Po dekadzie działania blog "Jak oszczędzać pieniądze" zakończył swoją działalność. Jedyną stale aktualizowaną sekcją bloga jest RANKING kont i lokat. Zapraszam też do lektury ponad 500 archiwalnych artykułów (ponadczasowych)! 👊

Współpraca PR i reklama

Witam Cię serdecznie na moim blogu. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą PR i reklamą, to trafiłeś w dobre miejsce. 🙂 Przy czym od razu Cię zmartwię – w 2016 roku całkowicie zrezygnowałem z tzw. współprac komercyjnych. Koncentruję się wyłącznie na realizacji własnych projektów, do których sam szukam najlepszych Partnerów. 

Michał SzafrańskiCo to oznacza w praktyce?

  • Nie biorę udziału w kampaniach realizowanych przez firmy i agencje reklamowe / marketingowe.
  • Nie zamieszczam reklam na moim blogu.
  • Nie oferuję możliwości komunikacji za pośrednictwem moich kanałów w mediach społecznościowych.
  • Nie konsultuję pomysłów firm i agencji dotyczących ewentualnej współpracy.
  • Nie testuję odpłatnie produktów.
  • Nie przyjmuję prezentów i przesyłek od firm (tzw. „darów losu”).

Poniżej zamieszczam podstawowe informacje o mnie, o blogu i o innych mediach, poprzez które się komunikuję.

Krótko o blogu i podcaście

Podcast "Więcej niż oszczędzanie pieniędzy"„Jak oszczędzać pieniądze” to miejsce dla osób zainteresowanych tematyką finansów osobistych oraz rozwoju osobistego związanego z pomnażaniem swoich przychodów, mądrym i roztropnym redukowaniem kosztów oraz byciu „smart” we wszystkim co wiąże się z pieniędzmi. Piszę tutaj o budżecie domowym, mądrym oszczędzaniu, pomnażaniu oszczędności, wychodzeniu z długów, zarabianiu na swojej pasji, inwestowaniu i byciu odpowiedzialnym za swoje finanse. Konkretnie i na liczbach.

Poza pojedynczymi wpisami poświęconymi konkretnym aspektom oszczędzania i finansów, prowadzę usystematyzowane cykle artykułów, z których najobszerniejszym jest akcja edukacyjna „Elementarz Inwestora”. Inne cykle poświęcone są budżetowi domowemu, budowaniu swojej wiarygodności kredytowej i scoringowi BIK, oraz tematowi zakupu mieszkania krok po kroku – czy to na własne potrzeby, czy w celach inwestycyjnych.

Jak wynika z analizy „Medialność Blogerów 2015” przeprowadzonej przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, jestem w czołówce blogów opiniotwórczych. Liczba cytowań i wzmianek tylko w 2015 r. przekroczyła 1000, a ekwiwalent reklamowy (AVE) wyniósł 4,89 mln zł. To piąty co do wielkości wynik wśród wpływowych blogerów – i to pomimo niszowej tematyki mojego bloga.

Formułę najpopularniejszego polskiego bloga o oszczędzaniu i finansach osobistych rozszerza publikowany co 2 tygodnie podcast „Więcej niż oszczędzanie pieniędzy” – jeden z najpopularniejszych polskich podcastów stale plasujący się na czołowej pozycji w kategorii Inwestowanie w serwisie iTunes i w pierwszej trójce podcastów w kategorii Biznes.

Łączna liczba odsłuchań wszystkich odcinków podcastu przekroczyła już 1 milion.

Nagrody dla bloga i Michała

Blog i ja, jako autor bloga, zdobywamy wyróżnienia w prestiżowych konkursach:

  • Triumfowałem w konkursie „Blog Roku 2013” organizowanym przez Onet.pl zdobywając 3 nagrody w lutym 2014:
    • Wyróżnienie główne w całym konkursie Blog Roku 2013
    • Najlepszy blog 2013 w kategorii „Profesjonalne i firmowe”
    • Najbardziej inspirujący blog 2013 – według magazynu „Brief”
  • Zdobyłem nagrodę „Blog Forum Gdańsk Award, Bloger Odpowiedzialny Społecznie” na Blog Forum Gdańsk 2014 – październik 2014.
  • Zdobyłem nagrodę „Blog Forum Gdańsk Award, Wpływowy Bloger” na Blog Forum Gdańsk 2015 – wrzesień 2015.
  • Znalazłem się w TOP10 najbardziej wpływowych blogerów w 2014 i 2015 roku w branżowym rankingu Tomka Tomczyka (aka Jason Hunt aka Kominek) – styczeń 2016
  • Jako jedna z trzech osób byłem nominowany do nagrody Człowieka Mediów w konkursie Ludzie Roku 2014 magazynu Brief – październik 2014.
  • Zdobyłem II miejsce w konkursie „Ekonomiczny Blog Roku 2014” organizowanym przez Money.pl w maju 2014.
  • Zdobyłem II miejsce w rankingu „TOP10 Blogów Ekonomicznych” magazynu PRESS w maju 2014 r.
  • Blog został finalistą konkursu „Blog o oszczędzaniu 2012” zorganizowanego przez Mennicę Wrocławską – luty 2013

Statystyki bloga

Dane dotyczące ruchu w okresie od 1 stycznia do 31 stycznia 2016 r. (według Google Analytics):

  • Liczba unikalnych użytkowników: 274 065
  • Liczba odwiedzin bloga: 454 521
  • Liczba odsłon stron bloga: 771 324
  • Średni czas trwania wizyty: 2 minuty 19 sekund

Statystyki Google Analytics

Ponadprzeciętny poziom zaangażowania Czytelników „Jak oszczędzać pieniądze” i merytoryczność prowadzonych dyskusji zdają się potwierdzać zasadę, że wysokiej jakości treści generują dobre jakościowo dyskusje. Jako autor bloga doceniam różnorodność opinii oraz konstruktywną krytykę, co zjednuje mi przychylność Czytelników. Podstawowe informacje o zaangażowaniu Czytelników (stan na 1 marca 2016 r.):

  • 65 288 fanów na Facebooku
  • 56 824 osób subskrybujących newsletter
  • 1320 osób subskrybuje kanał RSS (średnia 30 dni według Feedburner)
  • 9116 followersów na Twitterze

Zaangażowanie Czytelników w dyskusje na blogu:

  • 319 obszernych artykułów na blogu od lipca 2012 r.
  • 35 401 komentarze pod artykułami
  • Średnio 110 komentarzy na wpis!
  • Rekordowy wpis liczy ponad 980 komentarzy

Według statystyk Facebook, reprezentatywnych tylko dla mniejszej części Czytelników, blog grupuje przede wszystkim osoby w wieku 25-34 lat. W tym przedziale wiekowym znajduje się przeszło połowa Czytelników. Kolejne dwa mocne przedziały wiekowe stanowią osoby w wieku 18-24 lat (16% Czytelników) oraz 35-44 lat (18%), w zdecydowanej większości wywodzące się z dużych miast. „Jak oszczędzać pieniądze” jest równie chętnie czytany przez kobiety, jak i mężczyzn. Spore czytelnictwo bloga wśród kobiet, jest unikalną cechą „Jak oszczędzać pieniądze” wyróżniającą go na tle innych blogów finansowych.

Statystyki Facebook

Obszary zainteresowań Czytelników bloga

  • Finanse osobiste
  • Budżet domowy
  • Sprawdzone sposoby oszczędzania
  • Programy lojalnościowe
  • Inwestowanie i pomnażanie oszczędności
  • Wychodzenie z zadłużenia
  • Produkty finansowe: konta bankowe, lokaty, pożyczki oraz kredyty hipoteczne
  • Alternatywne sposoby zarabiania pieniędzy
  • Zakup mieszkania
  • Inwestycje w mieszkania na wynajem

Dostępne formy współpracy

Znacząco ograniczyłem możliwości w zakresie współpracy komercyjnej:

  • Całkowicie zniknęła możliwość wykupienia powierzchni reklamowej – tradycyjne bannery wykorzystuję aktualnie wyłącznie jako wsparcie kampanii realizowanych w niestandardowej formule.
  • Całkowicie zrezygnowałem z jednorazowych współprac inicjowanych przez firmy i agencje marketingowe.

Jeśli chcesz ze mną współpracować, to najprościej jest po prostu wyrazić gotowość do udziału w realizowanych przeze mnie projektach:

  • Raz do roku wybieram firmę, której proponuję kompleksową współpracę całoroczną (Partner bloga). W 2015 roku był to MasterCard. W 2016 roku świadomie zrezygnowałem z takiego partnerstwa, aby zrealizować kilka ważnych dla mnie projektów niekomercyjnych. Budżet takiej całorocznej współpracy to kilkaset tysięcy złotych.
  • Realizuję długofalowe projekty edukacyjne, np. „Elementarz Inwestora”. Do takich projektów każdorazowo szukam dobrze dopasowanych Partnerów. Budżet każdorazowo uzależniony jest od skali projektu – od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych.
  • Współorganizuję konferencję FinBlog – dla Czytelników blogów finansowych. W konferencji można uczestniczyć jako Partner.

Jeśli Twoja firma jest zainteresowana współpracą w wymienionych powyżej obszarach, to zapraszam do kontaktu poprzez e-mail [email protected]

E-mail jest najlepszą formą pierwszego kontaktu ze mną. Telefonów od nieznanych mi numerów – z zasady nie odbieram.

Kampanie specjalne i działania niestandardowe

Największe możliwości promocji i angażowania Czytelników blogu, dają działania niestandardowe ukierunkowane na dawanie realnej wartości społeczności zgromadzonej wokół bloga. Dotychczas w skład takich działań wchodziło m.in.:

  • Opracowanie cyklu artykułów edukacyjnych.
  • Opracowanie kompletnych kursów internetowych, np. „Pokonaj swoje długi”.
  • Opracowanie e-book’ów tematycznych.
  • Zintegrowana komunikacja obejmująca blog, podcast oraz wideo.
  • Opracowywanie nowych, atrakcyjnych dla Czytelników produktów we współpracy z Partnerem.
  • Organizacja konferencji i spotkań z Czytelnikami bloga.

Przykłady współpracy:

Prezentacje, warsztaty, szkolenia i eventy

Występy publiczneWiększość wystąpień, jakie aktualnie prowadzę, to działania „pro bono publico” – nie pobieram za nie wynagrodzenia. Warunkiem jest, by dana konferencja była bezpłatna także dla uczestników. Mam jednak bardzo ograniczone „moce przerobowe” i dlatego ograniczam się do kilku występów rocznie.

Możesz być pewien, że prowadzone przeze mnie prezentacje będą atrakcyjne i angażujące słuchaczy. Mam kilkunastoletnie doświadczenie w występowaniu przed grupami liczącymi od kilku osób do kilku tysięcy osób – także w trakcie wielogodzinnych sesji szkoleniowych.

W 2016 roku nie przyjmuję już zaproszeń na prowadzenie komercyjnych zamkniętych prezentacji, szkoleń lub warsztatów.

Wybrane wystąpienia, które miałem okazję prowadzić, lub które wkrótce będę prowadził.

Rok 2013:

  • PAYBACK – Warsztat „Mądre oszczędzanie, czyli jak kupować to samo wydając mniej” – 16 czerwca 2013 – przeczytaj referencje
  • KRUK – Szkolenie „Jak zaplanować prosty budżet domowy – krok po kroku” – 17 września 2013
  • Meritum Bank – Warsztat dla redakcji bloga banku – 19 września 2013 – przeczytaj referencje
  • Biuro Informacji Kredytowej – Prezentacja „BIK oczami blogera – subiektywna analiza wpływu kredytów na scoring BIK” na konferencji BIK – 17 października 2013
  • Stowarzyszenie Mieszkanicznik – Warsztat „Case study: flip komorniczy, czyli jak szybko kupić i sprzedać mieszkanie i ile można na tym zarobić” podczas IV Ogólnopolskiego Kongresu Mieszkaniczników – 27 października 2013 – przeczytaj referencje

Rok 2014:

Rok 2015 (lista niekompletna):

Rok 2016:

  • #JOPlive Tour – Katowice i Warszawa.
  • infoShare 2016.
  • Blog Conference Poznań.
  • New Media Europe 2016.

Wypowiedzi dla mediów i publikacje

„Jak oszczędzać pieniądze” jest najpopularniejszym polskim blogiem poświęconym oszczędzaniu i stale umacnia swoją pozycję w czołówce blogów finansowych. Poza blogiem, chętnie dzielę się opinią, wiedzą i doświadczeniem w mediach, które pomagają mi dotrzeć z moim komunikatem do osób zainteresowanych szeroko rozumianymi finansami osobistymi.

Zakres najbliższych mi tematów to mądre oszczędzanie, finanse osobiste, optymalizacja wydatków, budżet domowy, wychodzenie z zadłużenia, budowanie wiarygodności kredytowej oraz pomnażanie przychodów i oszczędności.

Wyznaję ideę, że każdy z nas jest dla siebie najlepszym doradcą finansowym – o ile tylko zdobędzie podstawową wiedzę z zakresu finansów osobistych.

Nie stronię również od pytań związanych z moim blogowaniem i jego finansowymi aspektami.

Wybrane media i programy, w których miałem okazję występować gościnnie:

Zdarza się również, że jestem cytowany bądź opisywany w innych mediach. W 2014 roku selektywnie śledziłem te wzmianki. Dobrze pokazują one, że „Jak oszczędzać pieniądze” jest blogiem opiniotwórczym:

  • Wzmianka w artykule w natemat.pl – 7 stycznia 2014
  • Wzmianka o prostym budżecie domowym w Onet.pl – 7 stycznia 2014
  • Wzmianka w artykule Brief.pl – 28 luty 2014
  • Wzmianka w Press – czerwiec 2014
  • Antyweb.pl o moich zarobkach – 12 czerwca 2014
  • Na Temat o moich zarobkach – 12 czerwca 2014
  • Gazeta.pl o moich zarobkach – 13 czerwca 2014
  • Na Temat znowu o moich zarobkach – 12 sierpnia 2014
  • HotMoney.pl kolejny raz o moich zarobkach – 12 sierpnia 2014
  • Tygodnik Polityka „Zawód: Bloger” – 19 sierpnia 2014
  • Na Temat „Dlaczego dobrze zarabiający nie są bogaci?” – 21 września 2014
  • Wirtualne Media „E-commerce w social media, czyli jak się pływa łódką w morzu internetu” – 2 października 2014
  • Brief „7 obszarów rozwoju afiliacji” – 5 listopada 2014

Zachęcam również do zapoznania się z wynikami analizy „Medialność blogerów 2015” przeprowadzonej przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Dodatkowe informacje

Na wszystkie usługi wystawiam faktury VAT. W przypadku jakichkolwiek pytań lub propozycji spełniających powyższe założenia – proszę o kontakt na adres [email protected].

Miłego dnia! 🙂

Podpis Michała