Informacje o nowych artykułach i sposobach oszczędzania pieniędzy prosto na Twój e-mail

    

Self-publishing

Ile zarabia się na audiobooku? Kulisy współpracy z Audioteką – #caseZCWP – część 3

Thumbnail image for Ile zarabia się na audiobooku? Kulisy współpracy z Audioteką – #caseZCWP – część 3

Minęły dwa lata od premiery audiobooka „Zaufanie, czyli waluta przyszłości”. Ujawniam wyniki finansowe, kulisy negocjacji stawek, oraz dzielę się wnioskami. Już dawno temu obiecałem Wam case study dotyczące procesu wydawania audiobooka, plusów i minusów takiego pomysłu, kulis współpracy z Audioteką oraz biznesowego sensu tworzenia książki w wersji audio. Artykuł ten ukazuje się rok później niż […]

Czytaj dalej →

WNOP 142: Cienie self-publishingu, czyli niewygodne fakty i wnioski po sprzedaży 100.000 egz. “Finansowego ninja”

Cienie self-publishing Finansowy ninja

Coś przed Wami ukrywałem, ale nadeszła pora, aby ujawnić kilka wstydliwych i niewygodnych faktów dotyczących kulis samodzielnego wydawania #FinNinja. Projekt samodzielnego wydania książki “Finansowy ninja” od początku był publicznie relacjonowany. W kilku case study podzieliłem się z Wami kulisami tego – jak się okazało – bardzo udanego self-publishingu. Moja transparentność przyniosła niesamowite rezultaty – na samodzielne […]

Czytaj dalej →

100.000 egzemplarzy #FinNinja i 8,5 mln zł przychodu, czyli wyniki udanego self-publishingu

Thumbnail image for 100.000 egzemplarzy #FinNinja i 8,5 mln zł przychodu, czyli wyniki udanego self-publishingu

4 lata i 24 dni – tyle czasu potrzeba było, aby #FinNinja osiągnął 6-cyfrową liczbę egzemplarzy. To dobry moment na podsumowanie najważniejszych liczb tego projektu. Gdy 1 lipca 2016 r. rozpoczynałem dwumiesięczną przedsprzedaż poradnika „Finansowy ninja”, to sądziłem, że realny jest wynik kilkunastu tysięcy egzemplarzy w dwuletniej perspektywie. Zakładałem, że do końca 2016 r. fajnie […]

Czytaj dalej →

Apel do self-publisherów: pokażmy efekty dzielenia się wiedzą + prośba na moje urodziny

Thumbnail image for Apel do self-publisherów: pokażmy efekty dzielenia się wiedzą + prośba na moje urodziny

Wypełnijcie ankietę i pomóżcie opracować zestawienie samodzielnie wydanych książek, których autorzy bazowali na case study „Finansowego ninja”. Gdy w 2016 r. samodzielnie wydawałem książkę „Finansowy ninja”, to w Polsce nie było wielu przykładów udanego self-publishingu. Oczywiście byli autorzy, którzy wydawali samodzielnie książki, ale niestety mało kto publicznie dzielił się doświadczeniami (pozytywnym wyjątkiem był Alex Barszczewski). […]

Czytaj dalej →

Ile zarobiła książka „Finansowy ninja”? Podsumowanie na koniec 2019 r. + wyniki całej mojej firmy

Thumbnail image for Ile zarobiła książka „Finansowy ninja”? Podsumowanie na koniec 2019 r. + wyniki całej mojej firmy

Historia książki „Finansowy ninja”, to świetny przykład, że jeden bestseller może ustawić autora na całe życie. Zwłaszcza wydany samodzielnie. W Polsce. Skończył się rok, zebrałem wszystkie dane i nareszcie zebrałem siły, aby napisać obszerne podsumowanie i zapowiedzieć, co planuję na przyszłość. Materiału wyszło na tyle dużo, że podzieliłem go na kilka wpisów. Dzisiaj przedstawię rezultaty […]

Czytaj dalej →

Rekordowe wyniki DDD = 292.407 zł w 2 dni dzięki darmowej dostawie – case study

Thumbnail image for Rekordowe wyniki DDD = 292.407 zł w 2 dni dzięki darmowej dostawie – case study

Najlepszym sposobem oszczędzania jest zwiększanie zarobków. Opowiem Wam zatem o tym, jak jako sprzedawca można zarabiać więcej zmniejszając koszt dla klienta. No to pora na małe podsumowanie tegorocznego „Dnia Darmowej Dostawy”. Zacznę z grubej rury – ten DDD był u mnie rekordowy. W dniach 9 i 10 grudnia zamówiliście łącznie 4318 egzemplarzy książek płacąc za […]

Czytaj dalej →

Ile naprawdę zarabia autor książki? – komentarz do rankingu „Wprost” + wyniki „Finansowego ninja”

Thumbnail image for Ile naprawdę zarabia autor książki? – komentarz do rankingu „Wprost” + wyniki „Finansowego ninja”

Gdyby wierzyć, że ranking „Wprost” zawiera prawdziwe liczby, to powinienem ogłosić się piątym najlepiej zarabiającym autorem w Polsce w 2019 r. Ale niestety tygodnik Wprost się myli, a podane tam liczby odbiegają od rzeczywistości. W poniedziałek we „Wprost” ukazał się obszerny artykuł o zarobkach autorów książek. Towarzyszył mu ranking najlepiej zarabiających polskich pisarzy 2019 roku. […]

Czytaj dalej →

Ile książek trzeba sprzedać, aby trafić na listę bestsellerów Empik i co daje promocja książki w Biedronce – #caseZCWP część 2

Thumbnail image for Ile książek trzeba sprzedać, aby trafić na listę bestsellerów Empik i co daje promocja książki w Biedronce – #caseZCWP część 2

Strategia promocji książki „Zaufanie, czyli waluta przyszłości”, czyli kulisy tego, o czym początkujący autor raczej nie usłyszy od wydawcy. Design produktu, strategia działań promocyjnych, kulisy promocji w poszczególnych kanałach oraz podsumowanie ich efektów – to zakres tematyczny drugiej części case study wydawania książki „Zaufanie, czyli waluta przyszłości” (#ZCWP). Łącznie będzie ich pięć i przeznaczone są […]

Czytaj dalej →

Case study książki “Zaufanie, czyli waluta przyszłości”, czyli jak wydać książkę z wydawcą i na tym zarobić – #caseZCWP część 1

Thumbnail image for Case study książki “Zaufanie, czyli waluta przyszłości”, czyli jak wydać książkę z wydawcą i na tym zarobić – #caseZCWP część 1

Przeprowadziłem najdroższy test w moim życiu – jako autor self-publishingowego bestsellera wydałem kolejną książkę z tradycyjnym wydawcą. Czy było warto? Oto pierwsza część analizy. Zacznę od przedstawienia się tym osobom, które jeszcze nie wiedzą kim jestem i czy mam jakikolwiek mandat do pisania na temat wydawania książek. W 2016 r. opublikowałem książkę „Finansowy ninja” – […]

Czytaj dalej →

Jak działa sklep internetowy #FinNinja – kulisy obsługi 38k Klientów i 3,26m zł w 14 miesięcy – case study część 3

Thumbnail image for Jak działa sklep internetowy #FinNinja – kulisy obsługi 38k Klientów i 3,26m zł w 14 miesięcy – case study część 3

Sprawna obsługa zamówień i przekraczanie oczekiwań kupujących są równie ważne jak wartość merytoryczna mojej książki. Dziś ujawniam jak to robię. Ten wpis to trzecia część case study self-publishingu i kompletny przewodnik po rozwiązaniach informatycznych obsługujących sprzedaż książki “Finansowy ninja”. To jednocześnie instrukcja dla osób, które podobnie jak ja chciałyby zbudować platformę automatyzującą w maksymalnym stopniu […]

Czytaj dalej →

12