszysz:

  • Kim jest Michał i czym się zajmuje?
  • Kiedy Michał wystartował z Brand24?
  • Co to było patrz.pl?
  • Na ile zachowanie Michała w sieci wpływa na zaufanie klientów w stosunku do jego firmy?
  • Z czego wynikały filmiki promocyjne Brand24?
  • Jakie problemy generuje fakt, że Michał jest nierozerwalnie związany z Brand24?
  • Czy Michał dzisiaj zajmuję się bezpośrednią obsługą klientów?
  • Skąd pomysł aby zakładać firmę, która miała spora konkurencję na rynku?
  • Czy na początku Michał wiedział na co się porywa?
  • Czy trudno jest pozyskać pierwszych klientów?
  • Kto był inspiracją Michała dotyczącą rozwoju firmy?
  • Jakie błędy zostały popełnione w pierwszych latach działalności Brand24?
  • Jak to się stało, że start up Michała pozyskał inwestorów?
  • Kiedy Michał zaczął mieć świadomość „prezesa” i zaczął delegować zadania?
  • Jak wygląda obecnie strategia rekrutacyjna Brand24?
  • Dlaczego firma Michała wspiera marki osobiste swoich pracowników?
  • Jaka jest największa trudność w pracy Michała jako prezesa firmy?
  • Jak wygląda tydzień pracy Michała?
  • Gdzie Michał stawia granice swojej transparentności?
  • O skromności Michała.
  • Co motywuje Michała do pracy i rozwoju?
  • Jakie porady ma Michał dla osób, które skutecznie chciałyby wypromować swoją firmę własną marką osobistą.
  • Co powiedziałby Michał młodszemu sobie, gdyby mógł się cofnąć w czasie o dziesięć lat?
  • Jak Michał poradził sobie ze stresem i swoimi początkowymi lękami?

Kliknij prawym przyciskiem, aby ściągnąć podcast jako plik MP3.

Zobacz także na czym polega finansowanie startupów

Strony, osoby i tematy wymienione w podcast’cie:

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Was w wielu miejscach:

A jeśli podoba Ci się podcast, to będę Ci bardzo wdzięczny, jeśli poświęcisz minutkę i zostawisz swoją ocenę oraz krótką recenzję w iTunes. Wasze głosy powodują, że mój podcast trafia do rankingów iTunes. Dzięki temu łatwiej jest do niego dotrzeć tym osobom, które jeszcze nigdy go nie słyszały. A na tym bardzo mi zależy 🙂

Oceń podcast “Więcej niż oszczędzanie pieniędzy” <–

Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za Twoje wsparcie i życzę Ci świetnego dnia! 🙂

"Finansowy ninja" - podręcznik finansów osobistych

Finansowy ninjaJuż ponad 130.000+ osób kupiło książkę "Finansowy ninja".

Nowe, zaktualizowane wydanie to ponad 540 stron praktycznej wiedzy o oszczędzaniu, zarabianiu, optymalizacji podatkowej, negocjowaniu i inwestowaniu, które pomogą Ci zostać prawdziwym finansowym ninja i osiągnąć bezpieczeństwo finansowe.

Przewodnik po finansach osobistych, który każdy powinien przeczytać jeszcze w szkole.

PRZEJDŹ NA STRONĘ KSIĄŻKI →

{ 25 komentarzy… przeczytaj komentarze albo dodaj nowy komentarz }

Michał Maj 11, 2018 o 13:32

Brand24 to fajne narzędzie (kiedyś testowałem te 7 czy 14 dni), ale oferta jest kompletnie nieskrojona dla przeciętnego blogera. Najtańszy pakiet kosztuje prawie 200zł brutto miesięcznie i zawiera opcje, których taki bloger nie potrzebuje (ot chociażby dostęp dla 5 użytkowników).

Wiem, że to biznes, że pewnie jest to policzone i przemyślane, ale straszna szkoda że w zasadzie przez to jest to narzędzie dla wąskiej grupy osób. Nie wiem czy takie zamykanie się na drobnych klientów to dobry krok w perspektywie 3-5 lat, wszak ten mały klient może z czasem stać się tym większym… Poddaję więc to pod rozwagę właścicielowi firmy, no i życzę dużo sukcesów!

Odpowiedz

Thomas Maj 11, 2018 o 14:58

Były dużo mniejsze pakiety. Skoro już ich nie ma, to pewnie wpływały na pogorszenie zarobków, zamiast je polepszać.

Odpowiedz

Michał Sadowski Maj 11, 2018 o 17:00

Blogerzy mają u nas darmowe konta. Uderz proszę do [email protected] pomoże ustawić 😉

Odpowiedz

Paweł Maj 14, 2018 o 09:27

Takie narzędzia mielą mnóstwo danych więc tanie zbytnio być nie mogą. 149zł (aktualizacja 2x dobę) to daje 2,5zł za update wyników. Jakby zamiast własnej mieli komercyjną chmurę to by wyszło myślę jeszcze z 2 razy drożej.

Zgadzam się natomiast z tym że brakuje bardziej podstawowego pakietu (nawet z 1 słowem kluczowym). Taki pakiet powinien być sprzedawany po kosztach, aby „trzymać” przy sobie klienta , który jak urośnie zostanie z nimi za większy pakiet. Dodatkowo konkurencyjne Sentione ma taki sam najniższy pakiet (ale już brak limitu słów), a Monitori jest < 100zł.

Idealnym rozwiązaniem był by pakiet elastyczny. Np ja jako osoba techniczna i JDG nie potrzebuje Slacka, nie potrzebuje więcej użytkowników, ale raporty Excel i większe archiwum już bardzo chętnie.

Powiem szczerze, że kibicuje mocno Brand24 w tym właśnie okresie kiedy są już na giełdzie i ich rozwój będzie teraz bardziej elastyczny. Np widzę że wprowadzą system afiliacyjny. Tak jak i hackatony i dni na własny rozwój czynią z nich prawdziwy startup (chociaż trochę mnie zdziwił późny etap tych praktyk). Czekam na API i jakiś "język reguł". Do pełni podziwu brakuje mi też opcji dla pracowników.

Odpowiedz

Paweł Maj 14, 2018 o 09:39

dodam jeszcze że jak na 100% potrzebował narzędzia tego typu to pakiet za 149zł byłby jednak porównywalnie jednym z najdroższych narzędzi subskrypcyjnych w moim arsenale . A wydaje na wszystkie subskrypcje ok 1,5-2k miesięcznie

Odpowiedz

Bartek Maj 11, 2018 o 15:04

Święte słowa z tym wymuskiwaniem produktu i zwlekaniem z prezentacją klientowi. Świetnie się słucha. 🙂

Odpowiedz

Michał Sadowski Maj 11, 2018 o 17:01

Dzięki Bartek ! 🙂

Odpowiedz

sarven Maj 11, 2018 o 20:27

O z tego co słyszę nie tylko ja nie lubię rozmawiać przez telefon i jeszcze tak to ładnie zostało nazwane „asynchroniczność”, ale dokładnie tak mam, wolę jak ktoś mi napiszę coś i mogę to co sprawdzić w wolnej chwili, nawet kilka razy na spokojnie przeczytać i dopiero jakoś się do tego odnieść. Oczywiście też zależy jakie to są sprawy, bo do takich spraw podchodzę jak do programowania i staram się wybierać odpowiednie narzędzie do realizacji danego celu.

Taki przykład: zgłaszanie awarii w Orange, wydawałoby się, że telefon jest tutaj lepszą opcją, ale dla mniej wygodniejszy jest czat, gdzie sobie go odpalam w przeglądarce i po prostu czekam aż ktoś się połączy, w międzyczasie robiąc inne rzeczy. Gdzie na jakiejś infolinii pewnie straciłbym z dwadzieścia minut.

Odpowiedz

Zbigniew Maj 11, 2018 o 21:26

…i można nie przeklinać

Odpowiedz

Przemek Czerwiec 2, 2018 o 13:20

Ale na infoShare sie nie dalo, co dla mnie jest strasznie slabe i zepsulo ciekawe pomimo problemow technicznych wystapienie.

Odpowiedz

Inwes Maj 12, 2018 o 01:00

Coś mi nie daje spokoju po tej rozmowie. Firma internetowa mająca 2k klientów jest wyceniana na 100mln? To wychodzi 50k złotych wyceny na klienta. Zajrzałem na stronę, widzę że ceny w Brandzie są okrutnie wysokie i pewnie jest świetna marża, ale ta wycena jest po prostu szokująca. Musi być duża wiara inwestorów w projekt, oby byli cierpliwi 😉

Odpowiedz

Dorota Czerwiec 6, 2018 o 10:48

Giełda nie wycenia klientów, tylko perspektywy wzrostu 😉

Odpowiedz

Adrian Maj 12, 2018 o 14:28

Kolejne spotkanie pokazujące ludzką stronę biznesu. Nie poznajemy pana prezesa a sympatycznego człowieka który opisuje swoje doświadczenia nie tylko biznesowe ale co równie ważne życiowe. Spora dawka śmiechu umila słuchanie 😉 Dowiadujemy się, że ważne jest inwestowanie w ludzi, szacuenk otoczenia i utrzymywanie odpowiednio wysokiego poziomu a nie gonitwa za rosnącymi słupkami. A pomysł na kreatywne piątki i ponidziałki bez telefonów… cóż może i utopia alleeeee jaka fajaaaaaaa….

Odpowiedz

Łukasz / Opiekun Finansów Maj 12, 2018 o 16:18

O Brand24 słyszałem od jakiegoś czasu. Ale dopiero po ostatniej konferencji Blog Conference Poznań (gdzie na jednej prezentacji zostali wspomnieni) zdecydowałem się przetestować to narzędzie.

Jako bloger dostałem na 6 mcy darmowy pakiet w pełnej wersji. Wystarczyło o nich wspomnieć na FB i oni już sami to zauważą 😉

Na razie jestem mikrusem więc nie pokazują mi nic o czym nie wiem – same moje komentarze na różnych blogach i na FB. Albo info o Legii Warszawa bo mają tam piłkarza co ma tak samo na imię i nazwisko jak ja.

Generalnie bardzo fajny , merytoryczny i motywacyjny podcast.

Odpowiedz

Adam Maj 13, 2018 o 19:44

Michał, serdeczne dzięki za ten materiał, za cały ten inspirujący wywiad!

Cudnie słyszeć, że są w naszym kraju tacy ludzie, którzy swoim codziennym działaniem udowadniają że można prowadzić udany, zyskowny biznes inaczej, bardziej… po ludzku?
To taki niesamowicie świeży powiew zachodniego Bransonizmu w naszej, wciąż jeszcze mocno leżakowo-targowiskowej mentalności zarządzania.

Świetnie też, że Michał promuje takie podejście na zewnątrz.
Może pobudzi tego czy owego „głównodowodzącego” do myślenia (bezcenne!) 🙂

Odpowiedz

austra Maj 14, 2018 o 12:32

Bardzo ciekawy wątek nt. marek osobistych pracowników; solidnie daje do myślenia.
Wczoraj byłam na pokazie filmu „Wielka architektura” i tam też był pokazany biznes opierający się na marce osobistej założyciela (Bjarke Ingelsa) – z tym, że u Bjarke cała firma opierała się na nim. Póki prowadził biuro w Danii, wszystko było super. Zdobywał nagrody, klientów, rozgłos. Z czasem biznes rozrósł tak bardzo, że Bjarke otworzył drugie biuro, w USA, i skupił się na budowie World Trade Center. I nagle pojawił się problem, bo dotychczas świetnie radzące sobie biuro w Danii przestało prosperować, ponieważ klienci, wiedząc, że Bjarke przeniósł się do USA, nie chcieli już korzystać z ich usług. Chcieli Bjarke, którego już nie było – a jeśli był, to za mało 🙂 Ale to tak na marginesie.

Odpowiedz

austra Maj 14, 2018 o 12:35

PS: A gdyby ktoś chciał obejrzeć film, o którym wspomniałam, to jest on teraz puszczany we Wrocławiu w DCFie w ramach festiwalu Docs Against Gravity 🙂

Odpowiedz

Leszek Maj 15, 2018 o 08:29

Właśnie takich „Panów prezesów” cenię najbardziej – nie tworzący sztucznej bariery ale z ludzka twarzą, pozwalający sobie na luz i swobodę.

Odpowiedz

Rafał Maj 15, 2018 o 22:14

Świetny wywiad, czekam na więcej podcastów z tak ciekawymi gośćmi.

Odpowiedz

Kamilo Maj 19, 2018 o 23:04

Tak mnie zaciekawilo. Na poczatku rozmowy mowicie o byciu introwertykami i chyba Michal mowisz to jakby to byla choroba, a nawet o leczeniu tego (rozumiem ze to bardziej na zasadzie przelamywania sie, ale padlo konkretnie slowo leczenie). Czemu tak? Co zlego w byciu introwertykiem?

Odpowiedz

Rita Czerwiec 13, 2018 o 18:20

Nie ma nic w złego w byciu introwertykiem, ale współczesny świat jakoś lepiej postrzega ekstrawertyków, jako bardziej przebojowych, zaradnych. Co nie jest oczywiście prawdą. Ja też jestem introwerykiem i dobrze mi z tym 🙂 ale kiedyś w pracy mi zarzucono, że jestem introwertkem – bardzo to przeżyłam…

Odpowiedz

Rita Czerwiec 13, 2018 o 13:55

Fajnie się słucha o początkach biznesu, który przeradza się później w coś większego. Najbardziej kręcą mnie takie historie typu „zaczynał od zera, miał 100 zł w kieszeni”.

Odpowiedz

Marek Lipiec 15, 2018 o 18:30

Wspaniale patrzy się na rozwój takich projektów związanych z marketingiem. Narzędzie bardzo przydatne także w SEO 🙂

Odpowiedz

Karol Lipiec 17, 2018 o 13:00

Gratuluję sukcesu, jednak w mojej opinii Brand24 jako narzędzie do monitorowania fraz anglojęzycznych jest bezużyteczny. Oceniam to na podstawie dwóch 14-dniowych testów wykonanych w okresie ostatnich 24 miesięcy. Ilość wyników i ich jakość była bardzo mizerna. Dla porównania narzędzia konkurencyjnych firm (zarówno tańsze jak i droższe) zwracały 2-6 więcej wyników wysokiej jakości (żadnych spamerskich stron). Testy narzędzi prowadziłem równolegle.

Odpowiedz

Rafał Z Wrzesień 8, 2020 o 11:17

Dziękuję za kolejny fajny wywiad. Taką myśl sobie zapisałem:
„Nie warto przyjmować postawy alfy i omegi, bo to gubi.”

Dziękuję
Pozdrawiam

Odpowiedz

Dodaj nowy komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: