Po dekadzie działania blog "Jak oszczędzać pieniądze" zakończył swoją działalność. Jedyną stale aktualizowaną sekcją bloga jest RANKING kont i lokat. Zapraszam też do lektury ponad 500 archiwalnych artykułów (ponadczasowych)! 👊

Lokata HAPPY – 3 miesiące, 5% rocznie i zero zobowiązań

przez Michał Szafrański dodano 16 lipca 2014 · 186 komentarzy

Lokata Happy

Kolejna lokata dla „wyjadaczy wisienek”. Zwykła lokata już od 1000 zł bez wymogu otwierania konta ROR.

Michał, spóźniłem się na lokatę BGŻOnline. Co proponujesz?” – takie maile zaczęły do mnie trafiać na urlopie. Odpisywałem, że nie śledzę na bieżąco wszystkich ofert banków. No ale musiałem w końcu prześledzić, bo na konto wpadło trochę pieniędzy i na deser otrzymałem jeszcze zwrot nadpłaconego podatku z Urzędu Skarbowego za ubiegły rok 🙂

No i wyłuskałem 3-miesięczną Lokatę HAPPY w Idea Bank, która oprocentowana jest na zacne 5% w skali roku. Zwykła lokata objęta gwarancjami Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, nie wymagająca otwierania konta w banku (tylko lokata) z minimalnym wkładem 1000 zł.

Ma tylko jeden minus: maksymalna kwota lokaty to 10 000 zł, a więc bankowi “wyjadacze wisienek” nie zaszaleją. Ale 5% to i tak najwyższe aktualnie proponowane oprocentowanie na lokacie 3-miesięcznej. W zestawieniu z niską inflacją (na poziomie 0,2% według GUS) okazuje się, że mamy jedne z lepszych czasów do zarabiania na bezpiecznych lokatach.

Podstawowe parametry lokaty

UWAGA: Idea Bank zmienia oprocentowanie!

Zwracajcie uwagę na oprocentowanie lokaty widoczne we wniosku, przy jej zakładaniu. Idea Bank kilkakrotnie zmieniał już oprocentowanie lokaty HAPPY. Pierwotnie lokata była na 5% w skali roku, w okresie od 3 sierpnia 2014 do 11 sierpnia była na 4,75%, a od 12 sierpnia jej oprocentowanie wróciło do poziomu 5% w skali roku. Pozostałe warunki lokaty pozostają bez zmian.

No to na początek rzeczy najważniejsze:

  • Lokatę otwierasz przez Internet
  • Lokata oprocentowana jest na 5% w skali roku
  • Lokata zawierana jest na okres trzech miesięcy
  • Na lokatę możesz wpłacić od 1000 zł do 10 000 zł.
  • Zerwanie lokaty przed upływem 3 miesięcy skutkuje utratą wszystkich odsetek.

>>> Kliknij tutaj, aby założyć Lokatę HAPPY na 5% <<<

Inne warunki:

  • Z lokaty może skorzystać tylko nowy klient Idea Bank.
  • Każdy klient może założyć tylko jedną lokatę.
  • Umowa zawierana jest w całości poprzez Internet.
  • AKTUALIZACJA: UWAGA – domyślne ustawienia lokaty to automatyczne ustawienie jej odnawialności na dużo gorszych warunkach (lokata standardowa). Dlatego, aby pieniądze po zakończeniu lokaty trafiły na nasze konto w innym banku, należy (po wpłaceniu pieniędzy na lokatę) zalogować się do systemu transakcyjnego i wyłączyć odnawianie lokaty. To jak zrobić pokazuję na poniższym filmie (kliknij dwa razy na filmie, by powiększyć go na cały ekran).
  • Pieniądze należy wpłacić na lokatę maksymalnie w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku o otworzenie lokaty.
  • Nie wiadomo do kiedy będzie można otwierać lokatę. Ptaszki ćwierkają coś o dacie 18 sierpnia.

 

Regulaminy:

Dla jasności: ta oferta to zwykła lokata, w zwykłym banku objętym gwarancjami Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, co oznacza, że w przypadku upadku banku odzyskamy kwotę ulokowanych w nim środków do wartości 100 tys. euro.

Czytaj także: Uwaga na sztuczki Idea Banku! – czyli jak maksymalizować zyski z lokat i świadomie korzystać z okazji

UWAGA: Michał zarabia!

Zadałem Wam wczoraj wieczorem na Facebooku pytanie, czy chcecie być informowani o tego typu chwilowych okazjach, z których ja także korzystam (tak – mam już lokatę HAPPY). Chociaż ja mam pewne obawy, że zaraz ktoś będzie mi wytykał, że podsuwam Wam kolejne produkty bankowe (na których zarabiam w afiliacji), to Wy masowo odpowiedzieliście żebym jednak to robił. Super 🙂

Lokata HAPPY komentarze

Podobnie, jak w przypadku lokaty BGŻOnline, tak i teraz nie ukrywam, że gdy założycie lokatę z wykorzystaniem linków w tym wpisie, to otrzymam od banku prowizję. Was to nic nie kosztuje, a mi pomoże finansowo. A polecam tylko te produkty, z których sam korzystam i które moim zdaniem zasługują na polecanie 🙂

To NIE JEST wpis sponsorowany

Dla jasności: to nie jest wpis sponsorowany / reklamowy itp. Nikt mi nie zapłacił za jego napisanie. Z bankiem nie łączy mnie relacja biznesowa.

To co otrzymam, to ewentualne wynagrodzenie afiliacyjne od pośrednika agregującego wiele ofert bankowych. Ja spośród nich wybieram te, które moim subiektywnym zdaniem stanowią ciekawe i atrakcyjne w danej chwili produkty oszczędnościowe.

Jeżeli jednak uważacie, że to nieludzkie bym zarabiał na proponowaniu Wam lokat, to mam dla Was rozwiązanie 😉 – w takim przypadku wejdźcie proszę na blog App Funds i dajcie zarobić Zbyszkowi. Chłopak ciężko pracuje nad swoimi zestawieniami kont i lokat.

Jeśli nie chcecie, by blogerzy w ten sposób zarabiali, to ja absolutnie Was nie nakłaniam do działania wbrew sobie. Nie musicie z tego powodu skreślać tej lokaty – możecie ją założyć bezpośrednio na stronie Idea Bank.

Bardzo dziękuję tym z Was, którzy jednak klikną w poniższy link 🙂

>>> Kliknij tutaj, aby założyć Lokatę HAPPY na 5% <<<

A ja, przepełniony nieustającą wdzięcznością dla Was, wracam do pracy nad artykułem OFE vs ZUS… Trzymajcie proszę kciuki, bo po urlopie jest mi niesamowicie trudno wrócić do normalnego reżimu pracy.

Miłego dnia!

"Finansowy ninja" - podręcznik finansów osobistych

Finansowy ninjaJuż ponad 130.000+ osób kupiło książkę "Finansowy ninja".

Nowe, zaktualizowane wydanie to ponad 540 stron praktycznej wiedzy o oszczędzaniu, zarabianiu, optymalizacji podatkowej, negocjowaniu i inwestowaniu, które pomogą Ci zostać prawdziwym finansowym ninja i osiągnąć bezpieczeństwo finansowe.

Przewodnik po finansach osobistych, który każdy powinien przeczytać jeszcze w szkole.

PRZEJDŹ NA STRONĘ KSIĄŻKI →

{ 185 komentarzy… przeczytaj komentarze albo dodaj nowy komentarz }

bleker Lipiec 16, 2014 o 08:55

A ja, jako wyjadacz wisienek jestem przeciwny takim artykułom o niby-lokatach które mają jedynie pozyskać dane dla banków albo prowizje dla autora, którego bardzo szanuję.
Co daje taka lokata ? Blokuje się 10.000 na 3 miesiące i ma się 100zł zysku.
Jako wyjadacz wisienek wytykam brak artykułu o wczoraj zakończonej promocji w Credit Agricole gdzie można było bez opłat zgarnąć 1000zł za odpowiednie ruchy na rachunku albo artykułów o dwóch promocjach w Citibanku, gdzie za wydanie bezpłatną kartą kredytową 500zł można było dostać tablet wart ok. 450zł (ja dostałem obydwa) – trzecia edycja ruszyła dzisiaj.

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 09:24

Hej Bleker,

Dzięki 🙂 Podsyłaj proszę propozycje do mnie na priv 🙂 O najlepszych chętnie napiszę, ale sam nie wyłuskuję na bieżąco. Lokat szukam, gdy sam ich potrzebuję. Na karty kredytowe w ogóle nie zwracam uwagi.

Pozdrawiam

Odpowiedz

Robert Lipiec 16, 2014 o 09:32

Bleker, szukam tej promocji na Citi i nie mogę znaleźć ;/.

Odpowiedz

bleker Lipiec 16, 2014 o 11:15

Dwie poprzednie promocje były na grouponie. Obecna jest na gruper.pl

Odpowiedz

Ziieeloonyy Lipiec 16, 2014 o 09:35

Zgadzam się z blekerem o tyle, że lokata Happy naprawdę nie jest jakąs wielką okazją – większość banków ma jakiegoś rodzaju promocyjne lokaty dla nowych klientów, a tu promocja polega na podniesieniu oprocentowania o 1-1,5% w porówaniu z lokatami jakie można gdzie indziej założyć bez promocji. Poza tym wydaje mi sie, że jeśli ktoś jest „wyjadaczem wisienek” to taką lokatę już dawno miał (ja lokatę w Idea banku dla nowych klientów miałem w czasie kiedy była oprocentowana 7 albo nawet 7,5% procenta, czyli ogólnie dość dawno). Faktycznie fajnie byłoby gdyby na blogu pojawiały się naprawdę bardzo atrakcyjne oferty takie jak poprzednia promocja w BGŻ, w której wrzucając 1000zł mieliśmy realne oprocentowanie powyżej 30%, albo takie oferty jak te Citibanku i Credit Agricole wspomniane przez blekera, o których właśnie czytam na innych blogach finansowych.
Pozdrawiam. Z.

Odpowiedz

Daniel Lipiec 16, 2014 o 09:41

Więcej szczegółów?

Odpowiedz

Ziieeloonyy Lipiec 16, 2014 o 09:54

Swoją drogą, nigdzie nie widzę informacji o trzeciej edycji tej promocji z kartami kredytowymi i tabletami w Citibanku, druga zakończyła się w czerwcu. Z.

Odpowiedz

bleker Lipiec 16, 2014 o 11:37

Nie wypada dawać linku do konkurencyjnego bloga. Ta promocja jest na gruper.pl

Odpowiedz

Mariusz Lipiec 16, 2014 o 10:00

Właśnie sprawdziłem twoją propozycję w Citibanku i żeby dostać iPada Air musisz założyć u nich konto i przez rok przechowywać u nich środki w wysokości 200.000 zł, nie sprawdzałem kosztów prowadzenia konta i oprocentowania…
Oferta dodatkowo ograniczona dla 500 pierwszych klientów, więc może się okazać, że nic nie dostaniesz…
Zastanawiam się co robi tutaj tak wytrawny wyjadacz wisienek… przypuszczam że większość miłośników twórczości Michała chciałoby dysponować takimi wolnymi środkami.

Odpowiedz

bleker Lipiec 16, 2014 o 11:20

Mariusz, ja nie pisałem o tej promocji z iPadem. Citi daje tablet Samsung Galaxy Tab3 Lite. Ty wydajesz 5zł na kupon grupowy i wyrabiasz bez żadnych kosztów kartę kredytową, wydajesz (szybko) 500zł i tablet Twój. Potem możesz kartę zamknąć bez problemu. Ja dostałem właśnie drugi, chociaż w zasadzie go nie potrzebuję więc muszę zamienić na gotówkę po atrakcyjnej cenie.

Odpowiedz

Marcin Lipiec 16, 2014 o 14:14

Mariusz mam kilku pytan do Ciebie… karte zamknales natychmiast po otrzymaniu tableta? nie bylo zadnych problemow? czy do karty trzeba brac inne produkty typu konto czy tylko karta jest wymagana?

Odpowiedz

Marcin Lipiec 16, 2014 o 14:42

pytania sa do blekera, sorry

jeszcze jedno, czy platnosc w sieci tez sie „liczy”?

Odpowiedz

bleker Lipiec 16, 2014 o 14:56

Otóż nie było haczyków w dwóch pierwszych edycjach – w tym cały smaczek. Nie czytałem regulaminu tej edycji bo już nie mam na kogo wziąć karty. Oczywiście przy zamykaniu karty bankowiec stęka i nawija makaron na uszy, żeby tego nie robić a nawet dokłada kolejne lata darmowej obsługi.
No i trzeba być w miarę nowym klientem. Chodzi tylko o kartę, żadnych dodatkowych produktów. Płatności (zakupy) w sieci się liczą.

