Informacje o nowych artykułach i sposobach oszczędzania pieniędzy prosto na Twój e-mail

    

WNOP 132: Jak wysyłać paczki w sklepie internetowym, czyli kulisy dobrej obsługi Klientów – Krzysztof Bartnik z IMKER Logistyka

przez Michał Szafrański dodano 16 kwietnia 2019 · 35 komentarzy

Jak wysyłać paczki w sklepie internetowym

Właśnie przekroczyłem 70 tys. wysłanych paczek w moim sklepie internetowym. Ani jednej nie wysłałem sam. Korzystam z usług wyspecjalizowanej firmy logistycznej.

Dzisiaj gościem podcastu jest mój najbliższy współpracownik i jednocześnie właściciel firmy, bez której po prostu bym sobie nie poradził. Krzysztof Bartnik z firmy IMKER Logistyka odpowiada za codzienną obsługę całego procesu logistycznego związanego ze sprzedażą oraz wysyłką moich książek. Składa się na to również kontakt z Klientami (w ramach skrzynki emailowej mojego sklepu), rozwiązywanie problemów, nadzorowanie fakturowania oraz przygotowywanie raportów na potrzeby mojej księgowości.

Co więcej, dzisiaj moja sprzedaż obsługiwana jest przez sklep internetowy SalesCRM.pl opracowany przez firmę Krzysztofa. Zastąpił on wykorzystywaną wcześniej przeze mnie usługę Shoplo.

Dzisiaj rozmawiamy o tym jak dobrze przygotować zaplecze do obsługi wysyłek, jakie zadania składają się na cały proces logistyczny, jak zadbać o to, aby Klient czuł się dobrze obsłużony i dlaczego warto współpracować w tym zakresie z wyspecjalizowanymi firmami. Doświadczeń mamy już całkiem sporo – ja w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowałem ponad 70.000 wysyłek, a Krzysztof ma ich na koncie już ponad milion!

To obowiązkowy odcinek dla tych wszystkich, którzy zastanawiają się jak zorganizować obsługę wysyłek… i paraliżuje je myśl o samodzielnym pakowaniu i wysyłaniu paczek. Ja od początku wiedziałem, że nie chcę mieć tego problemu i wolałem go za odpowiednią opłatą zdelegować do wyspecjalizowanej firmy (w podcaście podajemy także koszty takiej operacji).

Zapraszam serdecznie do wysłuchania naszej rozmowy. No i przy okazji życzę Wam wszystkim spokojnych, pogodnych i rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy. 🙂

Magazyn IMKER Logistyka kiedyś i dziś

W podcaście zadeklarowałem, że pokażę Wam magazyny Krzysztofa “przed” i “po”. Oto jak wyglądał pierwszy magazyn w garażu, z którego blisko 3 lata temu wysyłaliśmy pierwszą dostawę książki “Finansowy ninja”.

Jak obsłużyć wysyłkę

Jak wysyłać paczki 1

IMKER Logistyka

Warunki były iście partyzanckie a Krzysztof śmiało może chwalić się, że ma za sobą etap “startupu w garażu”.

Dziś IMKER Logistyka to firma, która dysponuje kilkoma dużymi magazynami. Tu przykładowe zdjęcia pokazujące trzy z nich – w tym najnowszy w trakcie trwających jeszcze prac wykończeniowych.

Logistyka wysyłka paczek 1

Logistyka wysyłka paczek 2

Sklep internetowy wysyłka paczek 1

Sklep internetowy wysyłka paczek 2

Logistyka sklepu internetowego – podcast w formie audio i wideo

Możesz posłuchać podcastu lub obejrzeć wideo na YouTube.

Oglądając wideo zasubskrybuj proszę kanał na YouTube oraz kliknij symbol dzwoneczka. Dzięki temu będziesz otrzymasz powiadomienie, gdy opublikuję nowy film.

Transkrypt, czyli podcast do czytania

Transkrypt podcastu dostępny jest w dwóch formatach: PDF do pobrania i wersja tekstowa do czytania na blogu (po rozwinięciu).

Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF).

W tym odcinku usłyszysz:

  • Kim jest Krzysiek i czym się zajmuje?
  • Kiedy po raz pierwszy spotkałem się z Krzysztofem?
  • Jakich klientów przyprowadziłem Krzyśkowi?
  • Ile osób zatrudnia Krzysiek?
  • Co składa się na proces obsługi wysyłek klientów?
  • Jakie rodzaje produktów wysyła firma Krzysztofa?
  • Kto narzuca standardy pakowania przesyłek?
  • W jaki sposób Krzysztof wycenia usługi swojej firmy?
  • Jak działa usługa obsługi klienta?
  • Na co należy zwrócić uwagę podczas analizowania cenników firm logistycznych?
  • Ile paczek dziennie wysyła firma Krzysztofa?
  • Jak często kurierzy przyjeżdżają po przesyłki?
  • Jak szybko paczki dochodzą do klientów?
  • Dlaczego uciekłem z Shoplo?
  • O systemie SalesCRM.
  • Co się składa na poczucie satysfakcji klienta?
  • Gdzie są największe zaniedbania na rynku e-commerce?
  • Czy Krzysiek myśli o kompleksowym wspieraniu autorów książek?
  • Jaką książkę wydaje Krzysztof?
  • Ile moich książek zostało już wysłanych?
  • Ile przesyłek obsłużyła firma Krzysztofa?

Kliknij prawym przyciskiem, aby ściągnąć podcast jako plik MP3.

Strony, osoby i tematy wymienione w podcast’cie:

UWAGA: nie proście mnie o udostępnienie arkusza w Google Docs . Po prostu zalogujcie się na swoje konto Google i wybierzcie File i Make a copy (Plik i Utwórz kopię), aby uzyskać dostęp do własnej kopii arkusza. Możecie też pobrać go w innych formatach (File, Download as lub Plik, Pobierz jako).

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Was w wielu miejscach:

A jeśli podoba Ci się podcast, to będę Ci bardzo wdzięczny, jeśli poświęcisz minutkę i zostawisz swoją ocenę oraz krótką recenzję w iTunes. Wasze głosy powodują, że mój podcast trafia do rankingów iTunes. Dzięki temu łatwiej jest do niego dotrzeć tym osobom, które jeszcze nigdy go nie słyszały. A na tym bardzo mi zależy 🙂

Oceń podcast “Więcej niż oszczędzanie pieniędzy” <–

Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za Twoje wsparcie i życzę Ci świetnego dnia! 🙂

"Finansowy ninja" - podręcznik finansów osobistych

Finansowy ninjaMożna już zamawiać moją książkę "Finansowy ninja". To ponad 540 stron praktycznej wiedzy o oszczędzaniu, zarabianiu, optymalizacji podatkowej, negocjowaniu i inwestowaniu, które pomogą Ci zostać prawdziwym finansowym ninja i osiągnąć bezpieczeństwo finansowe.

Przewodnik po finansach osobistych, który każdy powinien przeczytać jeszcze w szkole.

PRZEJDŹ NA STRONĘ KSIĄŻKI →

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zarejestruj się aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o oszczędzaniu pieniędzy. Nie ujawnię nikomu Twojego adresu!



{ 35 komentarzy… przeczytaj komentarze albo dodaj nowy komentarz }

Anatol Kwiecień 16, 2019 o 22:17

Bardzo fajne uzupełnienie ostatniego podcastu z Markiem Jankowskim. Przedstawienie opowiedzianej tam historii zakulisowo.
Gratulacje dla Krzysztofa, że udało mu się w stosunkowo krótkim czasie tak mocno pójść do przodu z firmą.
Dla mnie bardzo ciekawy był też wątek, o wkładaniu mnóstwa wysiłku w produkt, a zapominaniu potem o marketingu. Cenna uwaga na przyszłość. Muszę zapamiętać 😉

Wydawałoby się, że proces obsługi sprzedaży i pakowania książki powinien być prosty, ale faktycznie jak nałoży się na to skalę zamówień i liczbę przesyłek, która musi zostać obsłużona, to robi się z tego duże wyzwanie, z którego klient składający zamówienie kompletnie nie zdaje sobie sprawy. No i chyba o to w tym wszystkim chodzi.

Bardzo ciekawy odcinek, dzięki!

Odpowiedz

Michał Szafrański Kwiecień 16, 2019 o 23:29

Hej Anatol,

Dzięki wielkie za ciepłe słowa. 🙂 A dla zainteresowanych o jakim podcaście pisze Anatol – tu link:

https://malawielkafirma.pl/firma-bez-pracownikow

Pozdrawiam!

Odpowiedz

Tomasz Kwiecień 16, 2019 o 23:28

Wow, niesamowite jak szybko firma Krzysztofa z „garażowej” urosła do zatrudniającej blisko 30 osób. Jeśli przez te 4 lata wysłanych zostało milion przesyłek, to już teraz dzieląc przez liczbę dni pracujących wychodzi średnio 1000 paczek dziennie, a przecież były kumulacje, kiedy obsłużonych przesyłek musiało być zdecydowanie więcej.

Podziwiam, gratuluję i życzę dalszego dynamicznego rozwoju! Amazon niech się schowa. PS. Oj trudno było znaleźć ten pierwszy garaż. 😉

Odpowiedz

Michał Szafrański Kwiecień 16, 2019 o 23:30

Hej Tomasz,

No natrudziliście się wtedy, ale dotarliście. Pamiętam, że byłem już bardzo zmęczony, gdy przyjechaliście – po całym dniu podpisywania książki i rozwiązywania problemów, o których mogłeś usłyszeć w tym odcinku. Szczerze mówiąc wtedy poziom mojego wkurzenia na zaistniałą sytuację był absolutnie w zenicie.

Pozdrawiam

Odpowiedz

Krzysztof Bartnik Kwiecień 17, 2019 o 01:53

Hej Tomasz, dzięki za życzenia 🙂 Milion przesyłek mam na liczniku od początku mojej działalności, czyli od 2006 roku.. Po drodze było kilka sklepów internetowych, moje książki… Ale to zleciało! Oczywiście dynamiczne przyspieszenie mamy od ostatnich 4 lat, ale wcześniej też wysyłaliśmy całkiem sporo jak na standardy PL. Tylko nie tyle i nie tak regularnie jak teraz 🙂

Odpowiedz

Marek Kwiecień 17, 2019 o 10:58

To ja powiem coś niepopularnego, ale tym razem ten podcast był wyjątkowo słaby (oczywiście jak na Ciebie Michale). Bardzo mało było konkretów, mało też było sensownych porad dla zwykłego Kowalskiego, który prowadzi swój sklep. Bardziej to przypominało jakąś reklamę firmy Twojego gościa (i na koniec jeszcze jego książki), niż poradnik dla osób działających w tej branży.

A ja chciałbym od takiego gościa usłyszeć co może sobie taki Kowalski usprawnić jeśli chodzi o swoją domową logistykę mini sklepów, jak zmniejszać czas procesu wysyłki, czy też jak obniżyć koszty. Albo taka kwestia – Twój gość zaczynał od garażu, a ja bym się chciał dowiedzieć jakie cechy musi mieć taki garaż, by stać się mini magazynem. To byłoby coś, co zainteresować może wiele osób, które prowadzą mniejsze biznesy. Czy w ogóle jest to możliwe by trzymać książki w garażu kiedy zimą za oknem są temperatury rzędu -20 stopni? Albo też taka kwestia – jak rozegrać sprawę ze wstępnym przygotowaniem do wysyłki jakichś produktów, czyli czy przykładowo te kubeczki są już na półkach wstępnie zapakowane/zafoliowane i zabezpieczone, czy też może pakuje się je na bieżąco jak przychodzi zamówienie? Twój gość mówił, że kupuje fajne kartony – ale co to znaczy, że są one dobre? Gdzie je można kupić? Co jest w nich lepszego od kartonów z typowego sklepu na Allegro?

No jest cała masa niuansów o których można byłoby pogadać, a tutaj rozmowa skręciła bardziej w stronę tego jak to świetną firmę ma Twój gość i dlatego czuję ogromny niedosyt 🙂

Odpowiedz

Michał Inny Kwiecień 17, 2019 o 19:09

Marku, Marku…

Każdy by chciał, żeby wszystko było proste i podane na tacy. Ja też 😉

A pomyślałeś nad tym, że Pan Krzysztof, gdy zakładał swoją firmę to pewnie miał podobne pytania? Niestety, podejrzewam także, że w większości przypadków odpowiedzi musiał znaleźć sam. Obstawiam, że metodą prób i błędów (czytaj – poniósł koszt tej nauki). Rozwijał firmę, rozwijając siebie i cały czas się ucząc, korygując działania itd.
Jak sam zauważyłeś, jest tu cała masa niuansów. Nikt nie odniesie się do Twojego konkretnego przypadku bo moim skromnym zdaniem: po pierwsze zadałeś zbyt dużo ogólnych pytań, po drugie – nawet gdyby, to nikt tak łatwo swojego wypracowanego Know-How nie odda. Bo to kosztowało go pot i łzy.
Poza tym, rozwiązania, opakowania i procedury, które sprawdzają się w firmie u Pana Krzysztofa niekoniecznie mogłyby sprawdzać się u Ciebie w firmie. Dodatkowo, pewne rozwiązania ulegną przedawnieniu i trzeba będzie wymyślać coś nowego w zamian. I to jest proces ciągły. Niektóre odpowiedzi mogłyby być już nieaktualne.

Jako słuchacz #jop domyślam się, że każdy musi przejść swoją własną drogę od pierwszej paczki wysłanej ze swojego sklepu, do tej milionowej – być może wysłanej przez firmę zewnętrzną. Na tym właśnie polega własny biznes i szeroko rozumiana przedsiębiorczość. To wszystko wiąże się też z rozwijaniem firmy i z ryzykiem, w tym – finansowym.

A skoro już poruszyłeś temat reklamy:
Większość podkastów Michała to reklama, na ogół jego produktów lub osób, które on poleca. Ciężko tego nie zauważyć. Michał przyczynił się do wzrostu popularności innych osób, jak na przykład Pana Wojciecha Woźniczka (nie wiem czy się odmienia).
A oba podkasty o negocjacjach są super i regularnie do nich wracam, mimo iż są relatywnie długie. Ja zakupiłem jego książki o negocjowaniu i wiem, że warto.

Podejrzewam, że nie zaczynasz od wysyłki 1000 paczek dziennie, więc masz czas i miejsce na naukę (czytaj: błędy), a kosz tej nauki wkalkulowałeś w swój biznesplan.

Mi osobiście podkast bardzo się podobał, bo pokazywał coś czego my klienci sklepów internetowych nie widzimy i nie do końca zdajemy sobie sprawę z procesów jakie dzieją się, gdy już złożymy zamówienie. Dla mnie, niektóre poruszane punkty były bardzo odkrywcze. Też bym chciał wiedzieć jeszcze więcej, ale wiadomo…

Jako ciekawostka i anegdotka:
Spotkałem się z przypadkami, gdy osoby chciały wysłać duże lustro na drugi koniec Polski. Zamówiły kuriera z firmy a lustro było zawinięte tylko w sam papier do pakowania. Na nic się zdały tłumaczenia przybyłego kuriera, że on nie zawozi tego osobiście i bezpośrednio na drugi koniec kraju, więc towar trzeba na podróż odpowiednio zabezpieczyć. Nie ma pewności, jak skończyła się ta historia, zdaje się, że kurier nie przyjął tego zlecania. Niby proste w teorii, ale awykonalne w praktyce.

