Oto poradnik prezentowy, który pomoże Wam wybrać mądry prezent idealnie trafiający w zainteresowania obdarowywanej osoby.
W tym gorącym przedświątecznym okresie mam dla Was niespodziankę, nad którą koncepcyjnie pracowałem chyba z pół roku. Przewodnik, którzy znajdziecie niżej, wygląda na bardzo prosty, ale uwierzcie, że niełatwo było wpaść na taką koncepcję przedstawienia tych propozycji prezentów.
Mam też coś nowego dla tych Czytelników, którzy już mają wszystkie moje książki. 🙂 Miło mi poinformować, że od dzisiaj dostępna jest po polsku kolejna świetna książka „Youpreneur. Jak zbudować i rozwinąć firmę opartą na marce osobistej” (!!!) napisana przez Chrisa Duckera. To gotowy poradnik krok po kroku, jak zbudować firmę, sprzedawać własne produkty i zarabiać na marce osobistej. Pozycja wyjątkowa i więcej o niej piszę dalej.
To już szósta książka w moim sklepie. I tak sobie myślę, że to dobry moment, żeby wprost powiedzieć Wam, jakimi kryteriami kieruję się przy wyborze kolejnych pozycji, które wprowadzam do sprzedaży. Nie ma tu żadnej przypadkowości i wszystkie oferowane przeze mnie książki są jak puzzle, które wzajemnie się uzupełniają. 🙂
Zapraszam do lektury tego wpisu. Jestem przekonany, że znacząco ułatwi Wam proces wyboru i zakupu prezentów – zarówno teraz, jak i przy innych okazjach.
A no i mam wielką prośbę – podajcie proszę dalej informację o tym wpisie. To dobry moment na zakup książek. Zwłaszcza, że w przyszłym roku planuję podwyżkę ceny „Finansowego ninja” (poważnie!). 🙂
Dlaczego sprzedaję właśnie te książki
Oto aktualne portfolio książek, które możecie kupić w moim sklepie internetowym.
Jak widzicie oprócz moich książek „Finansowy ninja” i „Zaufanie, czyli waluta przyszłości” znajdziecie tam także cztery inne tytuły:
- „Gotowi na Start. Jak sprawdzić pomysł na biznes żeby nie stracić czasu i pieniędzy” – Pat Flynn
- „Sztuka Odpuszczania. Jak zamieniłem panikę na starcie w sukces na mecie” – Pat Flynn
- „Firma, czyli Ty. Jak będąc Małą firmą, możesz robić Wielkie rzeczy w biznesie” – Paul Jarvis
- „Youpreneur. Jak zbudować i rozwinąć firmę opartą na marce osobistej” – Chris Ducker
UWAGA: Nakład książki „Firma, czyli Ty” został wyczerpany. Zamówienia składane od 12 grudnia 2019 r. zostaną dostarczone dopiero po 6 stycznia 2020 r. (gdy otrzymam dodruk).
Na wyczerpaniu jest również książka „Sztuka odpuszczania”, ale jeszcze można ją zamawiać (w czwartek 12.12 o 8:10 zostało jeszcze ok. 60 sztuk).
Za datę graniczną zamawiania z niemalże „pewnością, że książka zostanie dostarczona przed Świętami” uznaję wtorek 17 grudnia 2019 r. Zamówienia po tej dacie także mogą dotrzeć przed Wigilią, ale nikt rozsądny tego nie zagwarantuje. 🙂
#Youpreneur = zostało ok. 500 egz. #FinNinja, #ZCWP = dostępne są na bieżąco i jeszcze w dużych ilościach. 🙂
Możecie się zastanawiać, dlaczego to właśnie te a nie inne książki trafiają do mojego sklepu? Jakimi kryteriami kieruję się, decydując się na włączenie nowej książki do mojej oferty? Tych kryteriów jest kilka. Podam Wam najważniejsze:
Po pierwsze: wybieram takie książki, po których lekturze mówię sam do siebie „Kurcze! To jest taka książka, którą sam powinienem napisać!”. Chyba najmocniej doświadczyłem tego po przeczytaniu książki „Firma, czyli Ty”. Po prostu tak niesamowicie zgadzam się z jej autorem w kwestii filozofii prowadzenia mojej firmy, że podczas jej lektury wielokrotnie mówiłem sam do siebie „no właśnie tak! Dokładnie tak bym to napisał, gdybym pisał na ten temat”. To dobre książki, które warto żeby przeczytały także inne osoby.
Po drugie: książka musi być konkretna, a nie pitu pitu. Musi mieć charakter poradnika i przewodnika. Musi spełniać surowe wymagania, które sam stawiam przed moimi materiałami i książkami. Musi adresować jakieś konkretne problemy i robić to dobrze. Oczywiście kieruję się tu bardzo subiektywną oceną, ale wydaje mi się, że wysoko ustawiam moją poprzeczkę jakości.
Po trzecie: książka musi być nie tylko inspirująca, ale również przedstawiać scenariusze działania. Sam mam dużą awersję do motywacji z cyklu „rozwój osobisty” i „możesz wszystko”. Nie cierpię ogólników. Cenię za to praktyczne wskazówki. Lubię, gdy autor dostrzega niuanse i nie udaje, że świat jest wyłącznie czarno-biały. Doceniam prawdziwą inspirację do działania, którą można opisać amerykańskim stwierdzeniem „actionable”, gdy ktoś przedstawia propozycje konkretnych kroków lub działań. Nie teoretycznych, ale praktycznych.
Po czwarte: muszę mieć przekonanie graniczące z pewnością, że moja opinia nie jest odosobniona i książka będzie przydatna także dla osób, którym ją polecę. To ważne, bo w sumie tylko od tego, czy uznacie kolejne polecane przeze mnie książki za przydatne, zależy, czy będziecie chcieli polegać na mojej opinii. A ja dodatkowo najlepiej czuję się wtedy, gdy ktoś po latach mówi mi „dzięki tej książce poprawiłem swoją sytuację finansową”. Autentycznie nie ma dla mnie lepszego dowodu na to, że warto było zachęcać do sięgnięcia po #FinNinja, #ZCWP czy innej lektury.
Po piąte: książka musi się dobrze uzupełniać ze wszystkimi tytułami, które mam już w ofercie oraz wypełniać te luki tematyczne, które nie są jeszcze zaadresowane przez inne tytuły. A jednocześnie poruszam się tematycznie w obszarze moich zainteresowań: finanse osobiste, szeroko rozumiana przedsiębiorczość z wykorzystaniem potencjału internetu (niskokosztowa), automatyzacja, marketing, strategie sprzedaży i promocji z dużym naciskiem na jakość obsługi Klientów.
I to w zasadzie tyle. Mam nadzieję, że teraz będziecie lepiej rozumieć dlaczego oferuję kolejne tytuły – nawet jeśli ja sam nie jestem ich wydawcą. 🙂
Która książka dla kogo? – podpowiedź jak wybrać prezent
Często, gdy kupujecie pakiet kilku książek, to pytacie mnie „w jakiej kolejności je czytać?”. Każdorazowo próbuje udzielać dobrej podpowiedzi wskazując „książkę pierwszego wyboru” w uzależnieniu od sytuacji i bieżącej wiedzy Czytelnika. Bo tak naprawdę nie ma jednego dobrego scenariusza. Niemniej jednak wszystkie książki da się ułożyć w pewnej sekwencji.
Często – zwłaszcza w miesiącach przedświątecznych – pytacie mnie (częściej Panie niż Panowie) „którą książkę kupić jako pierwszą?” albo „którą książkę kupić na prezent dla mężczyzny / chłopaka / męża?”. Tu także staram się najpierw rozpoznać, w jakim wieku jest przyszły Czytelnik, jakie ma doświadczenia, co jest dla niego aktualnie najbardziej palącym problemem, np. czy nieogarnięcie finansowe, czy wypalenie zawodowe. Czy pracuje na etacie, czy może prowadzi własną firmę? Co stanowi dla niego wyzwanie lub po prostu jaka tematyka go interesuje?
Ci z Was, którzy czytali „Finansowego ninja” wiedzą, że jest to książka porządkująca tematykę finansów. Przedstawiłem tam scenariusz, który nazwałem „Finansowym rozkładem jazdy”. Pokazuje on, jakie działania po stronie finansów są kluczowe w danym momencie, w zależności od tego na którym etapie „rozwoju finansowego” znajduje się Czytelnik. Przykładowo: bez sensu jest doradzanie inwestowania komuś, kto tkwi w długach. Najpierw trzeba spłacić długi, zadbać o własne bezpieczeństwo, a dopiero potem można inwestować nadwyżki finansowe (bo inwestowanie zawsze wiąże się z ryzykiem utraty części lub całości środków).
Dzisiaj prezentuję Wam scenariusz znacznie wykraczający poza „finansowy rozkład jazdy” przedstawiony w #FinNinja. Jest to jednocześnie instrukcja dobierania książek z oferty mojego sklepu według bieżących zainteresowań osób, które mają je czytać.
W lewej kolumnie poniższej tabelki znajdziecie poszczególne tematy, które mógłbym określić jako „droga od pracownika etatowego do przedsiębiorcy”. Tematy starałem się ułożyć w takiej kolejności, która przedstawia chyba najbardziej typowy i jednocześnie sugerowany przeze mnie scenariusz rozwoju:
- Najpierw ogarnięcie podstaw finansów osobistych i „zabezpieczenie tyłów”.
- Potem stopniowe poprawianie swojej sytuacji na etacie oraz – w przypadku niektórych osób – prowadzenie własnej działalności „na boku” niejako na próbę włącznie z budowanie mocnej marki osobistej.
- Następnie przejście na swoje, świadome porzucenie etatu i zostanie przedsiębiorcą jednoosobowym, który próbuje odnaleźć się w biznesie.
- No i w końcu rozwój firmy na wszelkich możliwych polach w międzyczasie mierząc się z trudami kolejnych etapów rozwoju biznesu i dylematami przedsiębiorcy.
Po prawej stronie tabelki wskazałem, które książki adresują daną tematykę. Mam nadzieję, że to znacząco ułatwi Wam decyzje zakupowe i zachęci jeszcze więcej osób, do odważnego brania swojego losu we własne ręce. 🙂
Jak interpretować tabelkę? Przykładowo:
- Jeśli interesuje Was tematyka optymalizacji podatkowej, to jedyną powinniście sięgnąć po „Finansowego Ninja”.
- Jeśli szukacie pomysłu na biznes, to dobrym wyborem będzie „Zaufanie” oraz „Gotowi na Start”.
- Z kolei na temat sprzedaży w firmie traktują książki „Zaufanie”, „Firma, czyli Ty” oraz „Youpreneur”.
Jak widzicie – nie ma tu przypadku. Książki wzajemnie się uzupełniają. Te które pokrywają się tematycznie – pokazują każdy z tematów z nieco innej perspektywy, dzięki czemu możecie wchłonąć jeszcze więcej konkretów i jednocześnie łatwiej będzie Wam wypracować własny punkt widzenia na prezentowane kwestie.
Są takie obszary przedsiębiorczości, które nadal słabo są pokryte przez książki dostępne w moim sklepie. Możecie się spodziewać, że stopniowo będę poszerzał będę ofertę, ale tylko wtedy, gdy potencjalni kandydaci będą spełniać moje subiektywne kryterium „dobrego poradnika biznesowego” – komplementarnego w stosunku do już dostępnych lektur.
Reasumując: jeśli znacie zainteresowania swoich znajomych, drugiej „połowy” albo własne ;-), to teraz łatwo Wam będzie dobrać odpowiednią książkę lub zestaw książek.
Najbardziej uniwersalnymi prezentami pozostają oczywiście:
- Finansowy ninja – jako kompleksowy przewodnik po finansach osobistych pomagający zapanować nad własnymi finansami, wdrożyć prawidłowe nawyki, zaplanować i zacząć realizować scenariusz zwiększania zarobków, oszczędzania, gromadzenia nadwyżek finansowych i inwestowania. To fundament dla kolejnych lektur – zwłaszcza, jeśli komuś chodzi po głowie otwarcie własnej firmy (lepiej się do tego przygotować finansowo) albo po prostu wcześniejsze osiągnięcie swoich celów finansowych (swoją drogą książka pomaga je sprecyzować).
- Zaufanie, czyli waluta przyszłości – książka, która oficjalnie uznana została za ”najlepszy poradnik biznesowy” polskiego autora przez ekonomistów wchodzących w skład jury prestiżowego konkursu Economicus 2019. A poza tym to obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy chcieliby rzucić etat na rzecz prowadzenia własnej firmy. Książka opisuje bardzo szczegółowo (i uczciwie) pierwsze pięć lat rozwoju mojej firmy wraz z analizą kulis prowadzenia bloga, budowy marki osobistej i społeczności zaangażowanych Czytelników.
Zresztą to jedyne książki w 100% opisujące polskie realia. 🙂
Jak kupować książki i pakiety?
Gdy już zdecydujecie, które książki chcecie kupić, to najlepiej będzie wejść do mojego sklepu dostępnego na blogu. Pokazuje on kompletną ofertę.
Tam możecie wybrać pojedyncze książki papierowe, ebooki i pakiety. Wystarczy, że klikniecie zielony przycisk „Kup za…” i dana pozycja trafi do koszyka. Potem wystarczy cofnąć się do sklepu i wybrać kolejne książki.
Nie martwcie się, jeśli wrzucicie do koszyka za dużo pozycji. W samym koszyku także możecie edytować liczbę egzemplarzy oraz usuwać te książki, z których rezygnujecie. Dodatkowo sam koszyk także zasugeruje Wam bardziej optymalne kosztowo zakupy, np. zamiast książki papierowej – pakiet z ebookami.
Przypominam, że składając zamówienie o wartości powyżej 150 zł, wyślę Wam je bezpłatnie, więc zaoszczędzicie 15 zł na kosztach kuriera.
Youpreneur – instrukcja budowy firmy opartej na marce osobistej
Youpreneur to nowa pozycja w moim sklepie. Debiutuje dzisiaj, chociaż powiem Wam, że długo czekałem na jej polskie tłumaczenie.
Książka w języku angielskim ukazała się w lutym 2018 r., ale ja miałem okazję przeczytać ją jeszcze w listopadzie 2017 r. Brałem wtedy udział w konferencji Youprenuer Summit, na której odbyła się premiera książki zatytułowanej w oryginale „Rise of the Youpreneur” Chrisa Duckera. Zdjęcie poniżej z tego dnia: od lewej ja, Chris Ducker i Pat Flynn.
Skąd taki dziwny tytuł? You = Ty, a entrepreneur to po polsku przedsiębiorca. Youpreneur to termin wymyślony właśnie przez Chrisa, który określać ma przedsiębiorców budujących swoje firmy w oparciu o markę osobistą. Świadomie wykorzystujących swoją rozpoznawalność, magnetyzm, umiejętności i szeroko rozumiane plusy i minusy (zalety i wady) swojej osoby, do budowania trwałych relacji ze swoim audytorium oraz zarabiania na swojej marce osobistej.
Niektórzy docenią metodyczne podejście Chrisa do budowania zaangażowanej społeczności, które opisane jest w pierwszej z trzech części książki. Mi jednak najbardziej podobały się części poświęcone sprzedaży oraz zarabianiu, które są podstawą każdego zdrowego biznesu. To ponad 2/3 książki praktycznych wskazówek jak pozycjonować zarówno siebie, jak i własne usługi i produkty. Sporo miejsca poświęcono procesowi decyzyjnemu co tak naprawdę sprzedawać (a czego nie) oraz opracowywaniu strategii cenowych. Chris podpowiada także jak można prowadzić działania marketingowe w sposób ciągły i jednocześnie, jak można się w nich posiłkować siłą rekomendacji zadowolonych klientów.
Powiem Wam, że wiele z tych zagadnień było mi już znanych – bo sam miałem już duże doświadczenia w zakresie budowy marki osobistej oraz promocji i sprzedaży książki „Finansowy ninja”. Niemniej jednak często twierdząco kiwałem głową, bo po prostu zgadzam się z podejściem Chrisa i jednocześnie byłem pod wrażeniem tego, w jaki prosty sposób tłumaczy on zagadnienia, które niekiedy mi samemu trudno jest opisać słowami.
A przy tym wszystkim jest to książka, która stanowi idealny łącznik pomiędzy budowaniem marki osobistej a biznesem. Po lekturę tę mogą sięgnąć zarówno osoby, która chcą się dowiedzieć jak zarabiać na marce osobistej, jak i przedsiębiorcy, którzy prowadzą firmę ale nie radzą sobie z komunikacją w mediach społecznościowych.
Książka dostępna jest zarówno na papierze (49,90 zł), jak w formie ebooków w formatach MOBI, EPUB i PDF (49,90 zł). W oczywisty sposób najbardziej opłaca się jednak zakup pakietu „Youpreneur” na papierze + ebook za 69,90 zł.
Youpreneur = tylko 900 egzemplarzy!
UWAGA: Lojalnie ostrzegam, że mogę Wam sprzedać tylko 900 egzemplarzy książki „Youpreneur”, bo wydawca – Krzysztof Bartnik z IMKER Wydawnictwo – wydrukował niewielki pierwszy nakład.
900 egzemplarzy wysyłam od ręki i dostaniecie je na dniach. Jeśli jednak zamówień będzie więcej, to dodruk dostępny będzie dopiero około 3 stycznia.
Dla jasności: zaktualizuję ten artykuł, gdy będziemy już blisko 900 egzemplarzy żebyście wiedzieli czy książkę dostaniecie od razu, czy trzeba będzie na nią poczekać do nowego roku.
Życzę mądrych decyzji zakupowych
To tyle na dzisiaj. Mam nadzieję, że ten wpis pomoże Wam łatwiej wybierać idealne prezenty. Po latach czytania wielu mądrych książek chcę powiedzieć jedno – zdecydowaną większość przydatnej dla mnie wiedzy czerpię właśnie z lektury książek. Oczywiście wiele z nich na niewiele się zdawało i to właśnie dlatego podejmuję się wysiłku filtrowania i promowania wyłącznie tych tytułów, które moim zdaniem robią różnicę i mają potencjał na nazywanie ich „dobrymi wędkami”, dzięki którym macie szansę sami nauczyć łowić się ryby. Oby jak największe. Tego właśnie Wam życzę.
Dobrej reszty dnia!
{ 5 komentarzy… przeczytaj komentarze albo dodaj nowy komentarz }
Idealnie, właśnie sobie zrobiłam prezent z 2 książek 😉
Zacieram rączki i czekam na dostawę 🙂
Książka to idealny prezent. Właśnie chciałem przeszukać internet, aby coś znaleźć. Prawo przyciągania działa. Dzięki 🙂
A kiedy doczekamy się ebooka „Zaufania…”? 🙂
Dzięki Michał, właśnie zakupiłam ebooka Youpreneur i wieczorkiem zabiorę się do czytania lektury 🙂 również czekam na ebooka „Zaufania…” z racji że mieszkam za granicą oraz najczęściej czytam książki w podróży i najważniejsze ebook nie zajmuje miejsca 🙂 pozdrawiam
Zawsze się borykam z tym problemem co kupić dla swojej dziewczyny… Dzięki Wam mam pomysł na kolejny prezent 😀