Odpowiedz

Marcin Lipiec 16, 2014 o 15:07

Dzięki 🙂

Odpowiedz

Walu Lipiec 16, 2014 o 14:23

Mam pytanie czy z tym zamykaniem karty faktycznie nie ma problemu? tzn. czy nie ma jakiegoś haczyka typu „w przypadku likwidacji karty dajmy na to w ciągu 1 – 2 m-cy zostanie naliczona opłata roczna” ,która standardowo jest zwolniona.
I jeszcze jedna rzecz promocja darmowego tableta dotyczy pierwszych 750 osób.

Odpowiedz

bleker Lipiec 16, 2014 o 15:00

Istotnie, tylko 750 pierwszych osób. Ale jak jesteś nabywcą z pierwszego tysiąca, masz papiery pod ręką i możesz zrobić szybkie zakupy to tablet jest pewny. Ja wysłałem zaraz po rozmowie PIT mejlem, zawnioskowałem o minimalny limit i poszło gładko. Sporo osób wnioskujących ma problemy z dokumentami z kadr, ze zdolnością kredytową itp. więc bycie w 750 szczęśliwych jest wielce prawdopodobne.

Odpowiedz

okiempawla Lipiec 16, 2014 o 14:53

Z regulaminu kart kredytowych: „Jeżeli Umowa nie stanowi inaczej, Umowa jest zawarta na okres 12 miesięcy”. Zatem chyba nie można w każdej chwili zrezygnować z karty… Chyba że akurat w przypadku tej promocji można…

Odpowiedz

bleker Lipiec 16, 2014 o 17:03

Umowa jest zawarta na 12 miesięcy na określonych warunkach i podlega automatycznemu przedłużeniu na innych (płatnych) warunkach. Brak kar i możliwość zamknięcia karty wynika właśnie z umowy.

Odpowiedz

Mariusz Lipiec 17, 2014 o 09:53

Taka propozycja jest jak najbardziej kusząca, Wydać 500 zł to nie problem (2 tankowania)

Odpowiedz

endru098 Lipiec 16, 2014 o 10:42

Dzięki za info z tym tabletem.
PS. do trzech razy sztuka 🙂
(na dwie wcześniejsze akcje się nie załapałem).

Odpowiedz

bleker Sierpień 29, 2014 o 23:39

A w citi (przez grupon) znowu rozdają sprzęt za wyrobienie darmowej karty kredytowej i obrót 500zł. Tym razem dają do wyboru tablet lub smartfon Samsunga. Ja już czekam na to drugie.

Odpowiedz

bartek Grudzień 10, 2014 o 20:15

jak znalezc tak oferte?
Mi znajduje tylko stara oferte z lipa, w ktorej wszystkie tablety sa wyprzedane??

Odpowiedz

bleker Grudzień 10, 2014 o 21:47

W lipcowej promocji był wybór – tablet lub smartfon. W kolejnej tylko tablet, bo dostawca smartfonów miał obsuwę w czasie. Oferty były przez groupon.pl a ja o nich wiedziałem na gorąco z innego bloga. Tablety to SM-T110 a smartfony to Galaxy Trend 2 (to samo co ACE-NXT).

Odpowiedz

Mirosław Lipiec 17, 2014 o 09:11

Te promocje o których mówisz są dla nowych czy stałych klientów banku ?

Odpowiedz

Magda Lipiec 17, 2014 o 15:04

A ja mimo wszystko dziękuję za, cenne dla mnie od Michała, podpowiedzi, korzystam, gdy tylko finanse pozwalają i nie burzę się gdy Michał na tym dodatkowo zarobi.

Odpowiedz

Wojtek Sierpień 5, 2014 o 10:05

Witajcie, jestem bardzo zniesmaczony promocją z tabletami.
21 lipca skorzystałem z niej.
Dziś mijają dwa tygodnie ( od 22 lipca – wtorek) od wysłania do mnie kuriera.
W dniu wysłania organizatorzy dzwonili , twierdząc, że dotrze najpóźniej w piątek.
Nie dotarł.
Zadzwonił we wtorek (29 lipca) i umówiliśmy się na godzinę odbioru.
Nie dotarł.
W czwartek (31 lipca) dostałem SMS z przeprosinami i informacją, że nazajutrz skontaktuje się ze mną inny kurier.
Faktycznie się skontaktował i umówiliśmy się na odbiór w sobotę rano.
Sobotę spędziłem całą w domu, mimo pięknej pogody. Kurier nie dotarł. Nie odezwał się.
Dziś mamy wtorek i się nie odezwał.

Ciekawe, czy w konkursie pkt IV IV. Zadanie konkursowe:
„1. Nagrodę, o której mowa w par. V ust. 1 pkt b) otrzyma 750 pierwszych Uczestników, którzy…”

rozstrzyga się w terminach bezwzględnych, czy od dostarczenia karty?

Jeśli w bezwzględnych, jestem tym bardziej oburzony terminem doręczenia.
Dzwoniłem dziś do organizatora o godzinie 9:50 ale automatyczna sekretarka odpowiedziała mi, że biuro aktualnie jest nieczynne.

Odpowiedz

Marcin Wrzesień 15, 2014 o 11:13

Dzięki za info z promocją KK Citibanku! Właśnie dostałem tableta za free!

Odpowiedz

bleker Wrzesień 15, 2014 o 21:20

Nie pisałem, ale mieli trzecią turę tej promocji. Tym razem do wyboru : tablet lub smarfon Samsunga. Ja wybrałem to drugie, bo już dwa tablety dostałem (każdy na kogo innego oczywiście).

Odpowiedz

Marcin Lipiec 16, 2014 o 08:58

Cześć Michał,

Pomysł z „wyłuskiwaniem” sprawdzonych lokat jak najbardziej trafiony, malkontentami nie warto się przejmować 😉

Napisz proszę kiedy można się spodziewać Twojego artykułu nt. OFE.

O ile mnie kwestia wyboru nie dotyczy z uwagi na przynależność do systemu zaopatrzeniowego, o tyle „dasz” mi narzędzia by przekonać żonę i kilku znajomych do dokonania właściwego wyboru 😉

Pozdrawiam
Marcin

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 09:25

Hej Marcin,

Artykuł o OFE jest już „w drodze”. Ukaże się jutro lub w piątek, jeśli na jutro się nie wyrobię 🙂

Pozdrawiam

Odpowiedz

bleker Lipiec 16, 2014 o 11:22

Marcin – nie potrzeba obrażać tych co mają swoje zdanie. Michał (autor) przyjmuje krytykę i pochwały – jest odporny i ma klasę. Nie potrzebuje używać epitetów.

Odpowiedz

Marcin Lipiec 16, 2014 o 16:08

używając określenia „malkontent” nie miałem zamiaru absolutnie nikogo obrazić. Rozumiem, że wielu czytelników przyzwyczajonych jest do innego typu I poziomu wpisów na blogu ale dzisiejszy jest odpowiedzią na „zapotrzebowanie” zgłoszone wczoraj przez fejsbukowiczów, stąd niektóre komentarze są, w moim odczuciu, zbędne….

Odpowiedz

Magda Lipiec 17, 2014 o 15:05

O tak, na OFE też czekam…

Odpowiedz

Ireneusz Fudro Lipiec 16, 2014 o 08:59

Ostatnią lokatę założyłem, nawet 2 🙂
Szczerze to fajne ze podsyłasz gotowe rozwiązania bo jakoś nie uśmiechałoby mi się chodzić i dzwonić od banku do banku

Szkoda tylko że to wszystkich lokaty dla nowych klientów i tak się zastanawiam czy zaraz się nie okaże ze mam konta we wszystkich bankach …..

Odpowiedz

Michal Lipiec 16, 2014 o 09:00

wplacajac 10k, przy 5% w skali roku dostaje 500zl, jednak trzeba to podzielic na 4, bo dziala tylko przez kwartal. Czyli zarobic mozna 125zl, dobrze licze?

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 10:37

Hej Michał,

Dobrze liczysz, przy czym odjąć trzeba jeszcze podatek Belki, a więc netto odsetki za tą lokatę za 3 miesiące wyniosą około 100 zł.

Pozdrawiam

Odpowiedz

Darek Lipiec 16, 2014 o 10:43

Pozwolę sobie polecić Ci kalkulator, którym to dokładnie obliczysz:
http://tinyurl.com/qgbjkuu

Odpowiedz

Darek Lipiec 16, 2014 o 09:09

Dzięki za cynk o ciekawej lokacie! 🙂

A zdradzisz, z jakiego pośrednika korzystasz? Może dzięki temu i ktoś z czytelników sobie dodatkowo dorobi?

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 10:42

Hej Darek,

Podobnie jak przy lokacie BGŻOnline tu także pośrednikiem jest Comperia. Jeśli ktoś chciałby zarabiać, to można się tam zarejestrować jako partner korzystając z tego linku https://jakoszczedzacpieniadze.pl/comperia (również afiliacyjny) 🙂

Pozdrawiam

Odpowiedz

Darek Lipiec 16, 2014 o 10:43

Dzięki! 🙂

Odpowiedz

klin Lipiec 16, 2014 o 20:28

szacun , uczciwie stawiasz sprawę

Odpowiedz

Magda Lipiec 17, 2014 o 15:15

Michał, masz klasę.

Odpowiedz

Dawid Lipiec 16, 2014 o 09:11

TO zaczyna być coraz bardziej żenujące
1000 zł na 3 miesiące to 10 zł zysku
śmiech na sali
no chyba że dla autora artykułu.
on za naganianie owieczek zgarnie prowizje

Co do tematu OFE vs ZUS
Odpowiedz:
4 filar!!!
Swoje własne oszczędności z dala od rządowych lepkich łapek
Polecam kupować złoto bo te wszystkie papierowe śmiecie dla niepoznaki nazywane pieniędzmi już nie długo zostaną tylko kupą papieru

Za 2 lata (jak oczywiście system nie rozpadnie się wcześniej) „rząd” zaora do końca to całe ofe , zus zbankrutuje a wy drobni ciułacze zostaniecie z ręką w nocniku
Powodzenia

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 09:28

Hej Dawid,

Zapraszam za 2 lata i sprawdzimy, jak się te Twoje przepowiednie co do OFE i ZUS sprawdziły 😉

Pozdrawiam

Odpowiedz

Dawid Lipiec 16, 2014 o 11:17

z przyjemnością

Odpowiedz

Maciej Styczeń 10, 2018 o 00:51

No i?

Odpowiedz

Radek Lipiec 16, 2014 o 10:43

ZUS nie może zbankrutować – jeżeli ZUS bankrutuje, to państwo bankrutuje. Instytucja ta jest bardzo mocno powiązana z budżetem państwa.

Odpowiedz

klin Lipiec 16, 2014 o 20:34

no cóż filozofów u nas ci dostatek . Musisz wybrać ZUS czy OFE . Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby umożliwienie odkładania np. w banku a ten np . kupowałby DOS-y . Niestety w tym emerytalnym przękręcie tysiąclecia nie o to chodzi

Odpowiedz

Yagar Lipiec 16, 2014 o 09:46

Jakoś jestem zrażony do tego banku. Kiedyś po prostu byłem zalewany od nich mejlami (teraz to trafia od razu do spamu), aż się skusiłem z czystej ciekawości i zadzwoniłem pytając o „darmową dotację dla firm” bodajże w wysokości 10 tys. i do tego jeszcze darmową obsługę księgową. Oczywiście przemiły Pan wytłumaczył mi, że owszem samo 10 tys. jest darmowe tylko trzeba zapłacić same odsetki przez 10 lat (do tego podpisujesz umowę księgową na te 10 lat) także po przeliczeniu to wychodziły jakieś koszmarne pieniądze, gdzie za nie to bym miał pożyczki na normalnych warunkach chyba ze 30 tys. i obsługę księgową u swojej księgowej:) Także bezczelna reklama, którą mnie do siebie zrazili.

I przy okazji może ktoś mi wyjaśni, bo chyba przespałem ten „moment” – kiedyś te lokaty jak reklamowali to było i 9% i chyba nawet 10 a teraz jak jest 5 to wielkie halo, standard to jakieś śmieszne 3 % – co to się stało?

Odpowiedz

Darek Lipiec 16, 2014 o 10:01

Znacznie obniżone zostały stopy procentowe – to się stało.