Odpowiedz

Marek Kwiecień 19, 2019 o 10:14

@MichałInny – Tu nie chodzi o to, by gość oddawał całą swoją wiedzę, jednak jeśli ktoś chce występować publicznie i poruszyć jakiś konkretny wątek, to oczekiwałbym jednak więcej informacji, a mniej lania wody 😉

Dlaczego o tym piszę. Ewidentnie widać zjazd jakościowy podcastów w ostatnim czasie. Bo gdyby tak się zastanowić – co zawsze świadczyło o sile tego podcastu? To, że był mocno merytoryczny i był zawsze naładowany dobrymi poradami, podpowiedziami, czy też konkretnymi informacjami. Czasem oczywiście tematyka podcastu była mi bardzo odległa, ale nawet wtedy zdarzało się, że ktoś mnie do czegoś zainspirował, ktoś mnie czymś zaciekawił i może też zachęcił do pogłębienia swojej wiedzy. Jednak już od jakiegoś czasu zauważyłem, że podcast skręca w stronę “reklamy gościa”. Coraz więcej jest zaproszeń na kursy, książki, usługi, a coraz mniej jest tego co było najlepsze jeszcze kilkanaście miesięcy temu. Owszem, nadal podcast jest dobry, ale ostatnio coś idzie nie tak. Omawiany temat w tym odcinku był bardzo wdzięczny do tego, by sypać świetnymi poradami dla zwykłego Kowalskiego, bo ecommercem zajmują się dziesiątki jak nie setki tysięcy osób w tym kraju. Znam ludzi, którzy sprzedają swoje produkty, zachodząc na pocztę po pracy. Myślę, że można byłoby coś im podpowiedzieć, można byłoby rozpatrzeć kilka caseów itd. No ale to tylko moje zdanie 😉

Odpowiedz

Krzysztof Bartnik Kwiecień 17, 2019 o 20:20

Hej Marek,

dzięki za Twój komentarz i chętnie podpowiem to i owo w zakresie optymalizacji korzystając z okazji i łam bloga Michała.

Zacznijmy od tego garażu 🙂 Bo u mnie ten garaż jest dość nietypowy – troszkę ponad 100 m2 przestrzeni, gdzie mieści się spokojnie >20 palet towaru i miejsce do pakowania. Dodatkowo to budynek drewniany, a nie taki typowy blaszak, który kojarzy się zwykle każdemu na słowo “garaż”.

Generalnie tutaj nie ma cudów i musi być zapewniona odpowiednia temperatura do przechowywania towaru (sugestia na szybko: 10-25 stopni), a także wilgotność (40-50-60%). W przypadku kiedy masz -20 stopni za oknem i niedocieplony / nieogrzewany budynek to przechowywanie towaru w nim nie ma sensu. U mnie było to szczęście, że premiera książki Michała to były wakacje (lipiec / sierpień), a od października weszliśmy do naszej pierwszej wyremontowanej hali.

Wstępne przygotowanie produktów – robimy to nawet teraz, żeby móc jak najszybciej wysyłać większe liczby zamówień w skali dnia. Jeżeli wiemy, że szykuje się coś takiego (więcej niż standard), to zawsze mamy wstępnie zapakowane / przygotowane praktycznie do finalnego opakowania kilkadziesiąt, kilkaset a nawet kilka tysięcy paczek. Tutaj ważny jest czas pomiędzy sprzedażą / końcem przedsprzedaży / końcem okresu promocyjnego, a tym kiedy faktycznie towar posiadasz u siebie. Wąskim gardłem jest niekiedy generacja etykiet pocztowych, dlatego trzeba korzystać z oprogramowania, które to umożliwia. Większość platform SaaS ma to całkiem nieźle obcykane na szczęście, kwestia odpowiedniego ustawienia WCZEŚNIEJ. Gdy zamówienia nie są najprostsze z możliwych (1 SKU w środku, tylko wiele różnych), to przygotowujemy temat do momentu finalnej kompletacji i zbieramy tylko gotowe elementy.

Dobry karton według mnie to wypadkowa jego grubości, jakości wykonania nacięć przed złożeniem i dobrania odpowiedniego papieru. Jeżeli potrzebujesz do siebie takich kartonów, których my używamy to znajdziesz je tutaj (nasza dystrybucja): https://allegro.pl/uzytkownik/KamKou?bmatch=baseline-var-cl-n-uni-1-5-0312. Fajnie zaopatrzony jest także sklep Poczty Polskiej z materiałami, jest też masa innych dostawców 🙂

Żeby jednak skupić się na szczegółach to musimy popracować na konkretnym przykładzie. Co masz / jak zorganizowane i możemy szukać elementów do poprawy. Śmiało możemy ten wątek ciągnąć 🙂

Odpowiedz

Marek Kwiecień 19, 2019 o 10:25

Dzięki Krzysiek za odpowiedź! Z tego wpisu dowiedziałem się w sumie więcej niż z podcastu 😉 Co do garażu – a no właśnie, tak mi się coś wydawało że to nie może być garaż rozumiany jako 20m2. To tak prawdę mówiąc to już nie tyle garaż co mała hala była u Ciebie. To zmienia postać rzeczy. Znam pewnego gościa, który w garażu osiedlowym ma właśnie magazyn wraz z kartonami. Ledwo się w nim mieści, bo często pakuje pewne rzeczy na zewnątrz. Garaż na pewno nie jest ocieplony i zawsze mnie to zastanawiało jak to u niego funkcjonuje w takich ujemnych temperaturach. Aczkolwiek on sprzedaje jakieś metalowe rzeczy, to może i ta temperatura nie jest już taka problematyczna.

Co do kartonów – szczerze mówiąc, to jakieś rewolucyjne to one nie są 😉 Znam kartony ciut grubsze, a i tańszych jest sporo w necie. Zresztą książki jak książki, akurat one są łatwe do pakowania. Najtrudniejsze jest w sumie wysyłanie takich rzeczy, które wymagają dodawania różnych wypełniaczy. No ale to już inna bajka. Tak czy inaczej dzięki za odpisanie!

Odpowiedz

Piotr nr kolejny Maj 15, 2019 o 11:49

A ja jestem zadowolony z tego podcastu. Chociaż rozumiem, że to kwestia zaawansowania. Pewnie znasz temat i chcesz czegoś ekstra.

Ja z pozycji laika ogromnie się ucieszyłem, że jest ktoś taki, kto za mnie obsłuży klienta. Razem z mailami i magazynem i etykietowaniem i z jakąś propozycją platformy www do zamówień.

Poza tym uwielbiam te historie, gdzie się mówi o początkach firm. O sukcesie. Chociaż równie chętnie bym posłuchał historii porażek. Małych i dużych. Tak żeby lepiej wyczuć oba wzorce i dodać sobie doświadczenia płynącego też od innych, by odważniej samemu kroczyć do sukcesu 🙂

Prośba do Michała…podpytaj w przyszłości swoich gości, jak sobie radzili w szkole i czy jest coś, co szkoła może zrobić lepiej dla przyszłych przedsiębiorców?

Z rozmów i doświadczeń własnych wynika, że co najmniej 80% czasu spędzanego w szkole jest zmarnowane i że oni mocno czuli to jeszcze będąc w szkole i to przekonanie nie zmieniło się im przez lata.

Odpowiedz

Marcin Kwiecień 17, 2019 o 12:17

Dziękuję za tabelkę! Wydruk już wisi nad moim biurkiem – super prezent 🙂

Odpowiedz

Piotr Kwiecień 17, 2019 o 13:06

Generalnie uważam aby nie pisać takich postów, jednak ….
Zakupiłem na portalu ekomercyjnie.pl regulaminy do sklepu, była tam informacja że w przypadku zmiany prawa, regulaminy zostaną dostosowane. Prawo takie się zmieniło – jednak obietnica dostosowania zakupionego produktu – była tylko obietnicą. Czuje się oszukany – fakt tylko 249 zł – jednak niesmak pozostał – pomimo pisania e-maili i odpowiedzi że aktualizacja zostanie wysłana – nigdy takiej nie otrzymałem. Bardzo szanuję ten Blog, z niniejszego podcatsu bardzo skorzystałem – jednak obietnice należy spełniać.

Odpowiedz

Krzysztof Bartnik Kwiecień 17, 2019 o 14:40

Hej Piotr,

przykro mi to słyszeć i w sumie każde miejsce jest dobre do załatwienia takiej sprawy, a najlepszy jest jednak nasz bezpośredni support w tym zakresie:)

Czy możemy się z Tobą skontaktować bezpośrednio, żeby wyjaśnić temat? (być może zakupiłeś regulamin z okresem 12-miesięcznej aktualizacji i ten okres już minął…).

Ogólnie chętnie zrobimy przegląd regulaminu i damy wytyczne w tym zakresie. Mail do nas: [email protected], jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Odpowiedz

Szyciownik Kwiecień 17, 2019 o 16:14

Cześć,
Czekam na transkrypt 🙂
Nie dziwię się, że korzystasz z firmy. Nie wyobrażam sobie ogarnięcia tego samemu.
Pozdrawiam,
Kasia

Odpowiedz

Jarek Kwiecień 17, 2019 o 19:07

WOW, robi wrażenie. No to mamy przynajmniej 70 tysięcy osób, które wiedzą “jak oszczędzać pieniądze” 😉 Ja nadal czekam na swój egzemplarz, mam nadzieję że dotrze przed Świętami.

Pozdrawiam,
Jarek

Odpowiedz

Marta Kwiecień 18, 2019 o 12:38

Cześć Michał, od jakiegoś czasu śledzę Twoje poczynania, mam też oczywiście książkę FN 🙂 i pytanie do Ciebie: dlaczego nie zdecydowałeś się na postawienie sklepu z klockami Lego? Czy uważasz, że dzisiaj ma to jeszcze sens? Jestem na etapie poszukiwania dodatkowego biznesu w który mogłabym zainwestować, i sklep internetowy z klockami jest wysoko na liście. Prowadzę firmę, ale chciałabym zacząć działać w innym obszarze (teraz jest to tzw. ochrona zdrowia). Mam jakieś nadwyżki finansowe, ale nie są to takie kwoty, że mogę inwestować w nieruchomości bez posiłkowania się kredytem 😉
Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za treści, którymi się z nami dzielisz

Odpowiedz

Michał Szafrański Kwiecień 19, 2019 o 12:16

Hej Marta,

Odpowiadając w skrócie: powodów było kilka. Obracając w głowie pomysł sklepu z klockami LEGO uświadomiłem sobie, że to nie jest coś, w czym widziałbym się długofalowo – chciałem to robić bardziej dla pieniędzy niż dlatego, że stało za tym jakieś mocne zainteresowanie klockami LEGO. Kryterium “fajności” tematu to za mało. Dodatkowo chociaż miałem jakieś pomysły na marketing, to nie uwierzyłem w to, że jestem je w stanie realizować długofalowo. Moją wartość dodaną w tym biznesie także widziałem tylko krótkofalowo i widziałem, że nie jest ona unikalna – konkurencja mogłaby szybko skopiować moje pomysły, gdyby uznała, że mają sens.

Reasumując: ryzyko było zbyt duże, aby uznać, że jestem w stanie zbudować w ten sposób solidny biznes. Klienci kupują przede wszystkim patrząc na cenę, a ja konkurencję cenową uważam za rzecz absolutnie wyniszczającą.

Czy jest dobrym pomysłem otwieranie takie sklepu dzisiaj? Nie wiem.

Pozdrawiam

Odpowiedz

Tomek Kwiecień 29, 2019 o 10:58

Coraz niższa marża na klockach, coraz wyższe koszty klientów, coraz większa konkurencja… Ja dwa miesiące exitowałem z tego biznesu.

Odpowiedz

Iwona Kwiecień 18, 2019 o 16:44

Witam,

jestem pod ogromnym wrazeniem ze Krzysztof tak chetnie dzielil sie swoja wiedza podczas podcastu. Niezwykle interesujaca i inspirujaca rozmowa z ktorej mozna sie wiele nauczyc.
Dodatkowo, bylo czuc ze sie dobrze znacie i szanujecie. Byly mometny ze czulam sie jakbym byla czescia waszej rozmowy.
Powyzsze jest bardzo spojne z ZAUFANIEM o ktorym opowiadasz w swojej ksiazce.

Pozdrawiam i zycze samych sukcesow.

Iwona

Odpowiedz

Aleksandra Kwiecień 23, 2019 o 09:31

Michał, na jakich konferencjach w tym roku występujesz? Gdzie można będzie Cię posłuchać? 🙂

Odpowiedz

Michał Szafrański Kwiecień 24, 2019 o 10:14

Hej Aleksandro,

Jedyną konferencją, na której na 100% będę jest Influencer Live Poznań 11-12 maja. Nie będzie mnie jednak na infoShare (na którym bywałem co roku) i na pewno przed końcem sierpnia nigdzie indziej nie wystąpię.

Konkretnych planów na drugą połowę roku – nie mam. Tak naprawdę chciałem w tym roku ograniczyć występy do minimum i ILP wpadł mi do kalendarza tylko dlatego, że jestem jurorem w tamtejszym konkursie.

Być może w drugiej połowie roku zorganizuję 1-2 spotkania dla Czytelników. Zobaczymy.

Pozdrawiam!

Odpowiedz

Jakub Kwiecień 25, 2019 o 08:43

Cześć Michale, pamiętasz o transkrypcie? 🙂 Nie mam czasu słuchać podcastów ale transkrypcje bardzo chętnie czytam 🙂 Pozdrowienia

Odpowiedz

Michał Szafrański Kwiecień 25, 2019 o 15:37

Hej Jakub,

Pamiętam, pamiętam – właśnie nad nim pracuję. 🙂

Pozdrawiam

Odpowiedz

Karlos Kwiecień 25, 2019 o 11:13

Dokładnie, ładna paczka często wpływa na doznania klienta 🙂

Odpowiedz

Michal Kwiecień 27, 2019 o 11:07

Uważaj z tą przedmową, bo poprzednia Ci ewidentnie nie wyszła :D. Dwa razy grubsza od “oryginalnej” książki i czeka w kolejce na półce do przeczytania ;).

Odpowiedz

Maciej Maj 1, 2019 o 09:09

Michał, mógłbyś zrobić podcast na temat transportu? Kierowców ciezarówek jak zalozyć firme transportowa?

Odpowiedz

Magdalena Maj 2, 2019 o 22:25

Czekam na traskrypt. Niestety nie przyswajam treści audio za dobrze, no i zwykle słuchanie zajmuje 1.5 – 2 razy więcej czasu.

Odpowiedz

Joanna Maj 2, 2019 o 23:57

Michał, czy ja dobrze zrozumiałam, że wspomniane koszty obsługi logistycznej per 1 paczka: 12zł czy 17zł zawierają już koszt kuriera? Ty następnie przerzucasz ten koszt na klienta, czyli de facto koszt per paczka jest dużo niższy. Zgadza się? Pytam ponieważ, jeżeli tak nie jest to obsługa logistyczna, którą przedstawiasz ma sens ale tylko dla droższych produktów.

Odpowiedz

Michał Szafrański Maj 5, 2019 o 11:47

Hej Joanno,

Dziękuję za kontakt. Tak – w moim przypadku koszty firmy logistycznej zawierają już koszt przesyłki kurierskiej.

Pozdrawiam

Odpowiedz

marek Maj 15, 2019 o 12:06

Ładna paczka to coś co stosunkowo niewiele kosztuje a powoduje że klient chce wrócić – przykład z życia – dziewczyna kupiła buty gdzie dostała pudełko np w panterkę – opowiedziała o tym wszystkim koleżanką a pudełko zamiast wyrzucić stroi w domu i trzyma w nic “pierdołki” – więc spełnia swoje zadanie i będzie przypomniało o sobie np na przyszły sezon 🙂

Odpowiedz

Percebes Maj 16, 2019 o 20:08

a czy różne opakowania jest w stanie zrealizować taka logistyka?

Odpowiedz

Karolina Maj 27, 2019 o 15:29

Niesamowite osiągnięcie. Bez zautomatyzowania całego procesu, jeden człowiek nie byłby w stanie tego osiągnąć 🙂

Odpowiedz

Rita Maj 29, 2019 o 16:02

Ciekawy podcast, fajnie że było pokazane jak to wygląda z perspektywy firmy logistycznej.

Odpowiedz

Malgorzata31 Czerwiec 10, 2019 o 14:26

Lubię jak paczka jest ładnie zapakowana, a jej atrakcyjny wygląd zapada w pamięci.

Odpowiedz

Dodaj nowy komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: