Podcast: Play in new window | Download (Duration: 1:36:15 — 88.9MB)
Subscribe: Apple Podcasts | RSS
Jak duże firmy dobierają blogerów do kampanii? Jak się wyceniać? Na co się zgadzać? Czy bloger to celebryta? – o tym wszystkim usłyszysz w podcaście.
Ale nie tylko. Tomasz Sulewski z Orange szczegółowo przedstawia także specyfikę procesów w dużej korporacji i tłumaczy, dlaczego bliżej im do słonia niż zwinnego leoparda. Pokazuje z jakimi realiami musi się zetknąć każda firma, która zainteresowana jest bliską współpracą z korporacją – czy to w obszarze marketingowym, czy dowolnym innym.
Sprawdź również: Jak zarabiać na blogu
Ten odcinek przeznaczony jest przede wszystkim dla tzw. influencerów, czyli blogerów, vlogerów i tych osób, które mają posłuch wśród innych. Powinni go także wysłuchać pracownicy firm, które zastanawiają się nad nawiązaniem współpracy z blogerami.
Mój gość, Tomasz, jest osobą z gigantycznym doświadczeniem w zakresie współpracy z blogerami i umiejętnego wkomponowywania jej w strategię komunikacyjną dużej marki, jaką jest Orange.
Wspólnie przeprowadzamy dzisiaj przez proces selekcji blogerów do kampanii, niuanse związane z wycenianiem usług blogerów, negocjowaniem stawek, podpisywaniem umowy, rozliczaniem a także mówimy o szeroko pojętej “higienie” dobrej współpracy oraz plusach i minusach współpracy z agencjami interaktywnymi.
Przedpremierowo dzielę się także niektórymi danymi z raportu “Kreatywność i partnerstwo – współpraca z markami oczami influencerów” przygotowywanego przez HASH|FM.
Podcast jest wyjątkowo długi – ponad 1,5 godziny, ale warto go wysłuchać. Solidna porcja wiedzy. Serdecznie zapraszam do wysłuchania 🙂
Prezenty dla dzieciaków
Rzadko promuję jakieś akcje czy zbiórki, ale w tej zdecydowałem się pomóc. I może Wy także będziecie chcieli. Ponad 200 dzieciaków z jedenastu domów dziecka z całej Polski ma szansę otrzymać wymarzone prezenty pod choinkę. Prezenty racjonalne i w uzgodnieniu z ich opiekunami.
Za akcją nie stoi żadna wielka fundacja. Jej pomysłodawcą jest Karol – mój znajomy, który szykował ją już od dłuższego czasu. I bardzo się cieszę, że są takie osoby jak On. O samej akcji mówię na filmie poniżej, a szczegóły znajdziecie na stronie http://dladzieciakow.paylane.pl/ – tam też można dokonywać wpłat.
Pomóżcie proszę dotrzeć do innych osób, które chciałyby wesprzeć tę inicjatywę 🙂 Najłatwiej będzie to zrobić udostępniając mój wpis na Facebooku lub po prostu przesyłając mailem link do filmu. Akcję tagujemy #dladzieciakow
Bardzo dziękuję za Wasze ewentualne zaangażowanie 🙂 Na dzień dzisiejszy brakuje już tylko 6065 zł do ukończenia zbiórki.
W tym odcinku usłyszysz także:
- W jaki sposób duże marki dowiadują się o istnieniu nowych blogów i vlogów?
- W jaki sposób Tomek dobiera blogerów do kampanii?
- Co to jest brief i business case?
- Kto to jest influencer?
- Dlaczego współpraca z influencerami jest interesująca dla dużych marek?
- Czy lepiej współpracować z dużymi i znanymi blogami, czy raczej z małymi i niszowymi?
- W jaki sposób bloger może zostać zauważony przez dużą markę? Jak może wpaść jej na “radar”?
- Na ile firmy w Polsce dojrzały już do współpracy z blogosferą?
- Jak bloger może wyceniać swoje usługi?
- Co może zrobić duża marka jeśli dostanie absurdalną wycenę usług blogera?
- Czy bloger to celebryta? Czy może wyceniać się jak celebryta?
- Jak wyglądają procesy zakupowe w korporacjach?
- Dlaczego korporacji łatwiej jest zrealizować współpracę z blogerem poprzez agencję niż bezpośrednio?
- Na co muszą być firmy chcące współpracować z korporacjami bezpośrednio?
- Dlaczego korporacje wydłużają terminy płatności? Jak wygląda polityka finansowa takich firm oraz wewnętrzne procedury?
- Na co nie warto się godzić jako bloger w relacji z dużą firmą?
- Czy dużą firmę można “nastraszyć”?
- Jakie są plusy i minusy współpracy dużej marki z blogerem z pośrednictwem agencji interaktywnej?
- Na co zwrócić uwagę i czego wymagać, aby współpraca przebiegła jak najlepiej?
- Na czym na pewno będzie zależało takiej dużej marce jak Orange we współpracy z blogerem?
- Jakie są modele współpracy z dużą marką?
- Czym różni się sponsoring od współpracy biznesowej?
- Jakie jest miejsce blogów i vlogów w arsenale narzędzi komunikacyjnych stosowanych przez duże korporacje?
- Jaka część budżetów marketingowych dużych marek trafia do influencerów?
- Co powinno się znaleźć w propozycji współpracy wysyłanej przez blogera do firmy (o ile to on ją chce zainicjować)?
- Jak obszerna powinna być taka propozycja?
- Jakie są przykłady udanych współprac, w których to bloger przyszedł z własnym pomysłem do dużej firmy?
- Czy prawdą jest, że budżety marketingowe firm szerokim strumieniem płyną na YouTube, a odpływają z blogosfery?
- Jakie wymagania w stosunku do firm i agencji wysuwają influencerzy (wnioski z ankiety HASH|FM)?
- Co Tomek myśli o tych wymaganiach?
- Co mogą zrobić blogerzy, by pomóc Tomkowi w jego pracy?
Kliknij prawym przyciskiem, aby ściągnąć podcast jako plik MP3.
Strony, osoby i tematy wymienione w podcast’cie:
- Tomasz Sulewski – Head of Social Media Strategy & Coordination w Orange.
- Nagranie panelu o współpracy z firmami – panel z przedstawicielami firm Carlsberg, IKEA, Intel, Orange i PZU podczas Blog Forum Gdańsk 2014.
- WNOP 015: Zarabianie na blogu, czyli jak monetyzuję blog ekspercki – część 1
- WNOP 016: Zarabianie na blogu – część 2, czyli jak współpracuję z firmami
- HASH|FM – taki LinkedIn dla blogerów i vlogerów. M.in. z tego serwisu korzystają firmy, by wyszukiwać blogerów do kampanii. Każdy bloger powinien tam mieć swoją “wizytówkę”.
- Raport “Kreatywność i partnerstwo – współpraca z markami oczami influencerów” – raport przygotowywany przez HASH|FM na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród blogerów w listopadzie 2014.
- Poradnik Jak zarabiać na blogu i współpracować z firmami – tu znajduje się podsumowanie moich dotychczasowych doświadczeń we współpracy z firmami i agencjami, prezentacji oraz nagrań wystąpień dotyczących tematyki blogowania. Także szablony cenników, ofert itp.
Zapowiedź następnego odcinka podcastu
Następny odcinek podcastu poświęcony będzie tematowi kredytów hipotecznych. Wraz z moim gościem – Ronaldem Szczepankiewiczem, który był już w 9-ym odcinku podcastu – dotkniemy również tematu “Mieszkania dla młodych”. Zachęcam Was bardzo do nagrywania Waszych pytań dotyczących tego tematu lub do przesyłania ich mailem. Kliknij tutaj, aby nagrać pytanie.
Pytanie lub komentarz? Zostaw mi wiadomość!
Masz pytanie? Możesz skorzystać z tego linku i nagrać dla mnie wiadomość głosową z wykorzystaniem mikrofonu Twojego komputera. Pamiętaj, że jedna wiadomość może mieć maksymalnie 90 sekund (ale możesz ich nagrać kilka) 🙂
Jeśli nagrywając pytanie przedstawisz się i podasz adres swojego bloga (lub strony WWW), to zlinkuję do niego tak jak uczyniłem w poprzednich odcinkach podcastu. To może pomóc w promocji Twojego bloga, więc tym bardziej zachęcam do zadawania pytań głosowo.
Będę Ci również wdzięczny za każdy komentarz. Napisz proszę, czy podobał Ci się ten odcinek podcastu. Chętnie z Wami podyskutuję i odpowiem na ewentualne dodatkowe pytania.
Czytaj także: WNOP 046: O wyzwaniach, dylematach i wartościach w blogowaniu – z Konradem Kruczkowskim z Halo Ziemia
Skąd pobrać podcast
Podcast dostępny jest dla Was w wielu miejscach:
- Na blogu – lista wszystkich podcastów
- W iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
- W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów
- W katalogu Zune
- W katalogu BlackBerry
- Poprzez specjalny RSS
A jeśli podoba Ci się podcast, to będę Ci bardzo wdzięczny, jeśli poświęcisz minutkę i zostawisz swoją ocenę oraz krótką recenzję w iTunes. Wasze głosy powodują, że mój podcast trafia do rankingów iTunes. Dzięki temu łatwiej jest do niego dotrzeć tym osobom, które jeszcze nigdy go nie słyszały. A na tym bardzo mi zależy 🙂
>>> Oceń podcast “Więcej niż oszczędzanie pieniędzy” <<<
Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za Twoje wsparcie i życzę Ci świetnego dnia! 🙂
Transkrypt podcastu
Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF).
Zobacz także: Jak obsługiwać kalkulator finansowy? – przewodnik krok po kroku
{ 115 komentarzy… przeczytaj komentarze albo dodaj nowy komentarz }
No! Wreszcie podcast z sensownym czasem trwania :). Nie mogę się doczekać.
P.S. W „klimacie” Orange niedawno powstał „ciekawy” artykuł na najlepszym (moim zdaniem) portalu z szeroko pojętej branży IT: http://www.dobreprogramy.pl/Orange-wroc-czyli-jak-przenieslismy-sie-do-TMobile,News,58828.html
Hmm, ściągnąłem ten Stitcher, ale nie widzę 39. odcinka, jest już dostępny? 🙂
Powinien być dostępny. I Stitcher i iTunes aktualizują katalog z pewnym opóźnieniem.
Pozdrawiam
Tak, juz potem byl dostepny.
Ciekawy material!
#nerka 😉
Weeknd prawie, jestem jeszcze w pracy, a tu temat który mnie do żywego zainteresował, bo prowadzę bloga dla Ojców, a tu tyle słuchania mnie czeka. Obiecuję, że wysłucham całości i zadam pytania. A na transkrypt podcastu długo będziemy czekać? Pozdrawiam!
Hej Bartłomiej,
Transkrypt będzie zapewne w ciągu 2-3 tygodni.
Pozdrawiam
#nerka Dosłuchałem do końca 😉
#nerka 🙂
Brawo 🙂 Gratuluję cierpliwości 🙂
Niecierpliwie czekam na rozmowę dotyczącą kredytów mieszkaniowych:)
Pozdrawiam
Hej Iwona,
Jeśli masz jakieś pytania dotyczące tego tematu, to zachęcam do ich zadania. To najlepszy moment 🙂
Pozdrawiam
Mnie interesowałaby kwestia wysokości wkładu własnego do kredytu w ogóle. Ostatnio coraz częściej zastanawiam się czy lepiej wziąć wyższy kredyt i zostawić coś więcej niż poduszkę czy może lepiej się „wygotówkować” na maksa, a kredyt wziąć mniejszy.
Z jednej strony – im dłużej spłacamy – tym więcej spłacamy, z drugiej – wydaje mi się, że uczucie „były lokaty – nie ma lokat” – może być znacznie bardziej nieprzyjemne niż comiesięczna rata. Racjonalnie – chyba lepiej spłacać krócej, emocjonalnie – chyba lepiej dłużej, ale może są mocne argumenty za którąś z opcji.
Witam. Michale dzięki Twojemu blogowi i książce Marcina Iwucia uświadomiłam sobie, że moja rodzina obecnie nie może sobie pozwolić na pakowanie się w kredyt hipoteczny. Pozostaje obserwować rynek warszawski, czytać blogi i przygotowywać się do kredytu w przyszłości. Pozdrawiam z Warszawy
Cześć Michale,
Wszyscy mówią weź tam gdzie najtaniej, naromiast ja mam mieszane uczucia. Wydaje mi się, że nie tylko cena jest najważniejsza lecz to co dostajemy w cenie czyli ubezpieczenie, nieruchomości, od utraty pracy, wypłaty na utrzymanie naszego mieszkania w wyjątkowych sytuacjach itp. Ile to powinno kosztować i co jest tak naprawdę ważne?
TS: „Marki muszą się uczyć tego, że ludzie są w stanie swoje zdanie wyrażać” – mój ulubiony cytat ;-).
#nerka
Jest #nerka – jest dużo wartościowej wiedzy.
Dzieci! Dzieci! Dzieci! Błagam! Dlaczego tak wielu ludzi mówi o dzieciakach, zamiast o dzieciach? I dlaczego tak wielu ludzi mówi i pieniążkach, zamiast o pieniądzach?
A poza tym idea szczytna. Sama też wspieram, jak mogę, dzieci. 🙂
Pieniążki są typowo łódzkie 🙂 U nas w regionie normą jest też torebeczka, chlebek, masełko, pomidorek. Mi zdrabnianie kojarzy się głównie z handlem.
świetny odcinek. Jak zwykle z resztą.
Dzięki wielkie Michał
#nerka 🙂
To ja dziękuję za wysłuchanie 🙂
Świetny podcast! 🙂 Niby 1,5h, a zleciało szybko jak teleexpres 😀
PS. A i jeszcze jedno… #nerka
Jutro wieczorem ściągam i posłucham. Na pewno warto!
#nerka 🙂
Michale, Tomku ” #nerka ” nie rozsadziła mi głowy jak wspominasz o tym na końcu 😉 Trzeba przesłuchać jeszcze ze dwa razy z długopisem/evernote w ręku 😉 Dzięki!
#nerka
No fajnie się tego słuchało, ale ja się zawiódłem… Przez półtorej godziny nie poruszono najważniejszych tematów dla zwykłych blogerów. Taki właściciel bloga kulinarnego, który ma powiedzmy 500 osób dziennie nadal nie wie co zrobić by spieniężyć ten ruch, albo jak go przy współpracy z taką firmą powiększyć itd. Skupiłeś się tylko na dużych misiach, których w Polsce jest pewnie maks kilkunastu. Liczyłem że będą jakieś porady nie tylko high-biznes.
Hej Adamsik,
Dziękuję za komentarz. Nie taki był cel tego podcastu. Rozmawialiśmy stricte o współpracy z dużymi firmami.
Proste porady dotyczące monetyzacji blogów znajdziesz w 15-ym i 16-ym odcinku podcastu. Linki powyżej we wpisie. Zachęcam do ich przesłuchania.
Pozdrawiam
Michale, nie do końca się zrozumieliśmy 🙂
Tamte poradniki to jedno, ale chodziło mi o to że brakowało mi tu czegoś co oparte byłoby nie tylko na pieniądzach. Bo ja współpracę z dużą firmą rozumiem nie tylko jako forma reklamy i zarobienia na tym pieniędzy. Myślałem że pojawią się elementy współpracy takie jak udostępnienie zaplecza, dzielenie się infrastrukturą, włączenie do jakiejś grupy/sieci promocyjnej itd.
Ty skupiłeś się tylko na pieniądzach i dużych blogerach, a zabrakło mi informacji o tym jak współpracować z dużymi firmami by dzięki temu samemu (wraz ze swoją stroną) się rozwinąć
Hej Adamsik,
Jasne 🙂 No to rzeczywiście nie do końca zrozumiałem.
Wiesz – z mojego doświadczenia to wygląda tak: duży Partner chce osiągnąć jakieś swoje cele. W tym podcaście skupiliśmy się na tym, jak to wygląda ze strony takiego Partnera.
Mówiąc wprost – Partnerowi rzadko kiedy będzie zależało na tym, by dany blog rozwinąć. To raczej do nas jako blogerów należy zastanowienie się, w jaki sposób możemy taką współpracę wykorzystać do rozwijania własnego bloga, zwiększania zasięgów, zoptymalizowania czegoś (np. właśnie użyczenie infrastruktury Partnera) itp. I to od nas jako blogerów taka propozycja powinna wychodzić.
Duży Partner to nie jest „fundacja rozwijania blogosfery”. Nawet jeśli angażuje się w takie działania, to raczej na zasadzie stymulowania wymiany doświadczeń pomiędzy blogerami bądź po prostu patronowaniu imprezom wręcz organizowanym przez samych blogerów. Tu akurat też przykład takiego działania z portfolio Orange wyciągnę – pierwsze spotkanie blogowe, w którym miałem okazję uczestniczyć, to był „Orange Blog Talk Social” – taka jednodniowa konferencja, gdzie jako mocno niepewny swego bloger mogłem posłuchać tych, którzy w tej blogosferze działają dłużej (występowali przede wszystkim blogerzy). To był chyba czerwiec 2013 roku. Sporo mi to dało i takie zaangażowanie marek w stymulowanie wymiany informacji rzeczywiście się zdarza.
Udostępnianie infrastruktury, np. studia do nagrań wideo – standardowo zazwyczaj nie ma takich „programów wsparcia”. To jest raczej realizowane od przypadku do przypadku, ale inicjatywa musi wyjść ze strony blogera. Jeżeli jakieś działania wkomponowują się w jakiś konkretny pomysł – to po prostu trzeba o tym rozmawiać z potencjalnymi Partnerami.
Warto też pamiętać, że nie wszystkie współprace realizuje się za pieniądze i dla pieniędzy. Dobrą walutą rozliczeniową jest czasami zadowolenie z tego, że zrobiło się coś fajnego lub coś po prostu potrzebnego.
Tematu na pewno nie wyczerpaliśmy. Perspektyw i punktów widzenia jest wiele. Może uda się te wątki rozwinąć kiedyś jeszcze z Tomkiem lub innymi rozmówcami, lub po prostu samodzielnie o tym opowiem na bazie skromnych doświadczeń. Istotne jest to, że tu nie ma raczej generalnej zasady i wiele zależy od kreatywności, determinacji i daru przekonywania samego blogera 🙂
Ja sam mam opory wewnętrzne w pogłębianiu tej tematyki na blogu – z jednej strony wiedza ta wydaje mi się ona potrzebna dla tych, z którymi jestem teraz blisko, a z drugiej wiem, że ten temat nie koresponduje z tematyką oszczędzania pieniędzy. Jeśli będzie zainteresowanie – będę pogłębiał. Wasze wskazówki co jest dla Was najbardziej interesujące są mile widziane.
Pozdrawiam
Myślę, że temat jak najbardziej pasuje do tematyki Twojego bloga, tylko przenosi tę dyskusję z zakątku domowego na zakątek internetowej blogosfery gdzie też trzeba liczyć się z realiami rynku, które dla młodego blogera są trudne 🙂
Odnosząc się do tego co napisałeś – no właśnie, byłem ciekaw czy jest możliwe by taki blogger miał szansę na partnerstwo techniczne, począwszy od zakupu kamery i drobnego sprzętu, a kończąc na realizacji jakiegoś większego projektu. I prawdę mówiąc właśnie myślałem, że o tym będzie całe 1,5h rozmowy i byłem zaskoczony że mówicie o pieniądzach i zarabianiu na reklamach na blogu 🙂
Masz więc już ode mnie pomysł na nowy temat – o tym jak współpracować z dużymi firmami na zasadzie rozwoju, a nie tylko finansów. I tu można poruszyć kilka wątków, począwszy od jak to fajnie nazwaliście „kremików” – czyli jak współpracować z firmami oceniając ich produkty, jak sprawić by one potem się na nas powoływały (co napędzi nam nowych widzów), a także jak uzyskać takie wsparcie technologiczne.
Tylko tu przydałby się jednak chyba faktycznie inny rozmówca – jakaś firma typu Panasonic/LG/Sony, która jednocześnie daje swoje produkty do recenzji (co będzie ważne dla najmniejszych bloggerów) oraz udziela się zapewne technologicznie w wiele projektów (co będzie kluczowe dla tych średnich, którzy chcą zrobić krok dalej).
Mojemu znajomemu programiście (firma IT), który chciał wyjechać w Himalaje z kolegą udało się pozyskać bardzo nieoczywiste finansowanie. Firma-sponsor zapewniła bilety, odzież, jakiś dodatkowy sprzęt, specjalne jedzenie – ALE – panowie zabrali ze sobą także Klienta firmy sponsorującej, flagi firmowe, robili zdjęcia, pisali dziennik, zrobili piękne fotki po zdobyciu miejsca, do którego trafili. Po powrocie było kilka prelekcji, wpis na stronie www Sponsora, kilka spotkań typu „jak chcemy, potrafimy góry zdobywać”. Wystarczyły dwa maile, żeby komuś się zaświeciły oczy. Jak się trafi z fajnym, niebanalnym pomysłem, można sporo fajnych rzeczy zrobić 🙂
Rewelacyjny podcast. Od początku do końca!
#nerka 🙂
#nerka 😀 , pozdrawiam serdecznie i dziękuję za podcast!
Hej Michał,
Wielkie dzięki za ten podcast! Jak wiesz, i oszczędzanie i blogowanie to bliskie mi tematy, więc mi tu wszystko jak najbardziej zagrało :).
Już w trakcie słuchania audycji podjąłem kilka proponowanych przez Was działań (m.in. założenie profilu na hash.fm), a i szereg rzeczy odnotowałem sobie na później. Fajnie, że zdecydowałeś się na publikację przed weekendem, dzięki temu miałem energię, by te praktyczne porady od razu wdrażać w życie :).
#nerka i serdeczne pozdrowienia! 🙂
Michał, Tomek, świetny odcinek!
Idealnie trafiłeś z tematem, bo parę dni temu wymyśliłem fajną kampanię, przy której Orange od razu przyszedł mi na myśl jako idealny przykład. Teraz trzeba przysiąść i opisać to tak, żeby Orange się spodobało.
PS #nerka to ciekawy pomysł na badanie skuteczności takich długich form :).
Hej Marcin,
Miło mi to słyszeć – zwłaszcza od Ciebie. Cieszę się, że Ci się przydał ten odcinek 🙂
Pozdrawiam
1,5 h robi wrażenie 🙂
Dużo ciekawych rzeczy, lecz chyba głównie przydatnych dla tych większych. Jak zrobisz odcinek „Młody blogerze, nauczę Cię jak współpracować z firmami” to będzie HIT (tak myślę) 😀
Ale rozumiem, że zarys odcinka był zupełnie inny.
Hej Paweł,
To nie jest takie hop siup żeby kogoś nauczyć współpracować z firmami. Podstawy są proste i zdroworozsądkowe, ale im dalej w las – tym więcej drzew. Ja mogę od czasu do czasu podpowiedzieć coś według własnego uznania, ale ogólnie sam tłumaczę, że nie ma dwóch takich samym projektów – podobnie jak nie ma dwóch takich samym firm.
Zachęcam do odwiedzenia strony https://jakoszczedzacpieniadze.pl/jak-zarabiac-na-blogu-poradnik którą systematycznie rozbudowuję o kolejne materiały (dzisiaj przybyły nagrania z BFG 2014 oraz slajdy prezentacji, którą tam pokazywałem).
A i jeszcze prośba Paweł: unikaj podawania linków w nicku. Generalnie staram się to wykorzeniać 😉
Pozdrawiam
#nerka
Dziękuję za wartościową audycję.
Pozdrawiam
Andrzej
#nerka
#nerka mnie zabolała od tego gadania
🙂
#nerka – kolejny świetny podcast
Bardzo fajny, wartościowy odcinek, #nerka 🙂
Czy ktoś jeszcze zauważył że w zasadzie co drugi wpis (góra co trzeci) to WNOP? Czy to nadal jest blog o oszczędzaniu? Czy to nadal jest w ogóle blog?
#nerka
Fajnie – rozmowa „wyczerpująca” 🙂 za długie do śniadania, ale idealne do podróży 😉
Osobiście – fajnie, że coś dłuższego się pojawiło, ale trzeba zachować umiar. Nie jestem blogerem (ba – żadnej firmy póki co też nie prowadzę), a materiał uznałem za mega interesujący i warty przesłuchania.
Powinno się influencerów zacząć nazywać nerkowcami 😛
Hej Marcin,
Dziękuję. To byłoby coś, gdyby się przyjęło „nerkowcy” 😉
Pozdrawiam
Blogerem zostać nie zamierzam, ale przesłuchałem całość
#nerka
czy ubezpieczenie grupowa ma sens?
Dużo się ciekawych rzeczy dowiedziałem. Dzięki za to! Teraz tylko czekać, aż zaczną wchodzić drzwiami i oknami 😀
#nerka 🙂
Przepraszam za być może głupie pytanie, nie związane z tym tematem, ale od pewnego czasu trapi mnie pewna myśl i nie daje mi spokoju. O co chodzi z tym „nerka”? 🙂 Trochę czasu mnie tu nie było i nie jestem zorientowany 🙂
Pozdrawiam.
Hej Mateusz,
Odpowiedź na to pytanie jest ukryta w podcaście 🙂 Zachęcam do przesłuchania.
Pozdrawiam
@Mateusz
Obejrzyj podcast 🙂
Do oglądania to wiele nie ma, bo to nagranie audio, ale posłuchać jest co, dlatego pozdrawiam wszystkich od #nerka 🙂 Ja jednak nie do końca załapałem to, co przewijało się w trakcie jako #fm, może źle to wpisuję, ale jakoś nie mogę dotrzeć do źródła, może Michał ujawnisz tu linka?
Jakiś czas temu na stronie przewijał się temat „jak inwestowac 200zł”. Czy już ten artykuł lub podcast wyszedł ? Jeśl nie to wiadomo kiedy może się pojawić ?
Pozdr
Hej Jack,
Ten temat przewija się tutaj cały rok w formie cyklu „Elementarz Inwestora”. Tutaj znajdziesz listę wszystkich artykułów w tym cyklu: https://jakoszczedzacpieniadze.pl/elementarz-inwestora
Pozdrawiam
#nerka
Myślę, że dużo czasu upłynie zanim przyjdzie mi skorzystać z wiedzy tego odcinka, co nie zmienia faktu, że był on bardzo ciekawy i wartościowy. A co do długości – ja wolę te dłuższe odcinki. 2 takie podcasty i mam podróż pociągiem Kraków – Warszawa z głowy
Super podcast!
Sluchalam podcastu w czterech czesciach i sama sie dziwie ze wygospodarowalam tyle czasu aby go posluchac. Naprawde ciekawie prowadzona rozmowa, mysle, ze tez dzieki rozmowcy, ktory potrafi mowic w ciekawy sposob. Trudno bylo sie oderwac od komputera, pomimo tego, ze nie jest to temat, ktory jakos szczegolnie mnie interesuje.
#nerka
O, czemu dopiero teraz widzę nowy podcast? Już słucham 🙂
Kolejna porcja wiedzy dla wszystkich próbujących swoich sił w szeroko rozumianym świecie blogów;) Dzięki wielkie, za kolejny kawał dobrej roboty!
Pozdrawiam serdecznie,
Patryk
#nerka 🙂
sporo interesującej wiedzy, trzeba ją przekuć w mądrość
#nerka
Michale, twój blog dostarcza mi wielu cennych informacji za co serdecznie dziękuję .
Podcast jak zawsze klasa sama w sobie , akcja #dladzieciakow wsparta.
Pozdrawiam
#nerka
#nerka
Hej !
Uwaga techniczna – coś nie zagrało przy finalnym montażu. Nie wiem jak nagrywałeś głos Tomka, ale niskie tony są stanowczo zbyt wyeksponowane. Twoich podcastów słucham w aucie od jakichś dwóch tygodni, dziś skończyłem ostatni i ten odcinek słuchało mi się najgorzej (odnoszę się oczywiście tylko do kwestii technicznych, bo merytorycznie nie mam nic do zarzucenia). Tomek tak dudnił że aż uszy bolały 😉
Słuchając podcastów pod rząd zauważyłem też że nie normalizujecie poziomu głośności do stałej wartości. Zwykle jest podobnie, niemniej bywało że w niektórych odcinkach musiałem ściszać, a w niektórych dawać głośniej. Oczywiście słuchając podcasty na bieżąco nie ma to żadnego znaczenia, niemniej przestawiam swoje spostrzeżenia.
Tak więc #nerka 🙂
Hej Adam,
Dziękuję za cenny komentarz. Wiem niestety o tej sytuacji. Generalnie mój błąd i głos Tomka nagrany był zbyt cicho. W montażu był podbijany i to mocno – stąd efekt taki a nie inny.
Razem z Marcinem, który pomaga mi w montażu, spróbujemy poprawić to przy kolejnych rozmowach.
Dzięki i pozdrawiam 🙂
#nerka
Tak po dłuższym słuchaniu zorientowałam się, że trwa to tak długo. Faktycznie był jednak na tyle ciekawy, że zdecydowałam się wysłuchać ( #nerka ). Na razie jeszcze widzę siebie daleko od wszelkich finansowych współprac, ale nie wykluczam, że zainteresuję się bardziej tematyką bloga, albo innymi informacjami, w których mam całkiem spore doświadczenie 😉
Świetna akcja z tą pomocą dla dzieci z domów dziecka! Samemu co roku staram się pomóc jak tylko mogę
#nerka
Co to za przyspieszone tempo? 😀
#nerka – pozdrawiam
#nerka wtajemniczeni wiedzą o co chodzi 🙂
Teraz będziemy się witali tutaj rytualnym #nerka 🙂
Chciałem napisać, że to najlepszy z Twoich podcastów, ale po chwili zastanowienia stwierdzam, że nie potrafię powiedzieć, który jest najlepszy. W każdym razie jeden z moich ulubionych.
Poczułem się lekko oszukany. Obiecywałeś niemal dwie godziny słuchania a tu tylko 15 minut… Nie… Czekaj… To było dwie godziny… Nie wiem, jak to zrobiliście, ale czas się zakrzywił.
Podpisuję się 4ma łapkami pod komentarzem Tomka „Szkoda” po informacji, że to już ostatnie pytanie. Szkoda. Bo słuchać swobodnej i mądrej rozmowy dwóch ciekawych osobowości można zawsze i długo.
Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne niespodzianki
Andrzej
#nerka Temat mnie w ogóle nie dotyczy, bo nie jestem blogerka, ale mimo to był bardzo ciekawy, dlatego nawet nie zauważyłam kiedy, a już się skończył. Podobały mi się zwłaszcza stwierdzenia odnośnie korporacji – tak właśnie jest i trzeba to zaakceptować albo w ogóle nie zaczynać współpracy z tak dużymi firmami.
#nerka 🙂
# nerka – dzięki za świetny msteriał.
#nerka !
Bardzo sympatyczny materiał. #nerka
Niesamowicie merytoryczny!
Zaczynam blogować! Aż mi Głowa pulsuje od inspiracji, wiadomości, metod i rozwiązań, które są dla mnie bezcenne i napływają w odpowiednim momencie!
Wielkie dzięki #nerka
Ani przez chwilę nie bylem znudzony. Świetny podcast, a #nerka była zabawna. 😀
#nerka
Bardzo wartościowy materiał.
Dzięki że prowadzisz swojego bloga który zmienia nie tylko moje życie.
Interesujący podcast. Prawda jest taka, że jak nikt nic nie robi i tylko narzeka, to nigdy nie znajdzie sposobu, żeby się zamienić swoją pasję w źródło pasywnego dochodu.
Z doświadczenia powiem, że najlepsze okazje, są najbliżej nas.
Pozdrawiam.
Meeeega długi materiał, ale #nerka dotrwałam. Dzięki za polecenie, czekam na więcej 🙂
#nerka 🙂 Późno ale zawsze!
No to jeszcze ja 🙂
#nerka
podcast bardzo długi ale jeszcze bardziej ciekawy. wiele spraw, o których nie miałam dotąd pojęcia, a raczej nie poświęcałam im więcej czasu. a tu jak z nieba, wszystko w jednym podcaście. gdyby był jeszcze dłuższy, to też bym się nie pogniewała 😉
#nerka 🙂
Dzięki Michał, świetnie się tego słucha. Wiele przydatnych informacji dla blogerów.
Nawet nie zauważyłam, kiedy minęło te 1.5h. Za to zdziwiło mnie, jak bardzo uniwersalne porady można z tego odcinka wyciągnąć, niezależnie od tego, czy się kiedykolwiek będzie współpracować jako bloger/vloger z dużymi firmami.
#nerka
#nerka świetny materiał 🙂
#nerka przyjemnie się słuchało.
#nerka
Swietny podcast!
#nerka 🙂
Wysłuchane do końca;) #nerka 😉 a podczas słuchania powstawały przepisy na bloga, ostatnio tworzę ciągle przy Twoich podcastach:) pozdrawiam!
trochę późno, ale wysłuchane do końca 🙂 #nerka
#nerka
#NERKA
Dzięki fajny podcast, oby więcej takich 🙂 pozdrawiam
Bardzo mądry rozmówca i bardzo mądry prowadzący:) Dziękuję za konkrety. Bardzo świetny materiał, no i oczywiście pozostaje niedosyt :/ Mogłabym cię słuchać non stop 🙂
pozdrawiam serdecznie.
W 14. kropce brakuje słowa („Na co muszą być firmy chcące współpracować z korporacjami bezpośrednio?”) Nie wiem czy jeszcze śledzisz te komentarze.
Pozdrawiam 🙂
Nagranie ma już 2 lata, ciekawa jestem jak aktualnie sprawa się przedstawia, czy coś zmieniło, rozwinęło ect?…
3 lata później … #nerka 😉
Bardzo fajny oraz wartościowy podcast. Mnie w ogóle nie przeszkadza, że trwa 1,5 godz. Dzisiaj rano biegałem i dzięki temu, że jest możliwość pobrania pliku mp3, wgrałem go sobie na swoją mp3-jkę i odsłuchałem 🙂
#nerka
Dziękuję Norbert. 🙂 Niesamowite jak ta #nerka powraca. 🙂
To ja dziękuje Panie Michale, że prowadzi Pan bardzo wartościowe podcasty, na które trafiłem mniej więcej dwa tygodnie temu i nie mogę się od nich oderwać 🙂 (w pozytywnym słowa tego znaczeniu). Z racji tego, że jestem w ciągłym ruchu podcasty są dla mnie zbawieniem, a możliwość pobrania podcastu w formie mp3 jest dla mnie ułatwieniem, ponieważ w tej chwili nie posiadam smartfona.
#nerka działa 🙂 baardzo fajny pomysł 🙂
Sporo czasu mi zajęło dobranie się do podcastu, choć na bloga zaglądam od lat.
Zatem: #nerka 🙂 Bardzo dobry odcinek.
#nerka 5 lat później 😉
Dzięki Tomek! Piąteczka 🙂
#nerka ? Idę odcinek po odcinku 🙂 nadrabiam zaległości
Piąteczka!
#nerka 🙂 pozdrawiam z kwarantanny w Hiszpanii
Pozdrawiam ciepło Ewelina. 🙂