Odpowiedz

Krzysiek Lipiec 19, 2014 o 21:07

Plus jeszcze to, że te 10% było oferowane, gdy wybuchł kryzys i banki bardzo się bały, żeby klienci nie wyciągali pieniędzy, gdyż groziło to ich upadkiem. W bankach przecież nie ma pieniędzy, które są tam zdeponowane, bo zostały z nich udzielone kredyty. Banki chciały zatrzymać wypływ gotówki.

Odpowiedz

Mariusz Lipiec 16, 2014 o 10:21

Teraz też takie znajdziesz w firmach pokroju AmberGold… w firmach objętych KNF możesz liczyć obecnie na ok. 3% w skali roku lub lokaty progresywne 10% przez pierwsze 2 miesiące a kolejne 10 po 1,5% 🙂

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 10:44

Hej Yagar,

Inflacja rok do roku wynosi 0,2% i przede wszystkim dlatego oprocentowanie lokat jest tak niskie. Ale paradoksalnie – dawno tak dobrze nie zarabialiśmy na lokatach jak obecnie. Nawet po odliczeniu podatku Belki zostajesz z kilkoma procentami do przodu w skali roku. Bardzo zacny wynik jak na stuprocentowo gwarantowany depozyt.

Pozdrawiam

Odpowiedz

Dawid Lipiec 16, 2014 o 11:35

kolego
inflacja wynosi obecnie jakies 7%
kup sobie 1 stycznia 2014 margarynę, chlebuś i paliwko
1 stycznia 2015 ceny tych towarów będą od 5% do 10 % wyższe (jak nie więcej)

Inflacja to dodruk pieniądza a efektem tego jest spadek jego wartości co oznacza ze za ten sam produkt trzeba zapłcić więcej coraz mniej wartościowym środkiem płatniczym
CPI można porównać do mierzenia temperatury wiatromierzem

Banki centralne specjalnie trzymaja stopy procentowe tak nisko (co dowadzi nota bene na centralne planowanie pieniadzem – socjalizm w czystej postaci) ponieważ stosują rozwiązania zaproponowane przez barona Keynes’a – błędne socjalistyczne pomysły. Not gona work

A to już jest hilarious :
” Bardzo zacny wynik jak na stuprocentowo gwarantowany depozyt.”
Nie słyszałeś co się stało na Cyprze ???
What a shame
Powodzenia

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 11:48

Hej Dawid,

Demagogię stosujesz. Sprawdziłeś różnice cen produktów, czy tylko tak powtarzasz to co gdzieś tam przeczytałeś? Podam Ci tylko przykład paliwa – tankowanie ropy:

15.02.2013 = cena 5,52 zł / litr
23.02.2014 = cena 5,18 zł / litr

Ta sama stacja paliwowa, to samo paliwo. Odległość roku. Oczywiście wyrwany przykład, ale tak to wygląda według moich realnych zapisków dotyczących realnych transakcji, a nie spekulowania.

Pozdrawiam

Odpowiedz

klin Lipiec 16, 2014 o 20:39

Niechby i miał racje ale ile można kupić i ZMAGAZYNOWAĆ bez utraty jakości benzyny , chlebka , margaryny . POZDRAWIAM .

Odpowiedz

Marek Lipiec 23, 2014 o 21:49

Przepraszam bardzo, ale ja do mierzenia stopnia inflacji nie używałbym paliwa. Istotną rolę w cenie paliwa odgrywa polityka. Jak Wielki Brat zakręci kurek, to paliwo może być po 7 zł (niedawno podsłuchane)… Inflacja nam wyjdzie wtedy 20%.
Pozdrawiam, Marek

Odpowiedz

Krzysiek Lipiec 19, 2014 o 21:16

Przepraszam bardzo, ale inflacji niemierzy się porównując po prostu ceny produktów w danym odstępie czasu. Częscią badań inflacyjnych jest BBGD – Badanie Budżetów Gospodarstw Domowych. Stą np. wiadomo, że przeciętny Polak wydaje ok 24% zarobków na żywność itd.
Następnie ten koszyk dóbr jest jedną ze składowych wskaźnika inflacji. Razem ze zmianami cen produktów.
Przykład w skali mikro: jeśli w jednym miesiącu kupisz 10 litrów benzyny po 5 zł/l, a w następnym miesiącu 2 litry po 5,5 zł/l to prywatnie masz deflację na benzynie.
Proponuję poczytać trochę o indeksie zespołowym cen Laspeyresa lub indeksie zespołowym cen Paaschego. Są to wzory na podstwie których wylicza się CPI. Mogą one być trudne do zrozumienia, więc może ewentualnie warto się wybrać na jakiś wykład ze statystyki na kierunku ekonomia chociażby jako wolny słuchacz.

Odpowiedz

Janek Lipiec 21, 2014 o 15:53

„I przy okazji może ktoś mi wyjaśni, bo chyba przespałem ten “moment” – kiedyś te lokaty jak reklamowali to było i 9% i chyba nawet 10 a teraz jak jest 5 to wielkie halo, standard to jakieś śmieszne 3 % – co to się stało?”

No, i nawet był taki „Gold”, ten to dopiero dawał „zarobić”
a teraz marne 5%, i to ma być „happy”.

Odpowiedz

Marcin Lipiec 16, 2014 o 09:58

Cześć,

dziękuję za informację – mam tylko pytanie jedno.

Czy reklama, która się wyświetla na Twojej stronie- promująca tę własnie konkretną lokatę – to kwestia ad words IdeaBank – i działania remarketingowe i wyświetla się dla użytkowników dobrze sprecyzowanych przez IdeaBank? Czy też jest ona wstawiona przez Ciebie, jako osobę zarządzającą stroną?

Pytam w kontekście notki pod samym artykułem, gdzie wyraźnie odcinasz się od tego, że wpis ten jest sponsorowanym.

Z góry dzięki za krótki komentarz 😉

Pozdrawiam
Marcin

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 10:48

Hej Marcin,

Dziękuję za dociekliwość 🙂 Reklama, która wyświetla się po prawej stronie to banner reklamowy, który sam zamieściłem i nikt mi za to nie zapłacił. Po prostu w okresie, gdy dostępna jest ta lokata, próbuję w ten sposób zwiększyć swoje przychody z afiliacji.

W przypadku, gdy rejestrujesz się jako partner w programie afiliacyjnym, to uzyskujesz dostęp do kompletu bannerów wszystkich ofert bankowych (i nie tylko) dostępnych u danego pośrednika. W przypadku tej lokaty tym pośrednikiem dla mnie jest Comperia.

Wybrałem sobie taki baner i po prostu osadziłem jako obrazek na blogu podpinając mój link afiliacyjny.

Analogicznie jak ma to miejsce w przypadku widocznego wyżej bannera kursu „Budżet domowy w tydzień”, który to jest moim własnym produktem 🙂

Pozdrawiam

Odpowiedz

Marcin Lipiec 16, 2014 o 16:11

Dziękuję za info

pozdrawiam
m

Odpowiedz

Marta Lipiec 16, 2014 o 10:01

Skorzystałam, bardzo dziękuję! 🙂

Odpowiedz

jah Lipiec 16, 2014 o 10:03

Michał, z calym szacunkiem ale ten artykul jest kompletnie bez sensu. Oczekiwalem po wczorajszym wpisie na FB fajnego zestawienia jakie robia np. twoi koledzy z polecanych blogow. Tymczasem wrzuciles lokate dajaca kilka zl wiecej aby nabic sobie staty w comperii. Porownaj teraz swoje najlepsze wpisy (sprzedaz mieszkania, wartosc nieruchomosci, bik) i to. Serio, jest sens o czyms takim pisac? W moich oczach wlasnie troche straciles, choc czytam cie niemal od poczatku…

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 10:50

Hej Jah,

Dla Ciebie bez sensu, ale innym komentującym się przydaje. Nie dogodzę wszystkim.

Co do zestawień – chodzi mi to po głowie, ale chcę do tego podejść w sposób przemyślany i systematyczny tak żeby miało to „ręce i nogi”.

Pozdrawiam

Odpowiedz

Karolina Lipiec 16, 2014 o 10:21

Hej, Michał fajna oferta na pewno skorzystam ale tak jak większość pewnie po wypłacie. Dlatego wolę się upewnić lokatę można założyć do 18 sierpnia?

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 10:52

Hej Karolina,

Pewności nigdy nie ma. Przy lokacie BGŻOptima termin był z góry określony, ale bank go skrócił.

Według moich informacji lokata HAPPY powinna być dostępna do 18 sierpnia i mówiono mi o możliwości przedłużenia. Ale jak będzie – nie wiem. Po prostu sprawdzaj proszę 🙂

Pozdrawiam

Odpowiedz

Sztab Mentorów Lipiec 24, 2014 o 21:20

Hej Karolina, jeśli musisz czekać do wypłaty, to lepiej nie zakładać lokaty, tylko jakieś konto oszczędnościowe. Pozdrawiamy – mentorzy

Odpowiedz

Bagina Lipiec 16, 2014 o 10:23

A więc tak, zakładam lokatę załóżmy wpłacam maxa czyli te 10tys i po 3 miechach wygarniam 10,1 tys już po tych śmiesznych podatkach czy jakoś tak? trochę mało, ale zawsze coś. Ty Michał rozumiem, że zawsze zakładasz taką lokatę x2 (żona jest tu drugą osobą), czyli 3-miesięczny zysk to 200zł w sumie za nic więc tragedii też nie ma 😀

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 10:53

Hej Bagina,

Dobrze liczysz 🙂 Tak – ja zakładam „razy dwa”. Klikania raptem na 2-3 minuty + przelew. Sporo energii mnie to nie kosztuje.

Pozdrawiam

Odpowiedz

Bagina Lipiec 16, 2014 o 23:06

Zastanawia mnie tylko jedno. Zero zobowiązań itd, ale mają np Twoje dane… Niby nie trzeba zakładać konta, ale tak jak już ktoś wyżej wspomniał, ze okaże się iż ma we wszystkich bankach takie lokaty konta itp itd co mnie martwi, nie chciałbym potem być spamowano jakimiś ofertami 24h na dobę…

Odpowiedz

Darek Lipiec 22, 2014 o 22:55

Michał,
ale przecież Ty nie zakładasz tej lokaty dla tych 200 złotych. 😉

Odpowiedz

Sztab Mentorów Lipiec 24, 2014 o 21:31

Ależ Panie Michale, we własnym banku miałby Pan pewnie 3%, więc klikanie sobie lokaty w Idea Banku mozna traktować wyłącznie hobbystycznie i rozrywkowo. Przy czym sprzedaje się swoje dane osobowe za jakieś 20 złotych firmie, która zdążyła już sobie mocno popsuć opinię. Zarówno jako Idea, jak i szerzej jako Getin. Trochę więcej sensu jest, jeśli lokatę założy charytatywnie czytelnik celem wsparcia ulubionego bloga. PS Kiedy będzie jakiś naprawdę kontrowersyjny artykuł? taki, wie pan, z awanturą w komentarzach 🙂 pzdr, mentorzy

Odpowiedz

Marek Lipiec 16, 2014 o 10:28

Czy po upływie 3 m-cy trzeba zamknąć konto ?

Odpowiedz

Lidiaa Lipiec 16, 2014 o 10:29

lokata założona przez Twojego linka – dzięki Michał za info i proszę o jeszcze więcej 🙂
PS: ja też właśnie dostałam zwrot z US

Odpowiedz

Ewa Lipiec 16, 2014 o 10:29

Ja już lokatę Happy mam od 2 tygodni :). Miałam wolne 4 tys PLN, nie wiedziałam, co z nimi zrobić – nie chciałam wydać, na inwestycje typu akcje nie mam czasu i nerwów (kiedyś baaardzo dużo straciłam) – więc pozostała lokata. Trudno, że trwa tylko 3 miesiące i że zarobię na tym raptem kilkadziesiąt zł – pieniądze nie stracą wartości, cały proces potrwał chwilunię i nie muszę sobie zawracać tyłka szukaniem, gdzie tu mogę z tych 4000 tys zarobić o parę zł więcej, bo przecież 100 tys z tego nie zrobię w 3 miesiące ;). Wygodne, proste, nieabsorbujące – takie są te szybkie lokaty i to jest ich główna wartość dla osób, które je zakładają. Jak ktoś ma lepszą inwestycję dla powiedzmy tych 10 tys to niech się lepiej podzieli zamiast tylko narzekać 😀

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 10:59

Hej Ewa,

Brawo 🙂 Ja dokładnie tak samo do tego podchodzę i szczerze mówiąc, gdy kilka tysięcy leży na nieoprocentowanym ROR (na bieżące wydatki), to się źle z tym czuję.

Te odsetki, których sumę widać w moich raportach kosztów, nie biorą się z powietrza. Jest to efekt iluś tam lokat na różne kwoty w różnych miejscach. Ziarnko do ziarnka i w końcu zbierze się miarka.

No ale oczywiście każdy ma swoje podejście. Dla niektórych szukanie ofert rzeczywiście może być marnowaniem czasu. Inni zarabiają lepiej niż na lokatach. Dla mnie i gotówki, którą posiadam, kluczowa w chwili obecnej jest ochrona kapitału. I chociaż też czasami uważam przeglądanie ofert za stratę czasu, to jeśli już nawinie mi się jakaś ciekawa propozycja, to samo założenie lokaty to chwila.

Pozdrawiam

Odpowiedz

stingu Lipiec 20, 2014 o 20:13

No właśnie, a propos zestawien, kiedyś były takie raporty miesięczne, potem spotkałem 3 miesięczny, a teraz jakos ich nie ma … Będą jeszcze?

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 20, 2014 o 20:16

Hej Stingu,

Będą 🙂 Najbliższy bądź to w kolejnym tygodniu, bądź na początku sierpnia (zobaczę jak mi się tematy ułożą).

Pozdrawiam

Odpowiedz

kubazawadzki Lipiec 16, 2014 o 20:58

Ewa,
a sprawdziłaś ofertę funduszy pieniężnych i obligacyjnych. Dają zarobić więcej i to przez cały czas, a nie tylko przez 3 mce promocji.

@Michał Szafrański – szkoda, że zamiast całego zadęcia z Elementarzem Inwestora (akcje, etfy, forex, kontrakty) nie rozpisaliście się z APP Funds na temat funduszy inwestycyjnych – instrumentu inwestycyjnego dla każdego z optymalną proporcją osiąganych zysków do poświęcanego im czasu w stosunku do innych instrumentów,

Pozdrawiam,
Kuba

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 21:23

Hej Kuba,

Idziemy zgodnie z planem. Szerokie omówienie tematu funduszy inwestycyjnych w ramach „Elementarza Inwestora” mamy zaplanowane na wrzesień 🙂

Pozdrawiam

Odpowiedz

HAART galeria dobrych pomysłów Lipiec 16, 2014 o 10:32

Michał, już mnie przyzwyczaiłeś do nadzwyczajnej szczerości ale po dzisiejszym artykule, po linku do banku i Zbyszka, przekonałeś mnie na tyle, że poważnie zastanawiam się nad lokatą. Jeśli skorzystam, to z pewnością z Twojego polecenia i cieszę się, ze na tym zarobisz. To specyficzna forma podziękowania za cenne informacje. Pozdrawiam Hania

Odpowiedz

Michal Lipiec 16, 2014 o 10:44

Wypełniłem wniosek, ale nie dostałem maila z danymi do przelewu (~1 godziny temu). Też macie ten problem? (Spam sprawdziłem).

Odpowiedz

Kasia Luty 6, 2015 o 18:19

Hej Michał

Napisz proszę jak potoczyła się Twoja sprawa?
Ja złożyłam wniosek o Lokatę Happy dnia 12.01.2015 r. i dopiero po moim telefonie na Infolinie po 4 dniach opóźnienia otrzymałam maila z danymi do przelewu. Zaznaczam, że oprocentowanie lokaty zmieniło się na 4,5% w dniu 14.01.201 r. Niestety do dnia dzisiejszego nie otrzymałam maila z loginem i hasłem do internetu !! W związku z tym nie mam możliwości sprawdzenia jakie jest oprocentowanie mojej lokaty, ciekawe prawda??

Pozdrawiam
Kasia

Odpowiedz

Mateusz Lipiec 16, 2014 o 10:59

Cześć,
powiedzcie mi proszę, czy dobrze wyliczyłem.

5% – oprocentowanie w skali roku
1,25% – 3 miesiące

Wpłacamy 10000. Po 3 miesiącach mamy zysku 125zł – 19% (belka) = 101,25 zł – inflacja

„Nie tylko procenty
Szukając najlepszej lokaty, zwracamy uwagę głównie na oprocentowanie. Im wyższe – tym lepsze. A pozory mylą. Dla łatwiejszego porównywania lokat oprocentowanie podaje się w skali roku, czyli tak, jakby pieniądze miały leżeć na lokacie przez rok. Przy krótszych terminach, procenty trzeba dzielić stosownie do długości lokaty. Przykładowe 10 proc. na 3-miesięcznej lokacie, oznacza, że po upływie terminu dostaniemy nie 10 proc., ale 2,5 proc. zysku.”

Pozdrawiam
Mateusz

Odpowiedz

Darek Lipiec 16, 2014 o 11:07

Zgadza się!

Odpowiedz

rychu Lipiec 16, 2014 o 11:08

a mi sie dzisiejszy wpis nie podoba… tamtenz bgż był świetny bo była kasa do wyjęcia… a ta lokata to tylko kilka złotych do wyjęcia (w porównaniu do zwykłych lokat) o takich lokaach na start to zbyszek solidnie przypomina co miesiąc 🙂

Odpowiedz

Magda Lipiec 16, 2014 o 11:09

Mnie też nie przekonuje ten artykuł, szczególnie gdy widzę nachalny baner z prawej strony Idea Banku, w którym na swoje OGROMNE nieszczęście miałam okazję współpracować. Banku nie polecam. Owszem lokata nie zobowiązuje do założenia konta i jest korzystna, ale… zakładając lokatę bank zyskuje Twoje dane. Następnym krokiem są propozycje wzięcia kredytu, otwarcia konta. Np. konta z debetem – są to dwie różne usługi, o których nikt nie omieszka wspomnieć. Klient otwiera konto słysząc, że jest bezpłatne. Owszem jest bezpłatne pod warunkiem wykonywania np. transakcji kartą, ale o tym już nikt z doradców nie wspomina. Dodatkowo w umowie jest napisane, że zapoznałeś się z tabelą opłat i prowizji, która NIE JEST dołączona do umowy tylko dostępna na stronie internetowej (!!!).

Powracając jednak do tematu konta z debetem. Klient czeka mozolnie na debet, próbuje dodzwonić się do doradcy, który nie odbiera telefonów. Warunkiem otrzymania debetu jest złożenie osobnego wniosku i pozytywny BIG. Klienci o tym nie wiedzą, nie korzystają z konta i karty, w związku z tym prowizje narastają, a debetu jak nie mieli tak nie dostaną. Dodatkowo bank utrudnia za wszelką cenę zamknięcie takiego konta. Konto można zamknąć jeśli odmowa jest nagrana podczas rozmowy telefonicznej. Jeśli pracownikowi nie uda się dodzwonić…konto z przyczyn oczywistych nie jest zamykane, a prowizje za konto narastają. Tym własnie sposobem bank zarabia na łatwowiernych Klientach.

To samo tyczy się kredytów. Pracownicy banku są często niekompetentnymi osobami, które wprowadzają w błąd. Bank zalewają reklamacje…do tego stopnia, że proces reklamacji przeciąga się niekiedy do dwóch miesięcy.

Prawda jest taka. Bank stara się o Ciebie dopóki nie jesteś jego Klientem…jeśli uda mu się Ciebie „złapać”, potem już nie zabiega, a wręcz robi wszystko by wycisnąć od Ciebie jak najwięcej pieniędzy.

Pamiętajcie też, że Tax Care, Open Finanse, Getin Bank, Home Broker, Lion’s Bank etc. to banki Czarneckiego. Pod zadnym pozorem nie zaciągajcie kredytu w Tax Care, ani Home Broker. Pracownicy tych placówek nie mają elementarnej wiedzy na temat usług Idea Banku, jedynie swoich. Jednakże mają obowiązek sprzedawać produkty Idea…ale w momencie gdy zaciągniesz taki kredyt i chcesz uzyskać więcej informacji pojawiają się problemy. Doradcy wprowadzają w błąd, a placówki Idea odsyłają do twojego pierwotnego „doradcy” (w końcu nie mają z tego żadnego zysku, to nie ich Klient).

Reasumując, ten bank to porażka. Zastanówcie się dobrze zanim zaczniecie przygodę z Idea i innymi tego typu bankami Czarneckiego.

Pozdrawiam serdecznie i życzę Wam rozwagi w zarządzaniu własnymi pieniędzmi.

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 11:17

Hej Magda,

Dzięki wielkie za komentarz. Ja na szczęście nie miałem okazji mieć nic wspólnego z Idea Bank w kontekście kont czy innych ofert niż ta lokata.

Moja propozycja zawsze jest taka sama: cofać wszystkie zgody po zakończeniu okresu współpracy. Zresztą nawet tutaj – otwierając lokatę – można nie wyrazić z tego co pamiętam trzech pierwszych zgód marketingowych. I ja z przyjemnością czekam na kontakt ze strony banku, któremu cofnąłem wszystkie zgody na marketing 🙂 To będzie ciekawy przypadek i może coś na tym ugram 😉

Pozdrawiam

Odpowiedz

Darek Lipiec 16, 2014 o 11:44

Ja również słyszałem wiele złych opinii o Idea Bank i innych usługach Czarneckiego, ale z drugiej strony muszę przyznać, że od paru lat mam lokaty w OpenOnline, dodatkowo jeszcze bezpłatne konto z bezpłatnymi przelewami i muszę przyznać, że ku mojemu zdziwieniu nikt do mnie nigdy nie dzwonił namawiać na kredyty, ubezpieczenia itp. A mam tam nawet przypisanego do siebie doradcę, z którym kontaktuję się zawsze w sprawie lokat. Z tych usług jestem akurat bardzo zadowolony, a również trafiłem do nich na zasadzie zakładania lokaty przez internet dla nowych klientów.

Odpowiedz

Lukas Lipiec 17, 2014 o 22:12

no to zaciekawiłeś mnie Michał jak niby chciałbyś coś na takim przypadku ugrać? 🙂 będziesz bank szantażować? możesz pogrozić GIODO a bank to co może zrobić to Cię przeprosić i skutecznie Twoje zgody usunąć…

Odpowiedz

Jerzy Lipiec 16, 2014 o 13:20

Witam.
Zgadzam się z Magdą i z Michałem.
Sam miałem głownie lokaty. Zrobiłem tylko błąd, że nie zamknąłem rachunku.
Teraz pewnie nie zdążę zamknąć, a oferta jest tylko dla nowych ( i chyba dla tych co już mieli lokaty w Idea też nie da rady założyć)
Pozdrawiam
autora, współpracowników i czytających

Odpowiedz

Kasia Lipiec 16, 2014 o 11:26

Przyznam, że podobnie jak jah oczekiwałam po wczorajszym wpisie na fb czegoś naprawdę super. A tutaj oferta, która na kilku(nastu?) innych blogach finansowych była już promowana chyba nawet ponad miesiąc. „Wyjadacze wisienek” już dawno założyli tę lokatę, ponieważ śledzą rynek na bieżąco. To raczej oferta dla osób, które są mało zorientowane na rynku i jeszcze o tym nie słyszały. Na pewno nie można nazwać ich „wyjadaczami wisienek”:)
Napisałeś, że „po zakończeniu lokaty pieniądze trafiają z powrotem na konto w banku, z którego nastąpiło zasilenie lokaty”. Nie do końca jest to prawdą. Taką usługę trzeba sobie zdefiniować przez Internet, w przeciwnym przypadku lokata ulega przedłużeniu na dużo mniej korzystnych warunkach.
Z niecierpliwością czekam na kolejny merytoryczny wpis o oszczędzaniu, ponieważ takie są dla mnie najbardziej wartościowe:) Ostatni był ponad 2 miesiące temu 🙁 (o wodzie). A kiedyś takie artykuły pojawiały się co kilka dni… Pozdrawiam!

Odpowiedz

Johnson Lipiec 16, 2014 o 11:41

Szczerze mówiąc to wątpię czy korzystasz z tej lokaty – gdyż nie przypuszczam byś był nowym klientem Idea Bank. Nowym to pewnie byłeś ze 3 lata temu.

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 11:57

Hej Johnson,

I po co być takim sceptykiem? Musi Ci wystarczyć fragment e-maila z numerem wniosku:

„Witaj Michał,

Serdecznie gratulujemy wyboru najlepszej oferty depozytów na rynku. Informujemy, że złożony wniosek:

Nazwa: Lokata Happy
Nr wniosku: 10270332
Kwota: 10000 PLN
Okres: 3 miesiące ”

A swoją drogą gdybym był klientem Idea Bank 3 lata temu i zrezygnował, to z perspektywy banku przychodząc obecnie byłbym zapewne traktowany jak nowy klient. Zazwyczaj regulaminy (tu nie sprawdzałem tego) mówią o 12 miesiącach braku relacji z bankiem.

Pozdrawiam sceptyka 😉

Odpowiedz

Robert Lipiec 16, 2014 o 17:06

Witam
poniżej kawałek regulaminu lokaty Happy dotyczący „nowego klienta”
„Jako nowy Klient Banku traktowany jest Klient, który do momentu
poprzedzającego złożenie Wniosku o Lokatę nie zawarł z Bankiem umowy
o  produkt finansowy prowadzony przez Bank na podstawie „Umowy
o  rachunek bankowy oraz o  świadczenie innych usług bankowych”, nie
złożył wniosku o  otwarcie takiego produktu przez Bank ani nie ulokował
środków pieniężnych na lokatach bankowych prowadzonych przez Bank”.
Z tego wynika że lokata tylko dla tych którzy nie mieli nigdy styczności z Idea Bank.
Pozdrawiam

Odpowiedz

Łukasz Lipiec 16, 2014 o 11:50

Fajna lokata, co prawda pewnie z niej nie skorzystam, ale jestem ciekaw ile prowizji dostanie autor 😉 Czyżby zapowiadał się kolejny wpis z serii jak zarobiłem 70000 zł w 8 dni? OBY! Życzę powodzenia.

Odpowiedz

Sebo Lipiec 16, 2014 o 12:05

Hey

Tego samego zdania jestem co bleker, jeszcze dodam że jakość Twoich artykułów spada, może zajmij się tym co napisał bleker bo to fajniejsze oferty są.

Odpowiedz

jakubowski.b Lipiec 16, 2014 o 12:15

https://lp.lionsbank.pl/lp/lokaty/lokata-bankowa-5proc-wizerunek-05_14/

a co szanowni dyskutanci i sam Michał powiedza o tej ofercie ?

srodki powyzej 200tys, z moich wyliczen wychodzi +675zl po miesiacu

warto? bezpiecznie?

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 12:27

Hej,

Jeśli masz wolne środki w takiej wysokości, to ja bym brał 🙂

Pozdrawiam

Odpowiedz

TRD Lipiec 17, 2014 o 19:46

Byłem, założyłem. Przy okazji dawno się nie spotkałem z tak agresywną próbą wciskania własnych obligacji.

I tutaj pytanie do Ciebie Michał – oferta obligacji IdeaBanku na 5,5% na 12 miesięcy z wypłatą odsetek co pół roku. Zaczynam się zastanawiać 🙂 Pomimo agresywności sprzedawcy.

Pozdrawiam

Odpowiedz

TRD Lipiec 17, 2014 o 19:46

A pytnaie jest takie: warto? Obligacje są zabezpieczone (ale Ganta też były) 🙂

Odpowiedz

evarta Lipiec 16, 2014 o 12:16

Ja się cieszę z takich wpisów Sama zanim zdecydowałabym się na lokatę, minął by termin jej założenia. Może i oferta jest na kilkunastu innych blogach, jednak to do tego bloga mam zaufanie. Mam nadzieję że jak będzie kończyc się lokata BGŻOptima coś nam podrzucisz itd.
W moim zaufaniu (albo leniwości) poszłam tak daleko że z OFE nic nie robię czekając na twój artykuł ( Michał coś napisze, nie zostawi tego tematu tak se:), mimo że na przysłowiowy chłopski rozum wiem co zrobic
Pozdrawiam

Odpowiedz

kubazawadzki Lipiec 16, 2014 o 21:08

Tak na chłopski rozum, to nie ma ZUPEŁNIE ŻADNEGO znaczenia, co zrobisz 😉 Twoje pieniądze i tak trafią do ZUSu, który przekaże je emerytowi z wcześniejszego pokolenia niż Ty, a Twoja emerytura będzie zależała od sytuacji budżetu oraz widzimisię państwa. Nie czekaj tylko zacznij odkładać od razu gdziekolwiek, a potem poproś Michała, żeby podpowiedział jakieś sensowne rozwiązanie finansowe, bo doradcom finansowo-ubezpieczeniowym pewnie nie wierzysz 😛

Odpowiedz

Grzesiek Lipiec 16, 2014 o 23:20

Pieniądze i tak trafią do ZUS prędzej czy później, to prawda. Ale to, co teraz z tym zrobicie ma ogromne znaczenie. Przenosząc wszystkie składki do ZUS zmniejszasz „księgowy” deficyt państwa, przez co pozwalasz na dodatkowe zadłużanie się obecnie rządzącym, co na pewno nie jest na rękę ani nam ani naszym dzieciom.
Chyba, że chcecie poprawić statystyki partii rządzącej w roku wyborczym, w takiej sytuacji lepiej nie robić nic i czekać aż ZUS przejmie wszystkie Wasze pieniądze.

Odpowiedz

Adrian Lipiec 17, 2014 o 08:40

pieniądze zaczną trafiać do ZUS dopiero 10lat przed emeryturą. Do tego czasu ich bezpieczeństwo (dosłownie:)) zależeć będzie od tego jak je ulokujesz. 85% w całości składki i tak trafia na konto podstawowe w zus, pozostałe 15% może iść w tym samym kierunku, bądź służyć jako dywersyfikacje. Przede wszystkim OFE mogą inwestować w akcje zagraniczne, więc nie są uzależnione jedynie od sytuacji w Polsce (PKB, inflacji, demografii). Wybór ma znaczenie! 🙂

Odpowiedz

kubazawadzki Lipiec 17, 2014 o 23:03

Wszystko co piszesz to racja – z zastrzeżeniem, że tak naprawdę to ZUS inwestuje w fundusze (OFE), a nie przyszli emeryci. Ewentualne dobre wyniki OFE bardziej przysłużą się ZUSowi (więcej na bieżące wypłaty), niż emerytom.

Odpowiedz

jakubowski.b Lipiec 16, 2014 o 12:33

Sam „Michał” mi odpowiedział, dzieki. Interakcja znaczy sie jest. Jak na pierwszego komenta to czuje sie zaszczycony. Zlicze wszystkie swoje środki i zobaczymy ile się tego uzbiera tak z grubsza powinno styknąć. Coś mnie wzieło na różne formy zarabiania i już mam 3 polecenia w Inteligo w tym żona, to jak dobrze licze +200zł

Odpowiedz

*LESZEK* Lipiec 16, 2014 o 13:59

Oj! Michał, Michał 🙂 Nie trzeba było poczekać z tym artykułem aż się skończą 3-mieś. lokaty BGŻ Optimowcom ? Do tego sezon urlopowo-ogórkowy nie sprzyja na zakładanie takich lokat. Wisienkowcy dawno już skorzystali z tej oferty, gdyż jest ona stałym wabikiem w ofercie Idea Banku już od dobrych kilku lat ! Już dziś jestem ciekaw co „NOWEGO” Cię „ZASKOCZY” w bankach powiedzmy za ok. miesiąc 🙂 Nie obraź się, ale sprawiasz wrażenie ( a wiem, że to tylko wrażenie ), iż poruszasz się w temacie banków, jakbyś dopiero co odkrył, że takowe wogóle istnieją.

Odpowiedz

Robert Lipiec 16, 2014 o 14:15

Skusiłeś mnie i założyłem lokatę na 10.000 zł.

Czy wysokość Twojego wynagrodzenia zależy od kwoty lokaty, czy tylko od liczby lokat? Jeżeli od liczby lokat, to mogłem założyć 10 lokat po 1.000 zł na każdego z członków rodziny 😉

Tradycyjnie napisz ile lokat się założyło za Twoim pośrednictwem i jaką kasę za to dostaniesz.

Zaktualizuj też dane poprzedniej promocji w BGŻ – czy fizycznie Comperia już przelała Ci pieniądze, czy to tylko ciągle wirtualne obiecanki?

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 16, 2014 o 14:21

Hej Robert,

Dziękuję. Liczy się ilość lokat a nie kwota, ale nie przesadzajcie proszę z aktywnością 🙂

Tak – tradycyjnie napiszę jaki wynikiem zakończyła się cała akcja. Dane dotyczące lokaty BGŻOptima także będę aktualizował, przy czym dopiero po tym, jak finalna kwota zostanie rozliczona. Powinno to nastąpić w sierpniu / wrześniu i dopiero wtedy otrzymam pieniądze z Comperii. To standard w systemach afiliacyjnych, że takie rozliczenia długo trwają.

Pozdrawiam

Odpowiedz

helenka Lipiec 16, 2014 o 15:15

Właśnie mi się kończy lokata w BGŻ. Zabieram kasę i uciekam szybciutko do Idea Bank

Odpowiedz

Agata Lipiec 16, 2014 o 15:21

A ja się skusiłam na gruper i citibank, najprawdopodobniej a liczę na to, zarobię więcej i szybciej 🙂 mam nadzieję 🙂

Autorowi życzę powodzenia w zdobyciu takiej ilości założonych lokat jak z BGŻ (sama założyłam 2).

Pomimo całego szacunku jakim darzę autora i jego pracę, czekam na bardziej ambitne wpisy 🙂

Odpowiedz

Jozek Lipiec 16, 2014 o 16:06

Lokata mnie nie porywa, ale może do analizy OFE przyda się ten link:
http://www.obserwatorfinansowy.pl/forma/rotator/emerytury-lepiej-zostac-w-zus/

Chyba dosyć fajnie ktoś to policzył, choć ja wybieram OFE (dywersyfikacja i taki mały bunt obywatelski)

pzdr
Józek

Odpowiedz

Kasia Lipiec 16, 2014 o 17:23

Faktycznie, lokata akurat w tym momencie, jest potencjalnie najbardziej atrakcyjna. Ale idąc tym tropem, to przynajmniej raz w miesiącu musielibyśmy spodziewać się tego typu wpisu. O ile poprzednia lokata dawała faktycznie szansę lepiej zarobić ze względu na sprzedaż danych osobowych, to teraz jest to standardowa oferta.

Sam, Michał, pytałeś ludzi na fejsie, czy publikować coś takiego. I myślę, że słusznie narodziły się w Tobie wątpliwości. Wiadomo, kusi zarobek poprzez comperie. Każda lokata to dodatkowe kilkadziesiąt złotych, ale wpisy takie nie są jednak, szczególnie przy takiej częstotliwości, zbyt atrakcyjne. Fakt, że ludzie jednak skomentowali, że tak, polecaj, nie dziwi. Bo Cię lubią i liczą, że znajdziesz coś faktycznie nietuzinkowego.

Oczywiście cenie Twoją pracę i rozumiem, że musisz szukać monetyzacji bloga, a po wcześniejszej lokacie wiesz, że można kolosalne pieniądze w ten sposób zarobić, ale czasem warto się chyba powstrzymać.

Powodzenia i pozdrawiam

Odpowiedz

Łukasz Lipiec 16, 2014 o 17:51

Tak jeszcze z ciekawości jeszcze spytam jaką masz prowizję za założenie lokaty w comperialead?

Odpowiedz

Leon Lipiec 17, 2014 o 08:27

Z tego co pamiętam, to przy tej lokacie jest to kwota 50 zł brutto.

Leon.

Odpowiedz

imbryk Lipiec 16, 2014 o 19:20

Będę wdzięczny za odpowiedź na dwa pytania:
Czy na tej lokacie kapitalizacja jest kwartalna czy miesięczna?
Czy jest naliczana jakaś prowizja za zwrotne przelanie środków np. na konto mbank, a jeśli tak, to w jakiej wysokości.

Dziękuję

Odpowiedz

ZP Lipiec 16, 2014 o 19:21

Dzięki Michał za podlinkowanie i uznanie 🙂

Dodam, że co miesiąc na jego początku sporządzam zestawienie najlepszych lokat i kont bankowych, z którego można sobie zazwyczaj wybrać coś przydatnego.

Pozdrawiam Wszystkich

Zbyszek Papiński

Odpowiedz

Mariusz Lipiec 16, 2014 o 19:30

Lokata założona przez podany link. Dziękuję za info i wszystkiego dobrego.

Odpowiedz

jacek Lipiec 16, 2014 o 20:01

witam, juz kilka razy próbowałem założyć lokatę w idea banku. zawsze wypłeniam wszytkie pola ale jeszcze nigdy nie dostałem zwrotnego maila z dokumentacja. sprawdzałem również zawsze skrzynke spamowa ale ni nigdy tam nie było. zawsze wyglądało to tak jakby chcieli pozyskac moje dane mamiąc mnie oferą… czy ktoś ma podobnie?

Odpowiedz

Łukasz Lipiec 16, 2014 o 22:49

Michal trochę wyżej o tym wspominał, może maile nie dochodzą na jakąś pocztę?

Odpowiedz

Magda Lipiec 17, 2014 o 02:36

Dzięki Michał za opublikowanie mojego posta. Przyznam szczerze, że byłam pewna, że się nie pojawi…a tu jednak zaskoczenie 😉

Lokatę można założyć jednorazowo i jest przeznaczona dla nowych Klientów, którzy nigdy nie korzystali z usług banku. Z tego co wiem nawet jeśli usuniesz konto i będziesz próbował założyć lokatę ponownie nie uda się to.

Jeśli złożyłeś wcześniej wniosek o konto, debet itp. nie masz możliwości założenia tej lokaty (lokata jest przeznaczona dla nowych Klientów). Klienci często o tym zupełnie zapominają. Z tego co widzę, lokata jest powieleniem „Lokaty na dobry początek” na podobnych zasadach.

Usunięcie danych jest jakimś rozwiązaniem by uniknąć kolejnych propozycji ze strony banku…Ja jednak uważam Idea Bank za jeden z tych, które nie działają w sposób uczciwy. Polecam dzwonić na infolinię zanim zdecydujemy się na jakikolwiek krok. Doradcy mają obowiązek ubarwiania i realizowania dziennych, wyśrubowanych targetów. Zachęcam również do czytania wszystkich umów bardzo dokładnie i dopytywania się czy nie ma żadnych dodatkowych dokumentów na stronie np. tabeli opłat i prowizji, z którymi powinniśmy się zapoznać.

Ja osobiście znając bank „od kuchni” wystrzegam się go pieczołowicie i z rozwagą zarządzam własnymi finansami, czego i Wam serdecznie życzę 😉

Odpowiedz

Kasia Lipiec 17, 2014 o 06:16

Dopytywałam się właśnie w tej sprawie. Jeśli wcześnie choćby się składało wniosek o lokatę i to może być dowolnie wcześniej i się jej ostatecznie nie założyło, to też nie jesteś dla nich nowym klientem. Warto zatem uważnie się zastanowić, czy też nigdy nie miało się z tym bankiem do czynienia.

Odpowiedz

Pareto Lipiec 17, 2014 o 09:55

Świetny wpis. Lokata interesująca, ciekawe ile osób nie wyłączy odnawiania na niewygodnych warunkach.

Odpowiedz

TomekK Lipiec 17, 2014 o 10:37

Witajcie,
Michał – mam pytanie do Ciebie, ale także i Twoich czytelników. Ile kont bankowych macie i czy nie boicie się utraty kontroli nad tym wszystkim?

Otóż u mnie w poszukiwaniu większych oszczędności liczba rachunków i banków w krótkim czasie mocno urosła i zaczynam się obawiać, że przegapię jakieś istotne zmiany w regulaminach.

Już teraz tak jak liczę to:
1. Mbank (e-konto, konto firmowe, emax, emax plus, msaver, rachunek maklerski i SFI),
2. T-Mobile [dawny Sync] (konto osobiste),
3. BGŻOptima (oszczędnościowe),
4. Idea Bank (sama lokata),
5. Meritum (osobiste, oszczędnościowe i lokata),
6. Get In Bank (osobiste, oszczędnościowe),
8. Deutsche Bank (osobiste, rachunek maklerski).

A teraz jeszcze myślę o smart banku …

Zastanawia się po prostu, czy macie jakiś fajny sposób na łatwą kontrolę dużej ilości różnorakich rachunków + jakiś fajny i bezpieczny agregator?

Pozdrawiam serdecznie!

Odpowiedz

Sebo Lipiec 28, 2014 o 11:56

A jeśli coś Ci się stanie to co z kasą jak masz tyle kont i lokat?

Odpowiedz

Łukasz Lipiec 17, 2014 o 13:07

Trzeba od nich zażądać usunięcia danych osobowych z ich baz danych. Masz do tego prawo.

Odpowiedz

jakubowski.b Lipiec 17, 2014 o 13:08

Lokata założona z linku Michała, leżało kilka złotych na nieoprocentowanym Aliorze to aż żal. Czekamy na kolejne podpowiedzi co i jak w finansach. Pzdr

Odpowiedz

Dominika Lipiec 17, 2014 o 13:58

Ja pół roku temu kupowałam mieszkanie dla swojej córki i mimo małej zdolności kredytowej doradca z Home Brokera poradził mi zaciągnięcie kredytu w Idea Bank. Szczerze mówiąc nie znam się kompletnie ani na nieruchomościach ani na kredytach, ale wszystko się udało. Nie miałam większych problemów a Pan który pomógł mi to wszystko zrobić był według mnie kompetentny. W każdej firmie trafi się jakiś laik 😉

Odpowiedz

Robert Lipiec 17, 2014 o 13:58
Lukas Lipiec 17, 2014 o 21:10

A ja z kolei ostrzegam przed Idea Bankiem osoby, które nie chcą być atakowane przez konsultantów próbujących coś sprzedać. W kilka dni po założeniu lokaty Happy miałem kilka telefonów z propozycjami dodatkowych lokat, założenia rachunku itp. Wypytywano mnie ile mam oszczędności… Po tych doświadczeniach zrezygnowałem z pomysłu założenia lokaty dla żony.
Ale dziś telemarketerka z Idea Banku przebiła wszystko z czym miałem wcześniej do czynienia – dzwoni telefon:
– słucham?
– czy pan lukas …?
– przy telefonie
– a nazwisko panienskie Pana mamy?
– a po co Pani to?
i tu dopiero pani powiedziała skąd dzwoni. nie przedstawiła się, nie zapytała czy mogę rozmawiać. grzecznie ją odprawiłem.
Po czym dostaję maila, że próbowano się ze mną skontaktować jednak bez skutku i jeśli chciałbym dowiedzieć się w jakiej sprawie to mam do nich zadzwonić 🙂
Śmiech na sali 🙂

Odpowiedz

Robotyk Lipiec 18, 2014 o 16:48

Też się dzisiaj bardzo zniechęciłem.

Zastanawiałem się nad założeniem lokaty. Wczoraj zacząłem wypełniać formularz, doszedłem do trzeciego kroku, po czym zorientowałem się ze nie odwołałem zgód na wykorzystanie moich danych do celów marketingowych cofnąłem się do kroku drugiego i odznaczyłem trzy pierwsze opcje. Przeszedłem z powrotem do kroku trzeciego i stwierdziłem że jednak nie będę zakładał konta. Zamknąłem przeglądarkę.

A dziś co? Telefon z Idea Banku!

Jeżeli nie jesteście w 100% przekonani ze chcecie tą lokatę, to nie zaczynajcie wypełniać formularza, bo nawet jak się na nią nie zdecydujecie, to wasze dane i tak trafią do banku.

Odpowiedz

Izabela Lipiec 18, 2014 o 20:08

A co powiecie na to
m.groupon.pl/oferty/cala-polska/alior-bank-s-a/42044854
warto?

Odpowiedz

Marek Lipiec 18, 2014 o 21:41

Generalnie lokaty zarabiają słabo, natomiast są bezpieczne i na tym zależy większości ludzi. Co więcej inne instrumenty są mniej popularne, bo wymagają większej wiedzy lub chociażby minimalnego zainteresowania tą tematyką. W Polsce nie ma w ogóle edukacji finansowej, więc nie ma się czemu dziwić. W szkołach uczą ludzi mało przydatnych rzeczy, więc później samemu trzeba się interesować i uczyć.

Odpowiedz

Tomas Lipiec 18, 2014 o 23:57

Cześć Michał

Na wstępie chciałbym sie przywitać

Otóż Michał Twojego bloga czytam juz od okolo roku. Dzięki mojemu bratu, który mnie w to wciągnął. Nie ukrywam że bloga chłonąłem jak gąbkę i naprawde artykuły były naprawde ciekawe merytorycznie. Wprowadziłęm budżet domowy, i pare innych rozwiązań które naprawde usprawniły moje finanse. Nawet dzięki jednemu z twoich artykułów poszedłem po podwyżke i co ciekawe udało sie, za co jestem Ci dozgodnie wdzięczny. Na chwilę obecną … no własnie Twoje artykuły są coraz mniej interesujące. Fakt faktem ile razy mozna pisac o wodzie i energi elektrycznej ?? ale sądze że nie tego oczekują twoi czytelnicy. Moim zdaniem lecisz za szybko z tematem, i nie każdy czytelnik nadąża, np Ja. A już wspominając o lokacie w idea banku to „porażka”, sorry ale musiałem to napisać. Dlatego że powinieneś własnie edukować czytelników gdzie szukać i jak porównywać. A tak to wygląda jakbyś znalazł sobie finansowe owieczki. Oczywisćie dlaczego nie miałbys na tym zarabiać. Zgadzam sie ale jak juz kiedys chyba było to napisane na tym blogu „lepiej dać komuś wędke niż rybę”

PS ja osobiscie wole trzymac pieniądze na kontach osczednosciowych np Bank SMART Procent gdzie dają 4% a ewentualny 1% dorobić sobie w inny sposób szybszy i prostszy niz wypełnianie jakis wniosków

Pozdrawiam
Tomas

Odpowiedz

patryk Lipiec 19, 2014 o 00:30

Dzieki na namiary na smart Bank musze chyba wykorzystac okazje 🙂

Odpowiedz

Wojtek Lipiec 19, 2014 o 07:35

Cześć Michał.
Byłem wczoraj w Expanderze i bardzo polecają
http://www.expander.pl/serwis-ekonomiczny/produkty/KwartetGwiazdIII.html
czy znacie ten produkt i czy jest to bezpieczne lokowanie pieniędzy?
W ogóle co myślicie o Ekspanderze, czy rzeczywiście polecają to co dla klienta jest najlepsze czy to na czym mogą najbardziej zarobić???
Pozdrawiam
Wojtek

Odpowiedz

kubeazawadzki Lipiec 19, 2014 o 13:04

Lokat strukturyzowanych najlepiej unikać, a szczególnie tych z polisami na życie. Generalnie jest to mała szansa na zarobek

Odpowiedz

Miłosz Lipiec 19, 2014 o 10:05

Witam Serdecznie,
Panie Michale dziękuję za propozycję lokaty. Mam tylko pytanie odnośnie danych osobowych, które przy okazji takich lokat Banki od nas dostają na przysłowiowej tacy. Czy uważa Pan, że jest to bezpieczne? Pytam ponieważ mój kolega stał się kilka lat temu ofiarą wyłudzenia kredytu na podstawie uzyskanych danych osobowych, na szczęście w Sądzie udowodnił, że w czasie gdy niby „on” osobiście brał w kraju kredyt, tak naprawdę był w pracy po drugiej stronie Europy. Czy uważa Pan, że zakładanie lokat we wszystkich Bankach na Polskim rynku jest po prostu bezpieczne? Pytam ponieważ korzystając już z kilku różnych Banków zastanawiam się coraz częściej gdzie jest granica, w której warto powiedzieć dość?
Pozdrawiam

Odpowiedz

Tomislav Lipiec 20, 2014 o 09:47

Witaj Michale.
Pamiętaj, że miałeś pisać artykuły ponadczasowe. Ten straci ważność już niedługo. Może lepiej by było gdybyś napisał artykuł o lokatach, jakie są, jak się zmieniają w korelacji do stóp procentowych, na co uważać itp. i w nim umieścił link afiliacyjny ?
Dużo osób ma wrażenie, że Ten artykuł to link afiliacyjny obudowany treścią !
Wiem, że Twój blog się zmienia ale kontroluj czy w dobrą stronę.
Mimo wszystko dziękuję za informację o lokacie i pozdrawiam !

Odpowiedz

Remigiusz Roman Witczak Lipiec 20, 2014 o 17:48

Trochę racji w tym jest, sam uwielbiam czyać takie ponadczasowe artykuły, do których jeśli sięgnie się po roku, dwóch – człowiek cały czas wyniesie coś konstruktywnego i sam staram się takie pisać.

Czasem jest taka frajda, jeśli w poszukiwaniu tematu gdzieś tam, a raczej nowego spojrzenia na jakąś kwestię, natykam się na stary wpis mojego autorstwa, cytowany i polecani.

Myślę jednak, że w życiu bloga komercyjnego nie da się uniknąć własnie takich wpisów, których celem jest sprzedaż lokaty. O ile taki wpis daje także korzyść Czytelnikom nie widzę jednak przeszkód.

Odpowiedz

Franek Lipiec 21, 2014 o 13:39

Podzielam pogląd, że blog komercjalizuje się chyba zbyt szybko jak na zdolności poznawcze Czytelników 😉 Oczywiście nie można odmówić Autorowi skuteczności, w zasadzie samo obserwowanie jak dynamicznie ten blog działa jest imponujące. Warto też jednak zaobserwować – i mieć tego świadomość – jak Autor masowo wciela w życie rady internetowych guru typu linkowany tu także „Pat z bloga SPI”. Bądź fajny, bądź uśmiechnięty, przechodź z szybko na Ty, buduj więź, pisz emocjonalnie, przekonuj Czytelników że to Ty wszystko tylko przypadkiem polecasz, a poza tym oni są wspaniali i najlepsi, elita po prostu, itp. Jasne, to działa i gratulujemy Autorowi skuteczności. Tyle tylko, że coraz częściej pojawia się pytanie – ile w tym „misji”, a ile skrupulatnie realizowanego planu? No chyba, że po prostu Autor zakłada, że więcej ludzi przyjdzie tu dopiero teraz niż pamięta blog z czasów minionych kiedy naprawdę czytało się go świetnie, to wtedy ten model ma wszelkie prawa działać. Tak czy owak blog jako marketingowe case study – perełka!

Odpowiedz

Erni Lipiec 21, 2014 o 23:05

Ja niestety Idea Banku nie polecam. Miałem do czynienia z Open Finance, Idea Bank, GetinBank, towarzystwo ubezpieczeń Europa i Tax Care – wszystkie firmy Pana Czarneckiego i to jest katastrofa… Jedynie GetinBank moim zdaniem trzymał jakiś poziom, reszta to porażka, aż żal wymieniać wszystkie perypetie…

W mojej ocenie najgorszy bank z jakim miałem kiedykolwiek do czynienia. Z usług firm Pana Czarneckiego nigdy już nie skorzystam…

Odpowiedz

Kasia Luty 8, 2015 o 00:10

Zgadzam się z Tobą!!!

Odpowiedz

Wilczek Lipiec 23, 2014 o 14:41

nie współpracujcie są straszni!

Odpowiedz

Anna Lipiec 23, 2014 o 20:17

Dla tego banku jesteście tylko leadem, leadem którego koszt pozyskania za pośrednictwem blog Jak oszczędzać…jest bardzo niski. Michał strasznie mnie rozczarowałeś , ponieważ zdecydowałeś się na współpracę z Idea Bankiem, od dwóch lat opinie w on-line są złe i bardzo złe na temat ich polityki marketingu i sprzedaży. Nie wiem w jaki modelu rozliczeniowym jest zamieszczony w blogu baner IdeaBanku, ale Michale NIE WARTO naruszać reputacji bloga i zaufania nas czytelników.
Jeżeli kogoś chce zgłębić temat odsyłam do bloga Samcika, znajdziecie tam wiele intersujących wpisów o imperium Czarneckiego Leszka.
IDEA BANK: tu wszystko jest przemyślane i przetestowane: od kolorów i komunikatów na banerze, przez kolor wykładziny w banku, po długopis który trzyma w ręką doradca.
LOKATA HAPPY:
Mechanizm lokaty jest prosty dajemy większe oprocentowanie na krótko, po to aby stosunkowo niskim kosztem pozyskać DANE OSOBOWE tych którzy dysponują kasą i zaatakować – frontalny atak.
Lead trafia do call-center, który stanie na głowie aby Was umówić na spotkanie.Zadzwoni 10 lub 20 razy i wyśle do Was 15 uprzejmych maili zapraszających na spotkanie, wszystko zgodnie z scenariuszem rozmowy i wszystko po to aby dorwał Was w swoje ręce pięknie wyglądający doradca ( przystojny facet w garniturku lub ociekająca złotem panna w żakiecie i z torebką MK). Zadanie doradcy jest najtrudniejsze wzbudzić zaufanie i wyciągną od Was więcej kasy, po to abyście zainwestowali w fundusze lub co jest jeszcze gorsze w Indywidualne Konto Emerytalne. Bank do którego bank daje ubezpieczenie na życie! Problemy zaczną się jak będziecie próbować zerwać umowę. Zarwanie umowy może skończyć się strata zainwestowanej gotówki, w każdym razie jest mega niekorzystne. W końcu mieliście ubezpieczenie i nie przeczytaliście dokładnie umowy.
Wracając do kwestii doradcy którego głównym celem jest Was umówić ich prowizje są bardzo wysokie i są one wypłacane ze środków pozyskanych od naiwnych ludzi, dlatego później okazuje się, że bank dla klientów zarobił mało bo koszty miał duże.
Dla każdego pracownika IdeaBanku zadanie jest trudne musi pozyskać określoną liczbę leadów z których rozlicza ich szefowie a w wakacje wiadomo jedni wyjeżdżają a Ci zostają w miastach mają więcej czasu więc dlatego atakujemy teraz ich aż do bólu.
Dla tych co naiwnie wierzą, że wycofanie zgód pomoże informuje że bazy są czyszczone sporadycznie i niedokładnie, a klienci którzy skorzystali z lokaty na 1 miesiąc lub 3 miesiące są zawsze numer jeden do obdzwonki i przydają się zawsze kiedy brakuje do wyrobienia normy.
Dla tych co naiwnie wierzą, że założą lokatę on-line i zapomną o niebieskim banku przypominam, że wystarczy klikną w maila wysłanego do klienta banku(są już w bazie IdaeBanku) i w tym momencie zgłoszenie trafia do CC i zaczynamy zabawę od nowa z obdzwonka, a marketing postara się o dobry temat tego mailingu, przetestuje i nie oprzecie się pokusie i klikniecie
Więc uprzedzam aby nie klikać w maile od Idea ( jeżeli jest się już w bazie)
Marketingu Idea Banku:
Okazało się że pomysł z banerem na blogu Michała nie był trafiony, bo ludzie na blogu psioczą a nawet domagają się zerwania współpracy.
Marketingu IdeaBanku nie martwicie się nie każdy czyta komentarze, z tym też sobie poradzicie jesteście już na tym etapie co kilka lat temu Getin nic nie szkodzi Leszek założy następny bank.
Najwyżej poprosicie sprawnie działający dom mediowy aby wyłączył baner na blogu „Jak oszczędzać pieniądze” trudno to nie nasza grupa docelowa. Koszty PR nas przerosły.
Junior marketing specialist lub inna osoba która wpadła na pomysł zamieszczenia banera w blogu, dostanie po głowie, ale mobbing w niebieskim banku to już standard.
Pamiętajcie marketing idzie do celu, ofiary w ludziach się nie liczą a klienci no cóż dla marketingu każdy jeleń się liczy, którego wydoicie na maksa.

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 23, 2014 o 20:37

Hej Aniu,

Niestety żaden dom mediowy nie może wyłączyć tego bannera, bo to ja go tutaj zamieściłem.

A co do reszty Twojego komentarza – widzę, że doskonale znasz sposób działania Idea Bank. Dziękuję za ostrzeżenie Czytelników. Informacyjnie: do mnie jeszcze nie dzwonili 😉

Pozdrawiam

Odpowiedz

kubazawadzki Lipiec 23, 2014 o 23:08

A jak już zaczną, będziesz miał materiał na kolejny temat do bloga: „Jak rozmawiać z telemarketerami?” 😛

Odpowiedz

Bart Lipiec 24, 2014 o 10:09

A ja tam z Idea banku i getinnline jestem zadowolony. W erze omijania belki na rynku lokat (bez konta) byli bezkonkurencyjni i nigdy nie miałem problemu ( o ile pamiętałem żeby zmienić lakatę na nieodnawialną) Na spotkania nigdy nie dałem się namówic bo mam mózg i wiem czego się spodziewać. Mało tego kiedyś zaryzykowałem w idea banku lokatę + ubezpieczenie żeby ominąć belkę i wyszedłem ponad 7%mimo że wszyscy mówili, że oszustwo, podatki i inne bzdury. Obecnie oferta klonów jest kompletnie niekonkurencyjna (paza krótkimi dla nowych) co dziwne bo wcześniej zawsze byli w czołówce %. Ja korzystam z SK banku gdzie mam zmienne 4% na 13 miesięcy i ostatnio Optima dzięki temu blogowi oczywiście przez link założyciela :)pozdro

Odpowiedz

Jerzy Lipiec 24, 2014 o 11:59

Ja tak samo jak Bart robiłem i byłem zadowolony. Teraz Skok Wołomin (z BFG) – pow. 5% na 6 mies., Meritum na 5% – 3m. i trochę Optimy. Radziłem sobie bez banerów i Michała, ale teraz też lubię poczytać i czasami z czegoś skorzystam. Przy okazji widzę jak bardzo jesteśmy (w większości) niedouczeni w zakresie zarządzania własnymi finansami i wykorzystywani przez bankierów itp. Mimo, że jest sporo informacji w necie (porównywarki, blogi itp.)

Odpowiedz

Robert Lipiec 25, 2014 o 10:10

Też założyłem tę lokatę i niestety wpadka. Podobnie jak przy BGŻ odznaczyłem wszystkie pola z przetwarzaniem danych w celach marketingowych, a jednak miałem już dwa telefony od konsultanta i jeden od automatu. To mi się nie zdarzyło jeszcze z żadnym bankiem, choć konta mam w sześciu.

Może artykuł o tym, jak zmusić skutecznie bank, aby wypisał nas ze swojej bazy telefonów?

Odpowiedz

tezap Lipiec 25, 2014 o 10:14

a to ciekawe, bo ja założyłem 17 lipca dwie lokaty i jeszcze telefonu nie miałem

Odpowiedz

Miłosz Lipiec 25, 2014 o 19:03

Bo trzeba patrzeć jakie zgody się zaznacza :), nie wszystkie zgody są wymagane dla założenia lokat, a są po prostu potrzebne do celów marketingowych. W Bankach należących do Getin Noble Bank, trzeba uważać na haczyki marketingowe.

Odpowiedz

Michal Lipiec 26, 2014 o 14:22

A co powiecie o ofercie Banku Smart? 4% w skali roku do 50 000 zł.

Odpowiedz

Aleksander Kiliński Lipiec 26, 2014 o 22:03

Szkoda tylko iż w reklamach banków nie mówią o inflacji.
Zawsze mnie jednak zastanawia jak liczyć inflacje oficjiana wynosi bardzo mało i moim zdaniem jest zaniżona.
Wóczas część lokat byłaby na ujemnej stopie

Odpowiedz

Sebo Lipiec 28, 2014 o 12:40

I po co Ci ta inflacja, kwestia na co wydajesz, co jest w liczeniu inflacji itd.
Nie samą inflacją człowiek żyje.
Co do Banku IdeaBank to oni wszędzie się reklamują a tego blooga traktuję do innych rzeczy a nie do zakładania lokat.

Odpowiedz

Jan Lipiec 28, 2014 o 16:22

Dobra robota, ja akurat nie ma czasu śledzić ofert bankowych a takie informacje się przydają, na BGŻ się nie załapałem bo jestem ich klientem, pozdr.

Odpowiedz

dorota Lipiec 30, 2014 o 11:02

Cześć Michał
Witam Cię serdecznie po raz pierwszy, a twoim czytelnikiem jestem od pół roku,polecając Cię wszystkim znajomym.
Złożyłam wniosek do Idea Banku, pieniędzy jeszcze nie przelałam, ale nie mogę dostać się na swoje konto. Po wpisaniu loginu nie dochodzi żaden sms z hasłem a na infolinię nie mogę się połączyć (każą czekać na połączenie wieki)
Odechciało mi się więc lokaty, ale nie chciałabym zostawiać im swoich danych.
Proszę o podpowiedź co mam robić
pozdrawiam
Dorota

Odpowiedz

Piwonka Lipiec 30, 2014 o 13:13

Hej Michał,
Dziękuje Ci bardzo za dzielenie się ważnymi dla mnie informacjami, podpowiedziami….Za to, że w kulturalny, zrozumiały sposób przekazujesz te wiedzę…
P.S. Przy okazji zakładania lokaty w Idea Banku (z Twojej strony) okazało się, że mam nieaktualny dowód osobisty….. Lokatę założyłam na kogoś innego…A nowy dowód już wyrabiam 🙂

Odpowiedz

marcin Lipiec 31, 2014 o 11:58

witaj Michał,
piszę do osoby, która powinna być najbardziej zorientowana w temacie bonusowych linków z Comperii dla tych którzy założyli lokaty. Czy są już jakieś informację, kiedy można się ich spodziewać ?

dziękuję i pozdrawiam
Marcin

Odpowiedz

Michał Szafrański Lipiec 31, 2014 o 11:59

Hej Marcin,

8 sierpnia – to jest ta data. Jak już będę wiedział, że trzeba działać – wyślę do wszystkich oddzielną informację przez newsletter. Nie chcę, by cokolwiek Was ominęło 🙂

Pozdrawiam

Odpowiedz

Piotrek Sierpień 7, 2014 o 16:31

Hej,
złożyłem wniosek o tę lokatę i chcę przelać na nią pieniądze z mojego konta w mBanku, gdzie figuruję jako moje: „‚pierwsze imię’ ‚drugie imię’ ‚nazwisko'”. Natomiast w Idea Banku, mimo że proszono o podanie drugiego imienia, mam dokonać przelewu na swoje imię i nazwisko bez drugiego imienia. Obawiam się, że w związku z brakiem pełnej zgodności danych nadawcy z danymi właściciela, jeśli prześlę pieniądze na tę lokatę, to przelew zostanie odrzucony. (http://www.ideabank.pl/pytania-i-odpowiedzi – zakładka „Lokaty”, pkt. 8)

1. Czy moje obawy są słuszne?
2. Jakie są konsekwencje odrzucenia takiego przelewu? Pieniądze w tej samej kwocie zostaną automatycznie zwrócone mi na konto? Pobrana zostanie jakaś prowizja?

Nie wiem jak ten problem rozwiązać, bo ani w jednym banku, ani w drugim nie widzę opcji zmiany imienia i nazwiska (nie dziwię się temu, w końcu podane zostały dane z dowodu osobistego). W mBanku nawet nie wiem czy drugie imię było wpisane w jakąś rubrykę „drugie imię” czy może w rubrykę „imiona”.

Z góry dziękuję za udzielenie mi odpowiedzi i pozdrawiam.

Odpowiedz

kubazawadzki Sierpień 7, 2014 o 21:17

A próbowałeś już w banku zapytać?

Odpowiedz

Bogdan Sierpień 8, 2014 o 22:21

Witam.

Lokata Happy-od 4.08.2014 r. to tylko 3.55 % -nadal na 3 m-ce…Bank Idea „”szybko””działa..Pozdrawiam..ps.Dla tych co nie wiedzą..

Odpowiedz

Piotrek Sierpień 8, 2014 o 22:34

@ kubazawadzki: wykonałem dziś telefon i pracownica kazała mi poczekać aż się dowie, po czym po chwili mi obwieściła, że nie wie i, że możliwe, że przelew zostanie odrzucony, co rzekomo ma się z żadnymi problemami czy opłatami nie wiązać. Pozostaje również opcja wpłaty gotówką w placówce.

W dalszym ciągu czekam aż ktoś się podzieli doświadczeniami z podobnym problemem.

@ Bogdan: nie tylko w reklamach na ich stronie, ale także u mnie w zakładce „szczegóły lokaty” nadal jest 4.75 % (zakładałem wczoraj), ale korzystałem z linku z tego bloga, choć w sumie wątpię by to co coś zmieniało.

PS
Też już ktoś do mnie dzwonił od nich z ofertami jakichś produktów.

Odpowiedz

Bogdan Sierpień 11, 2014 o 12:07

4,75% to rzeczywiście nieźle. Mimo wszystko, osobiście trochę bardziej ryzykowne zarabianie pieniędzy. Michał, może przeanalizowałbyś kilka takich ofert, np: http://pkoubezpieczenia.pl/inwestycje/jednorazowa-wplata-produkty-z-funduszem-kapitalowym#produkty-2

Odpowiedz

Dominika Sierpień 11, 2014 o 22:47

Może nie jakieś super oprocentowanie, ale jak dla mnie (osoby, która w ogóle nie śledzi na bieżąco ofert) bardzo przydatna informacja. Dzięki! (i założyłam korzystając z Twojego linka:-). O tym, że Alior obniżył oszczędnościowe do 1,91% powiedziała mi pani z banku i gdyby nie to, w ogóle nie zainteresowałabym się tematem przełożenia kasy gdzie indziej;-) Ps. Nie poprzestawaj na tym!;-)

Odpowiedz

Andrew Sierpień 12, 2014 o 12:21

Czy jeśli ktoś kiedyś miał lokatę w Idea Bank to teraz już rozumiem nie może na siebie założyć lokaty, gdyż nie jest nowym klientem?

Odpowiedz

Piotrek Sierpień 12, 2014 o 17:10

Po tym jak wysłałem zapytanie ze strony banku, to dostałem odpowiedź, że możliwe, że ze względu na te drobne różnice w danych przelew nie dojdzie, ale miało się to nie wiązać z żadnymi ryzykiem poboru jakiejś prowizji, dlatego podjąłem to ryzyko i okazało się, że przelew doszedł, a więc drugie imię w nazwie nadawcy, przynajmniej w moim przypadku, nie spowodowało żadnych problemów.

Odpowiedz

Anett Sierpień 13, 2014 o 17:23

Witam,

Lokata założona za pośrednictwem Twojego polecenia 🙂
Chociaż w taki sposób mogę podziękować za ‚sprawdzenie’ lokaty, czuję się spokojniejsza wiedząc, że też ją posiadasz.
Teraz czekam na maila z potwierdzeniem i hasło sms

Pozdrawiam!

Odpowiedz

Bogdan Sierpień 13, 2014 o 18:14

Witajcie ponownie !

Dla Piotrka i pozostałych osób. Piotrek pisze, ale i inni,że w reklamach Ideii oraz zakładce jest kwota 4.75%..A Ja mam maila od nich–z datą 4.08.,iz lokata Happy ma oprocentowanie 3.55..od tej właśnie daty?? –I co Wy na to??

Pozdrawiam..

Odpowiedz

Żenia Sierpień 17, 2014 o 22:21

Mam istotne pytanie. Nie posiadam obywatelstwa polskiego, czy mogę załozyć w/w lokate ?. Podczas wypełniania wniosku mogę wybrać pole Dok. tożsamości -> Pozostałe karty pobytu, co wskazywało by że mogę. Niestety w polu obywatelstwo widnieje tylko polskie.

Odpowiedz

cezar Sierpień 19, 2014 o 12:29

Cześć,

Jestem ciekaw czy po zakończeniu takiej lokaty kończycie od razu współpracę z bankiem? Chodzi mi o to, że często takie produkty są dla nowych klientów, więc wydaje się opłacalne przestać być klientem, żeby potem znów nim się stać. Oczywiście spodziewam się, że bank stosuje jakiś interwał dla określenia kto jest nowy, ale może to jest kwestia np. kilku miesięcy tylko?

Odpowiedz

Robert Sierpień 22, 2014 o 17:51

Teraz Idea Bank wydzwania do wszystkich którzy założyli te lokaty (przed chwilą dzwonili do mnie), wykorzystuje zebrane dane osobowe, namawiają do założenia drugiej takiej lokaty na 4,5 %, ale warunkiem jest teraz … spotkanie w oddziale banku z doradcą.

Pewnie na tym spotkaniu będzie wciskanie produktów bankowych już nie na takich fajnych warunkach.

Co ciekawe w trakcie pisania tego tekstu Idea Bank zadzwonił do mnie drugi raz (!) i inna pani miłym głosem tym razem powiedziała, że zostałem wylosowany przez system i proponuje mi nową lokatę na miesiąc w kwocie 1 – 10 tys. zł na 4,5 %. Warunkiem jest jednak … przyjście do oddziału banku na spotkanie.

Widać że chyba Idea Bank ma pustki w oddziałach, bo zależy im żeby każdy do nich przyszedł 😉

Odpowiedz

Bodix Sierpień 29, 2014 o 14:28

Chcą sprzedać dodatkowe produkty. Niestety nie są one tak atrakcyjne jak ich lokata promocyjna. Ja korzystam z innych lokat ale nie są one tak dobrze oprocentowane jak lokata startowa-„wabik” w kredyty u nich wchodzić nie radzę 😉

Odpowiedz

Marcin Wrzesień 1, 2014 o 21:25

Hej,

złożyłem wniosek, dostałem SMSa z hasłem i maila z nr konta, puściłem przelew, ale nie dostałem maila z loginem 🙁 Login przychodził od was od razu czy dopiero po „zaksięgowaniu” przelewu?

Pozdrawiam,

Odpowiedz

Marcin Wrzesień 2, 2014 o 06:20

He he he, jednak spoko – e-mail przyszedł kilka godz. później. Nie było czym się stresować, chociaż z takiego produktu „przez Internet w obcym banku” korzystałem po raz pierwszy.

Ja uważam, że ani link, ani baner z prawej nie jest nachalny i nie widzę nic złego w tym, że autor bloga przekuwa kliknięcia na złotówki. Jest skuteczny – zarabia i nie kryje w jaki sposób. Opisał produkt, a jakby wiedział, że pracownicy będą wydzwaniać to poleciłby odliczyć sobie koszty „niewymierne” 🙂
Swoją drogą na pewno bym nie kliknął jakby baner wyskakiwał na startowej na cały ekran (bardzo możliwe, że w ogóle przestałbym wchodzić na blog).
Dla mnie ten wpis był całkiem spoko, bo „namówił” mnie na skorzystanie nie z Idea Banku, ale w ogóle z czegoś takiego jak założenie lokaty przez Internet. Wcześniej trochę się bałem, mimo, że zwracam uwagę na tego typu okazję. Teraz się przemogłem, za trzy miesiące będzie można ocenić czy warto.

To jest smutne, że w wielu przypadkach ceną za okazję są nasze dane. To zresztą byłby mega wpis 🙂 „Jak wycenić swoje dane osobowe :P?”

Odpowiedz

Marcin Październik 22, 2014 o 17:48

Hej
Dziś dostałem zwrot środków z lokaty z 10000 zrobiło sie 10102,08.
Teraz moje pytanie, jak pozamykać te wszystkie konta i wyczyścić sprawę z idea. Nie mam tam już żadnych środków

Odpowiedz

Olka Listopad 6, 2014 o 22:08

A ja mam być może dla większości głupie pytanie. Co oznacza termin „nowe środki”?
Podaję przykład: mam pieniądze na oszczędnościowym w Credit Agrecole, dzisiaj je wypłacam a jutro z gotówką idę do oddziału z tą samą kwotą. Czy to są już nowe środki?
Drugi przykład: pieniądze z CA przelewam na konto męża a jutro mąż przelewa mi je z powrotem. Czy to już są nowe środki które mogę ulokować na promocyjnej lokacie?

Odpowiedz

ewa Listopad 20, 2014 o 07:44

witaj, na gruperze pojawiała się dzisiaj promocja, że od 19-20.11 można założyć powyższą lokatę z dodatkową premią 50 zł. Co o tym sądzisz ? okazja czy naiwność.

Odpowiedz

Michał Szafrański Listopad 23, 2014 o 15:01

Hej Ewa,

To była okazja, ale nie analizowałem regulaminu.

Pozdrawiam

Odpowiedz

ewa Listopad 23, 2014 o 15:28

dziękuję Michał, zdecydowałam się ;-))))

Odpowiedz

Ewelina Marzec 26, 2015 o 12:25

Hej,

Czy ktoś z was miał problem z przelaniem środków na lokatę? Otworzyłam ta lokatę teraz, gdy oprocentowanie wynosi 4 %, jednak nie ma możliwości przelania na nią pieniędzy. W tytule przelewu należy podać numer wniosku DPS\… i właśnie znak ” \ ” jest nie dozwolony w tytule przelewu z moich kont ( próbowałam już w dwóch ).
Możecie coś poradzić?

Odpowiedz

Marek Luty 19, 2018 o 17:57

W ramach aktualizacji:

Obecnie Lokata Happy ma oprocentowanie 4% jeśli założysz ją na 2 miesiące, 3,5% jeśli założysz ją na 3 miesiące. Biorąc pod uwagę, że z Lokaty Happy można skorzystać tylko raz, warto zdecydować się na 3 miesięczną – pieniądze dłużej pracują, a nie jest łatwo znaleźć porownywalne okazje na lokatach (zostaje tylko Nest bank, ale lokata z kontem i Lokata Bezkarna w BGŻ Optima).

Pozdrawiam
Marek

Odpowiedz

Anuluj odpowiedź

Dodaj nowy komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: