Współpraca PR i reklama
Witam Cię serdecznie na moim blogu. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą PR i reklamą, to trafiłeś w dobre miejsce. 🙂 Przy czym od razu Cię zmartwię – w 2016 roku całkowicie zrezygnowałem z tzw. współprac komercyjnych. Koncentruję się wyłącznie na realizacji własnych projektów, do których sam szukam najlepszych Partnerów.
Co to oznacza w praktyce?
- Nie biorę udziału w kampaniach realizowanych przez firmy i agencje reklamowe / marketingowe.
- Nie zamieszczam reklam na moim blogu.
- Nie oferuję możliwości komunikacji za pośrednictwem moich kanałów w mediach społecznościowych.
- Nie konsultuję pomysłów firm i agencji dotyczących ewentualnej współpracy.
- Nie testuję odpłatnie produktów.
- Nie przyjmuję prezentów i przesyłek od firm (tzw. „darów losu”).
Poniżej zamieszczam podstawowe informacje o mnie, o blogu i o innych mediach, poprzez które się komunikuję.
Krótko o blogu i podcaście
„Jak oszczędzać pieniądze” to miejsce dla osób zainteresowanych tematyką finansów osobistych oraz rozwoju osobistego związanego z pomnażaniem swoich przychodów, mądrym i roztropnym redukowaniem kosztów oraz byciu „smart” we wszystkim co wiąże się z pieniędzmi. Piszę tutaj o budżecie domowym, mądrym oszczędzaniu, pomnażaniu oszczędności, wychodzeniu z długów, zarabianiu na swojej pasji, inwestowaniu i byciu odpowiedzialnym za swoje finanse. Konkretnie i na liczbach.
Poza pojedynczymi wpisami poświęconymi konkretnym aspektom oszczędzania i finansów, prowadzę usystematyzowane cykle artykułów, z których najobszerniejszym jest akcja edukacyjna „Elementarz Inwestora”. Inne cykle poświęcone są budżetowi domowemu, budowaniu swojej wiarygodności kredytowej i scoringowi BIK, oraz tematowi zakupu mieszkania krok po kroku – czy to na własne potrzeby, czy w celach inwestycyjnych.
Jak wynika z analizy „Medialność Blogerów 2015” przeprowadzonej przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, jestem w czołówce blogów opiniotwórczych. Liczba cytowań i wzmianek tylko w 2015 r. przekroczyła 1000, a ekwiwalent reklamowy (AVE) wyniósł 4,89 mln zł. To piąty co do wielkości wynik wśród wpływowych blogerów – i to pomimo niszowej tematyki mojego bloga.
Formułę najpopularniejszego polskiego bloga o oszczędzaniu i finansach osobistych rozszerza publikowany co 2 tygodnie podcast „Więcej niż oszczędzanie pieniędzy” – jeden z najpopularniejszych polskich podcastów stale plasujący się na czołowej pozycji w kategorii Inwestowanie w serwisie iTunes i w pierwszej trójce podcastów w kategorii Biznes.
Łączna liczba odsłuchań wszystkich odcinków podcastu przekroczyła już 1 milion.
Nagrody dla bloga i Michała
Blog i ja, jako autor bloga, zdobywamy wyróżnienia w prestiżowych konkursach:
- Triumfowałem w konkursie „Blog Roku 2013” organizowanym przez Onet.pl zdobywając 3 nagrody w lutym 2014:
- Wyróżnienie główne w całym konkursie Blog Roku 2013
- Najlepszy blog 2013 w kategorii „Profesjonalne i firmowe”
- Najbardziej inspirujący blog 2013 – według magazynu „Brief”
- Zdobyłem nagrodę „Blog Forum Gdańsk Award, Bloger Odpowiedzialny Społecznie” na Blog Forum Gdańsk 2014 – październik 2014.
- Zdobyłem nagrodę „Blog Forum Gdańsk Award, Wpływowy Bloger” na Blog Forum Gdańsk 2015 – wrzesień 2015.
- Znalazłem się w TOP10 najbardziej wpływowych blogerów w 2014 i 2015 roku w branżowym rankingu Tomka Tomczyka (aka Jason Hunt aka Kominek) – styczeń 2016
- Jako jedna z trzech osób byłem nominowany do nagrody Człowieka Mediów w konkursie Ludzie Roku 2014 magazynu Brief – październik 2014.
- Zdobyłem II miejsce w konkursie „Ekonomiczny Blog Roku 2014” organizowanym przez Money.pl w maju 2014.
- Zdobyłem II miejsce w rankingu „TOP10 Blogów Ekonomicznych” magazynu PRESS w maju 2014 r.
- Blog został finalistą konkursu „Blog o oszczędzaniu 2012” zorganizowanego przez Mennicę Wrocławską – luty 2013
Statystyki bloga
Dane dotyczące ruchu w okresie od 1 stycznia do 31 stycznia 2016 r. (według Google Analytics):
- Liczba unikalnych użytkowników: 274 065
- Liczba odwiedzin bloga: 454 521
- Liczba odsłon stron bloga: 771 324
- Średni czas trwania wizyty: 2 minuty 19 sekund
Ponadprzeciętny poziom zaangażowania Czytelników „Jak oszczędzać pieniądze” i merytoryczność prowadzonych dyskusji zdają się potwierdzać zasadę, że wysokiej jakości treści generują dobre jakościowo dyskusje. Jako autor bloga doceniam różnorodność opinii oraz konstruktywną krytykę, co zjednuje mi przychylność Czytelników. Podstawowe informacje o zaangażowaniu Czytelników (stan na 1 marca 2016 r.):
- 65 288 fanów na Facebooku
- 56 824 osób subskrybujących newsletter
- 1320 osób subskrybuje kanał RSS (średnia 30 dni według Feedburner)
- 9116 followersów na Twitterze
Zaangażowanie Czytelników w dyskusje na blogu:
- 319 obszernych artykułów na blogu od lipca 2012 r.
- 35 401 komentarze pod artykułami
- Średnio 110 komentarzy na wpis!
- Rekordowy wpis liczy ponad 980 komentarzy
Według statystyk Facebook, reprezentatywnych tylko dla mniejszej części Czytelników, blog grupuje przede wszystkim osoby w wieku 25-34 lat. W tym przedziale wiekowym znajduje się przeszło połowa Czytelników. Kolejne dwa mocne przedziały wiekowe stanowią osoby w wieku 18-24 lat (16% Czytelników) oraz 35-44 lat (18%), w zdecydowanej większości wywodzące się z dużych miast. „Jak oszczędzać pieniądze” jest równie chętnie czytany przez kobiety, jak i mężczyzn. Spore czytelnictwo bloga wśród kobiet, jest unikalną cechą „Jak oszczędzać pieniądze” wyróżniającą go na tle innych blogów finansowych.
Obszary zainteresowań Czytelników bloga
- Finanse osobiste
- Budżet domowy
- Sprawdzone sposoby oszczędzania
- Programy lojalnościowe
- Inwestowanie i pomnażanie oszczędności
- Wychodzenie z zadłużenia
- Produkty finansowe: konta bankowe, lokaty, pożyczki oraz kredyty hipoteczne
- Alternatywne sposoby zarabiania pieniędzy
- Zakup mieszkania
- Inwestycje w mieszkania na wynajem
Dostępne formy współpracy
Znacząco ograniczyłem możliwości w zakresie współpracy komercyjnej:
- Całkowicie zniknęła możliwość wykupienia powierzchni reklamowej – tradycyjne bannery wykorzystuję aktualnie wyłącznie jako wsparcie kampanii realizowanych w niestandardowej formule.
- Całkowicie zrezygnowałem z jednorazowych współprac inicjowanych przez firmy i agencje marketingowe.
Jeśli chcesz ze mną współpracować, to najprościej jest po prostu wyrazić gotowość do udziału w realizowanych przeze mnie projektach:
- Raz do roku wybieram firmę, której proponuję kompleksową współpracę całoroczną (Partner bloga). W 2015 roku był to MasterCard. W 2016 roku świadomie zrezygnowałem z takiego partnerstwa, aby zrealizować kilka ważnych dla mnie projektów niekomercyjnych. Budżet takiej całorocznej współpracy to kilkaset tysięcy złotych.
- Realizuję długofalowe projekty edukacyjne, np. „Elementarz Inwestora”. Do takich projektów każdorazowo szukam dobrze dopasowanych Partnerów. Budżet każdorazowo uzależniony jest od skali projektu – od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych.
- Współorganizuję konferencję FinBlog – dla Czytelników blogów finansowych. W konferencji można uczestniczyć jako Partner.
Jeśli Twoja firma jest zainteresowana współpracą w wymienionych powyżej obszarach, to zapraszam do kontaktu poprzez e-mail [email protected]
E-mail jest najlepszą formą pierwszego kontaktu ze mną. Telefonów od nieznanych mi numerów – z zasady nie odbieram.
Kampanie specjalne i działania niestandardowe
Największe możliwości promocji i angażowania Czytelników blogu, dają działania niestandardowe ukierunkowane na dawanie realnej wartości społeczności zgromadzonej wokół bloga. Dotychczas w skład takich działań wchodziło m.in.:
- Opracowanie cyklu artykułów edukacyjnych.
- Opracowanie kompletnych kursów internetowych, np. „Pokonaj swoje długi”.
- Opracowanie e-book’ów tematycznych.
- Zintegrowana komunikacja obejmująca blog, podcast oraz wideo.
- Opracowywanie nowych, atrakcyjnych dla Czytelników produktów we współpracy z Partnerem.
- Organizacja konferencji i spotkań z Czytelnikami bloga.
Przykłady współpracy:
- Roczna współpraca z MasterCard, który jest Strategicznym Partnerem bloga w okresie od lutego 2015 do marca 2016 (bez wyłączności). Współpraca obejmowała m.in.:
- Opracowanie cyklu materiałów edukacyjnych „Savoir-vivre kart bankowych”.
- Patronat nad kursem „Pokonaj swoje długi”.
- Organizację cyklu spotkań #JOPlive Tour – 5 miast, blisko 2000 uczestników.
- Współpraca z Domem Maklerskim Banku Ochrony Środowiska (DM BOŚ) w ramach cyklu „Elementarz Inwestora” i stworzenie pierwszego w Polsce produktu finansowego w ścisłej kooperacji blogera z instytucją finansową – „Blogerski rachunek maklerski”.
- Współpraca z TMS Brokers w ramach akcji „Elementarz Inwestora”, w tym zaangażowanie w organizację konferencji „Inwestuj Inteligentnie” na Stadionie Narodowym w Warszawie – okres maj-lipiec 2014.
- Kampania „Dumni z wyboru” prowadzona w mediach społecznościowych na zlecenie Komisji Europejskiej – kwiecień-maj 2014.
- Współpraca ze Squaber w ramach akcji „Elementarz Inwestora” – kwiecień 2014.
- Konkurs „5 patentów Lenovo” – marzec-kwiecień 2014 – przeczytaj referencje.
- Współpraca z Pracuj.pl – marzec 2014.
Prezentacje, warsztaty, szkolenia i eventy
Większość wystąpień, jakie aktualnie prowadzę, to działania „pro bono publico” – nie pobieram za nie wynagrodzenia. Warunkiem jest, by dana konferencja była bezpłatna także dla uczestników. Mam jednak bardzo ograniczone „moce przerobowe” i dlatego ograniczam się do kilku występów rocznie.
Możesz być pewien, że prowadzone przeze mnie prezentacje będą atrakcyjne i angażujące słuchaczy. Mam kilkunastoletnie doświadczenie w występowaniu przed grupami liczącymi od kilku osób do kilku tysięcy osób – także w trakcie wielogodzinnych sesji szkoleniowych.
W 2016 roku nie przyjmuję już zaproszeń na prowadzenie komercyjnych zamkniętych prezentacji, szkoleń lub warsztatów.
Wybrane wystąpienia, które miałem okazję prowadzić, lub które wkrótce będę prowadził.
Rok 2013:
- PAYBACK – Warsztat „Mądre oszczędzanie, czyli jak kupować to samo wydając mniej” – 16 czerwca 2013 – przeczytaj referencje
- KRUK – Szkolenie „Jak zaplanować prosty budżet domowy – krok po kroku” – 17 września 2013
- Meritum Bank – Warsztat dla redakcji bloga banku – 19 września 2013 – przeczytaj referencje
- Biuro Informacji Kredytowej – Prezentacja „BIK oczami blogera – subiektywna analiza wpływu kredytów na scoring BIK” na konferencji BIK – 17 października 2013
- Stowarzyszenie Mieszkanicznik – Warsztat „Case study: flip komorniczy, czyli jak szybko kupić i sprzedać mieszkanie i ile można na tym zarobić” podczas IV Ogólnopolskiego Kongresu Mieszkaniczników – 27 października 2013 – przeczytaj referencje
Rok 2014:
- Blog Experts – udział w panelu dyskusyjnym na temat tworzenia jakościowych i kreatywnych treści w internecie – 29 marca 2014
- OchMyBlog – „Bloger jako przedsiębiorca” – 10 kwietnia 2014
- Stowarzyszenie Mieszkanicznik – Warsztat „Jak zadbać o swój scoring BIK, zbudować wiarygodność kredytową i oszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych na kredycie” podczas V Ogólnopolskiego Kongresu Mieszkaniczników – 26-27 kwietnia 2014 – fotorelacja
- Biuro Informacji Kredytowej – Prezentacja oraz prowadzenie konferencji dla dziennikarzy – 27 maja 2014
- ALIVE in Berlin – Warsztat „How to build a successful blog, impact others and make a profit” – 30-31 maja 2014
- Konferencja „Inwestuj Inteligentnie” – prowadzenie konferencji oraz panelu dyskusyjnego – 17 czerwca 2014 – relacja z konferencji i nagranie wideo
- Aula Polska #116 – prezentacja „Be Everywhere – czyli jak wykorzystuję social media (i nie tylko) do promocji bloga” – 26 czerwca 2014
- Blog Forum Gdańsk 2014 – 25-26 października 2014
- Blogotok #2 Kielce – 21 listopada 2014
Rok 2015 (lista niekompletna):
- Aula Poznań #4 – prezentacja „Dlaczego warto kwestionować status quo? – czyli moja kręta droga do bloga wartego miliony” – 14 stycznia 2015
- Wenusjanki – spotkanie przedsiębiorczych kobiet – 19 stycznia 2015
- Warsztaty Blog Roku 2014
- bloSilesia
- infoShare 2015 – wystąpienie „Zaufanie jako waluta przyszłości”.
- New Media Europe 2015 – wystąpienie „How to make a living through partnerships on your blog and podcast”.
- #JOPlive Tour – Wrocław, Szczecin i Lublin.
Rok 2016:
- #JOPlive Tour – Katowice i Warszawa.
- infoShare 2016.
- Blog Conference Poznań.
- New Media Europe 2016.
Wypowiedzi dla mediów i publikacje
„Jak oszczędzać pieniądze” jest najpopularniejszym polskim blogiem poświęconym oszczędzaniu i stale umacnia swoją pozycję w czołówce blogów finansowych. Poza blogiem, chętnie dzielę się opinią, wiedzą i doświadczeniem w mediach, które pomagają mi dotrzeć z moim komunikatem do osób zainteresowanych szeroko rozumianymi finansami osobistymi.
Zakres najbliższych mi tematów to mądre oszczędzanie, finanse osobiste, optymalizacja wydatków, budżet domowy, wychodzenie z zadłużenia, budowanie wiarygodności kredytowej oraz pomnażanie przychodów i oszczędności.
Wyznaję ideę, że każdy z nas jest dla siebie najlepszym doradcą finansowym – o ile tylko zdobędzie podstawową wiedzę z zakresu finansów osobistych.
Nie stronię również od pytań związanych z moim blogowaniem i jego finansowymi aspektami.
Wybrane media i programy, w których miałem okazję występować gościnnie:
- „Studio Weekend”, Polsat – 2 marca 2013
- Radio Koszalin – 6 marca 2013
- Artykuł „Zaistniej jako bloger”, PC Format – 4 czerwca 2013
- Artykuł „Ile pieniędzy mieści się w kranie?”, raport Skąpiec.pl – 13 września 2013
- „Pytanie na śniadanie”, TVP2 – 17 września 2013
- Artykuł „Negocjować ceny?”, miesięcznik Tak Rodzinie – październik 2013
- Rozmowa o oszczędzaniu w Radio PIN – 18 października 2013
- „Pytanie na śniadanie”, TVP2 – 29 października 2013
- Wywiad „Ja? Oszczędzam!”, miesięcznik Mamo to ja (grudzień) – 5 listopada 2013
- Ile można zarobić na prowadzeniu bloga, „Pytanie na śniadanie”, TVP2 – 13 listopada 2013
- Jak zabezpieczyć się na wypadek choroby lub utraty pracy, „Pytanie na śniadanie”, TVP2 – 19 listopada 2013
- „Jak ograniczyć wydatki na prezenty”, Radio PIN – 2 grudnia 2013
- „Jak wytrwać w noworocznych postanowieniach finansowych”, Radio PIN – 30 grudnia 2013
- „Planowanie celów na cały rok”, Polsat News – 4 stycznia 2014
- „To, że zarabiam, jest efektem ubocznym mojego blogowania”, Gazeta Wyborcza – 11 lutego 2014
- Rozmowa o blogowaniu w audycji „Na cztery ręce”, Radio Polskie „Czwórka” – 25 lutego 2014
- Rozmowa „Konto wspólne czy konta oddzielne”, Radio PIN – 5 marca 2014
- Artykuł „Jak zarabiać na blogu”, Puls Biznesu – 7 marca 2014
- Rozmowa o oszczędzaniu, Radio Merkury (Poznań) – 12 marca 2014
- Rozmowa o budżecie domowym, „Sygnały dnia”, I Program Polskiego Radia – 15 marca 2014
- Rozmowa o mądrym oszczędzaniu, „Na cztery ręce”, Radio Polskie „Czwórka” – 4 kwietnia 2014
- „Inwestowanie dla dzieci”, Polsat News – 5 kwietnia 2014
- „Bloger przedsiębiorca” – wywiad wideo, magazyn Brief – 17 kwietnia 2014
- Wywiad z Michałem Szafrańskim, Productive! Magazine – 28 kwietnia 2014
- „Jak oszczędzić kupując mieszkanie?” – „Dzień dobry TVN” – 1 maja 2014
- „Jak zarobić w Internecie?” – „Dzień dobry TVN” – 29 maja 2014
- „Rzucił pracę, żyje z blogowania„, Biznes.pl dla Onet.pl – 11 czerwca 2014
- „Skąd wziąć pieniądze na inwestowanie„, Biznes.pl dla Onet.pl – 11 czerwca 2014
- „Weekend z oszczędzaniem”, Radio ZET – 22 czerwca 2014
- Wywiad dla Spider’s Web – 12 sierpnia 2014
- Wywiad dla magazynu SOHO 360 – 14 sierpnia 2014
- Rozmowa i „Raport Polka oszczędna”, Twój Styl – 20 września 2014 (numer październikowy)
- Wywiad dla naTemat.pl – 27 października 2014
- „Oszczędzanie w Czterech Porach Roku”, Program I Polskiego Radia – 12 listopada 2014
- „Jak zaoszczędzić kilka tysięcy złotych rocznie” – „Dzień dobry TVN” – 13 listopada 2014
- „Oszczędzanie na emeryturę poprzez IKE i IKZE” – TVN24 Biznes i Świat – 11 grudnia 2014
- „Jak mądrze pomagać?” – TVN24 – 30 grudnia 2014
- Od 2015 roku przestałem aktualizować listę występów w mediach
Zdarza się również, że jestem cytowany bądź opisywany w innych mediach. W 2014 roku selektywnie śledziłem te wzmianki. Dobrze pokazują one, że „Jak oszczędzać pieniądze” jest blogiem opiniotwórczym:
- Wzmianka w artykule w natemat.pl – 7 stycznia 2014
- Wzmianka o prostym budżecie domowym w Onet.pl – 7 stycznia 2014
- Wzmianka w artykule Brief.pl – 28 luty 2014
- Wzmianka w Press – czerwiec 2014
- Antyweb.pl o moich zarobkach – 12 czerwca 2014
- Na Temat o moich zarobkach – 12 czerwca 2014
- Gazeta.pl o moich zarobkach – 13 czerwca 2014
- Na Temat znowu o moich zarobkach – 12 sierpnia 2014
- HotMoney.pl kolejny raz o moich zarobkach – 12 sierpnia 2014
- Tygodnik Polityka „Zawód: Bloger” – 19 sierpnia 2014
- Na Temat „Dlaczego dobrze zarabiający nie są bogaci?” – 21 września 2014
- Wirtualne Media „E-commerce w social media, czyli jak się pływa łódką w morzu internetu” – 2 października 2014
- Brief „7 obszarów rozwoju afiliacji” – 5 listopada 2014
Zachęcam również do zapoznania się z wynikami analizy „Medialność blogerów 2015” przeprowadzonej przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Dodatkowe informacje
Na wszystkie usługi wystawiam faktury VAT. W przypadku jakichkolwiek pytań lub propozycji spełniających powyższe założenia – proszę o kontakt na adres [email protected].
Miłego dnia! 🙂