Po dekadzie działania blog "Jak oszczędzać pieniądze" zakończył swoją działalność. Jedyną stale aktualizowaną sekcją bloga jest RANKING kont i lokat. Zapraszam też do lektury ponad 500 archiwalnych artykułów (ponadczasowych)! 👊

WNOP 099: Jak tworzyć dobrze zarabiające produkty i usługi – opowiada Bartek Popiel

przez Michał Szafrański dodano 29 maja 2017 · 24 komentarze

Jak tworzyć zarabiające produkty i usługi

220 565 zł w 11 dni – taki przychód ze sprzedaży kursu online osiągnął Bartek Popiel. Kwota spektakularna, ale tu nie ma przypadku. To efekt wielu lat zdobywania doświadczenia.

Bartek Popiel jest przedsiębiorcą-blogerem. Jak na blogera – od lat zarabia w dosyć nietypowy sposób – opakowując swoją wiedzę w konkretne produkty: korepetycje, konsultacje indywidualne, tradycyjne szkolenia, książki oraz kursy online. Przez długi czas był bardzo daleko od tzw. głównego nurtu blogosfery oraz popularnego w blogosferze sposobu zarabiania, jakim są współprace komercyjne z firmami. Od początku swojej działalności koncentruje się na komercjalizowaniu własnych produktów i usług.

Dzisiaj rozmawiamy o jego drodze i dzielimy się przemyśleniami na temat wad i zalet zarabiania na konkretne sposoby. Ewolucja firmy Bartka jest świetnym przykładem na to, jak stopniowo można przenosić swoją działalność do Internetu i w coraz większym stopniu automatyzować i skalować zarówno liczbę odbiorców naszych treści oraz ilość zarabianych pieniędzy.

Zapraszam mocno do wysłuchania! 🙂

Struktura zarobów w blogosferze

Rok temu, podczas występu na Blog Conference Poznań, pokazałem wyniki mojego badania przychodów blogosfery za rok 2015. Kilkudziesięciu blogerów zdecydowało się wtedy wypełnić ankietę, w której wskazali procentowy udział poszczególnych sposobów zarabiania w ich całkowitych przychodach. Poniżej znajdziecie slajdy z mojej prezentacji pokazujące przykłady czterech grup:

  1. Blogerzy utrzymujący się głównie z tradycyjnych współprac komercyjnych z firmami, w których marki zgłaszają się do blogerów z propozycją napisania artykułów na konkretny temat.
  2. Blogerzy posiadający różne źródła przychodów.
  3. Blogerzy z przewagą własnych projektów angażujący do niektórych z nich konkretne marki w roli patronów / mecenasów.
  4. Blogerzy posiadający własne produkty pozablogowe – zarówno fizyczne, jak i elektroniczne. Tu trzeba pamiętać, że przy produktach fizycznych, np. odzieży, pojawiają się także spore koszty (materiały, szycie, magazynowanie itd.) przez co dochody są zazwyczaj niższe niż ze sprzedaży produktów elektronicznych.

Raport zarobków na blogach 2015

Raport zarobków na blogach 2015

Raport zarobków na blogach 2015

Raport zarobków na blogach 2015

Z całego badania wynikły dla mnie dwa wnioski.

Po pierwsze: zarabiająca część blogosfery nie jest jednorodna i istnieje wiele sposobów zarabiania na blogu. Żaden z nich nie jest jedyną słuszną drogą. Każdy zarabiający bloger w zasadzie indywidualnie tworzy własne źródła przychodów. Mogą to być:

  • Współprace komercyjne z firmami inicjowane przez firmy.
  • Własne projekty, do których zaprasza się partnerów i sponsorów zewnętrznych – tu przykładem może być np. Konrad Kruczkowski z bloga Halo Ziemia, który realizuje reportaże przy pomocy mecenasów.
  • Afiliacja, czyli zarabianie prowizji za przyprowadzenie klienta na konkretne produkty lub usługi – w taki sposób zarabia wiele blogów finansowych, blogów związanych z modą czy z gadżetami, np. Mamy gadżety.
  • Szkolenia tradycyjne.
  • Występy na konferencjach.
  • Płatne konsultacje.
  • Wydanie książki z wydawcą lub samodzielnie – przykładów jest cała masa.
  • Własne linie produktów fizycznych, np. Joanna Glogaza z bloga Style Digger stworzyła własną markę piżam, Monika Kamińska z bloga blackdresses.pl projektuje, szyje (oczywiście nie osobiście) i sprzedaje sukienki i garnitury dla Pań.
  • Własne linie produktów elektronicznych, w których specjalizuje się gość tego odcinka podcastu.

Zarabianie na blogach

I drugi wniosek był taki, że jest wielu blogerów, którzy pozostają poza głównym nurtem blogosfery – gdzieś na jej poboczach – a jednocześnie świetnie sobie radzą biznesowo, dobrze dywersyfikują źródła przychodów i zarabiają niejednokrotnie więcej niż Ci, którzy uchodzą za znanych blogerów.

Taką osobą jest właśnie mój dzisiejszy gość – Bartek Popiel z bloga „Liczy się wynik”. Jego firma generuje setki tysięcy złotych przychodów rocznie. Aktualnie ponad 95% z nich to produkty własne, 4,5% usługi – konsultacje i pomoc innym przedsiębiorcom, a około 0,5% przychodów pochodzi z książek, których Bartek wydał już trzy.

Rozmowa w formie audio i wideo

Możesz posłuchać podcastu, przeczytać transkrypt na końcu wpisu lub posłuchać zapis na YouTube.

Oglądając wideo zasubskrybuj proszę kanał na YouTube oraz kliknij symbol dzwoneczka. Dzięki temu będziesz otrzymasz powiadomienie, gdy opublikuję nowy film.

Czytaj także: WNOP 087: Sukces na YouTube – Krzysztof Gonciarz opowiada o kulisach swojej pracy i ewolucji

W tym odcinku usłyszysz:

  • Kim jest i czym się zajmuje Bartek Popiel?
  • Jakie produkty aktualnie sprzedaje Bartek i jak się one zmieniały na przestrzeni lat?
  • Czy pierwsza była firma czy blog?
  • Ile czasu zajęło Bartkowi podjęcie decyzji o założeniu firmy?
  • W jaki sposób blog pomógł Bartkowi w sprzedaży szkoleń z metod szybkiego uczenia się?
  • Po jakim czasie Bartek doszedł do wniosku, że prowadzenie szkoleń stacjonarnych, to nie najlepszy sposób na zarabianie pieniędzy?
  • Jak wyglądał pierwszy produkt Bartka?
  • Jakie i ile książek wydał?
  • Ile egzemplarzy książek sprzedał Bartek?
  • Czy na tamten moment decyzja o wydaniu książki z wydawcą była dobrą decyzją?
  • Na ile przewidywalne są przychody z kursów on-line?
  • Ile Bartek zarabia każdego dnia w całkowicie automatyczny sposób?
  • Dlaczego warto mieć OTO (one-time offer = jednorazową ofertę) i jak zrealizował ją Bartek?
  • Plusy i minusy różnego rodzaju produktów, które można mieć w ofercie.
  • O kursie Bartka „Liczy się strategia”.
  • Ile osób zapisało się na kurs i jaki był przychód z jego sprzedaży?
  • Co jest potrzebne przy realizacji tego typu kursów?
  • Z jakich narzędzi i rozwiązań technicznych korzysta Bartek?
  • Jakiego systemu korzysta do wysyłki newsletterów?
  • Jak duży zespół pracuje z Bartkiem?
  • W jaki sposób Bartek przygotował sprzedaż swojego ostatniego produktu?
  • Z jakich źródeł dotyczących prowadzenia kampanii według Bartka warto czerpać wiedzę?
  • Jak wyglądała sprzedaż i promocja kursu Bartka?
  • Ile wyniosły koszty przygotowania kursu „Liczy się wynik”?
  • Co powiedziałby sobie Bartek gdyby spotkał siebie o 10 lat młodszego?

Kliknij prawym przyciskiem, aby ściągnąć podcast jako plik MP3.

Sprawdź również: WNOP 120: Mastermind – co to jest i jak zorganizować taką grupę pokrewnych mózgów

Strony, osoby i tematy wymienione w podcast’cie:

Pytanie lub komentarz? Zostaw mi wiadomość!

Masz pytanie? Możesz skorzystać z tego linku i nagrać dla mnie wiadomość głosową z wykorzystaniem mikrofonu Twojego komputera. Pamiętaj, że jedna wiadomość może mieć maksymalnie 90 sekund (ale możesz ich nagrać kilka) 🙂

Jeśli nagrywając pytanie przedstawisz się i podasz adres swojego bloga (lub strony WWW), to zlinkuję do niego tak jak uczyniłem w poprzednich odcinkach podcastu. To może pomóc w promocji Twojego bloga, więc tym bardziej zachęcam do zadawania pytań głosowo.

Będę Ci również wdzięczny za każdy komentarz. Napisz proszę, czy podobał Ci się ten odcinek podcastu. Chętnie z Wami podyskutuję i odpowiem na ewentualne dodatkowe pytania.

Zobacz także: WNOP 124: Przesłuchany przez Arlenę Witt, czyli duże spotkanie autorskie na infoShare w Gdańsku

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Was w wielu miejscach:

A jeśli podoba Ci się podcast, to będę Ci bardzo wdzięczny, jeśli poświęcisz minutkę i zostawisz swoją ocenę oraz krótką recenzję w iTunes. Wasze głosy powodują, że mój podcast trafia do rankingów iTunes. Dzięki temu łatwiej jest do niego dotrzeć tym osobom, które jeszcze nigdy go nie słyszały. A na tym bardzo mi zależy 🙂

Oceń podcast “Więcej niż oszczędzanie pieniędzy” <–

Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za Twoje wsparcie i życzę Ci świetnego dnia! 🙂

Transkrypt podcastu

Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu (PDF).

"Finansowy ninja" - podręcznik finansów osobistych

Finansowy ninjaJuż ponad 130.000+ osób kupiło książkę "Finansowy ninja".

Nowe, zaktualizowane wydanie to ponad 540 stron praktycznej wiedzy o oszczędzaniu, zarabianiu, optymalizacji podatkowej, negocjowaniu i inwestowaniu, które pomogą Ci zostać prawdziwym finansowym ninja i osiągnąć bezpieczeństwo finansowe.

Przewodnik po finansach osobistych, który każdy powinien przeczytać jeszcze w szkole.

PRZEJDŹ NA STRONĘ KSIĄŻKI →

{ 24 komentarzy… przeczytaj komentarze albo dodaj nowy komentarz }

Tomasz Maj 29, 2017 o 12:50

Nie ukrywam, że czekałem na ten odcinek i absolutnie nie zawiódł moich oczekiwań. Pochłonąłem transkrypt i stwierdzam, że 99-ty WNOP to rakieta. Bez ściemy: konkretne strategie potwierdzone twardymi liczbami. Zgadzam się tez z końcowym mottem: ryzykuj, nie skacz z kwiatka na kwiatek i miej więcej pokory, w tym co robisz. Muszę to wyryć sobie na ścianie. 😉

Odpowiedz

ula mamonik.pl Maj 29, 2017 o 14:52

Świetny odcinek 🙂 I jak zwykle lekcja pokory. Ze blogowanie to jednak konkretna orka a nie bułka z masłem. O Bartku słyszę po raz pierwszy – ale już zyskał – zakupiłam tą jednorazową ofertę 😉 Poczytam i zobaczę co uda mi się wdrożyć w praktyce 🙂 Pozdrawiam obu Panów serdecznie i czekam na setkę 😉

Odpowiedz

Ola Budzyńska Maj 30, 2017 o 08:03

Chłopaki – świetna rozmowa!
W pewnym momencie, gdy Was słuchałam zorientowałam się, że jestem jak ten piesek na tylnych siedzeniach w samochodzie – siedzę i ciągle kiwam głową 🙂

Odpowiedz

agrafka Maj 30, 2017 o 09:13

Dziękuję za transkrypt 🙂

Odpowiedz

Paulina Maj 30, 2017 o 09:32

Dobrze, że jest też transkrypt – jestem raczej wzrokowcem, aniżeli słuchowcem. I dzięki temu przeczytałam inspirujący wywiad z człowiekiem, który jest racjonalnym dowodem na to, że MOŻNA. A takich osób teraz poszukuję szczególnie mocno. Dziękuję za pozytywną energię i Bartkowi gratuluję serdecznie – takie osiągi to marzenie, ale w pełni na to zasłużył.

Odpowiedz

Paweł Wysocki Maj 30, 2017 o 13:03

Świetny materiał! CONTENTowa bomba 😉

Pozdrawiam,
Paweł

Odpowiedz

Krystian Maj 30, 2017 o 15:32

Świetny wywiad chłopaki!

Po ilości komentarzy widzę, że faktycznie niewiele osób jest zainteresowanych tematem. Jednak dla mnie BOMBA i nie żałuję ani jednej minuty spędzonej na słuchaniu tego odcinka!

Pozdrawiam i czekam na z niecierpliwością na nr 100.

Odpowiedz

Krystyna Maj 30, 2017 o 15:52

Doszłam do połowy podcastu i strasznie żałuję, że muszę wyjść z domu. Na pewno wrócę do drugiej połówki.

Odpowiedz

Katarzyna Gorzędowska Maj 30, 2017 o 18:05

Konkret na konkrecie, konkretem pogania. Lubię takie rozmowy :)!

Odpowiedz

Michał Maj 30, 2017 o 19:43

Bartek jest bardzo energiczny. Niesamowity człowiek z wielkim powerem i entuzjazmem. Wszystko mówi z taką pasją i błyskiem w oku – zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie.

Odpowiedz

Pawel Maj 31, 2017 o 14:26

Świetny artykuł, wszystko doskonale opisane. Podcast polecam każdemu , kto chce się dowiedzieć rzeczowych informacji 🙂 Czekam na więcej wpisów od Bartka:) Pozdrawiam!

Odpowiedz

Darek Grupa Maj 31, 2017 o 22:52

Ogromna ilość bardzo przydatnych informacji na temat sprzedaży swojej wiedzy przez internet. I do tego dużo bardzo ciekawych historii z prawie dziesięcioletniej historii działalności Bartka w blogosferze.
Podcast warto polecenia każdemu, kto prowadzi własny biznes, zwłaszcza w internecie.
Główny wnioski:
– blogowanie to zajęcie zdecydowanie „długodystansowe”
– droga do sukcesu może być czasami bardzo kręta.

Odpowiedz

Agnieszka Czerwiec 1, 2017 o 21:35

Bardzo świetny i napakowany wiedzą wywiad 🙂 Bartka czytam i oglądam już od dłuższego czasu i zawsze wyciągnę coś nowego dla siebie 🙂 Dzięki wielkie za ten materiał 🙂 Pozdrawiam serdecznie!

Odpowiedz

Ania Czerwiec 1, 2017 o 23:16

Panowie – robicie niesamowitą robotę! Śledzę od długiego czasu poczynania blogowe obu z Was i mocno kibicuję. Wspólnym odcinkiem oczywiście się nie zawiodłam – kumulacja dwóch świetnych blogerów nie mogła dać innych efektów. Mnóstwo konkretów i pożytecznej wiedzy – jak zawsze – tak jak lubię. Wszystkiego dobrego i jeszcze większych zasięgów Wa życzę! Pozdrawiam serdecznie 🙂

Odpowiedz

Sławek Czerwiec 3, 2017 o 17:05

Ile Bartek zatrudnia ludzi?

Odpowiedz

Łukasz Czerwiec 5, 2017 o 00:18

Michał, a może w setnym podcast’cie refleksja – co by było gdyby… gdyby zamiast blogowania został etat 😉

Odpowiedz

Yadis Czerwiec 22, 2017 o 15:57

Ależ to jest wartościowy podcast! Jeden z najlepszych jakie przesłuchałam. Bartek to świetny rozmówca z mnóstwem niesamowitej wiedzy i podejściem, które bardzo mi się podoba. Dzięki za potężną dawkę informacji i inspiracji!

Odpowiedz

Mateusz Czerwiec 26, 2017 o 13:40

Michał, mam jedno pytanie. Być może Bartek też czyta, to może odpowie 😉 Dziękuję za bardzo wartościowy odcinek, świetnie się Was słuchało.

Moje pytanie – pracuję nad kursem, który chciałbym sprzedawać u siebie na blogu, wiem, że kurs jest bardzo przydatny i wartościowy – jednak jest on kursem tekstowym, ma trwać 2 miesiące i każdego tygodnia przesyłam pdfy z zadaniami oraz z ważnymi treściami. Boje się, że taka forma będzie mało atrakcyjna. Czy uważasz, że powinienem zrobić z tego kursu jednocześnie podcast albo wideo? Pytanie moje wzięło się stąd, że tylko tego typu kursy widzę – albo w formie podcastu, albo w formie wideo. Co o tym myślisz?

Pozdrawiam,
Mateusz

Odpowiedz

Michał Szafrański Czerwiec 28, 2017 o 16:48

Hej Mateusz,

Poproszę Bartka o odpowiedź a w międzyczasie napiszę od siebie, że chyba warto zadbać także o formę wideo. Po prostu jest ona łatwiejsza do skonsumowania a także częściej postrzegana jest jako coś wartościowego przez potencjalnych klientów.

Gdy zadbasz o wideo, to automatycznie będziesz miał także formę audio.

Niemniej jednak – pisze na czuja.

Pozdrawiam!

Odpowiedz

Bartek Czerwiec 29, 2017 o 11:52

Mateusz ryzyko jest takie, że ktoś może Ci zarzucić, że rozłożyłeś ebooka na części, wysyłasz po rozdziale i nazywasz to kursem 😉 Osobiście tego nie doświadczyłem, ale znam dziewczynę, która robiła kurs mailowy, wysyłała tylko pdf’y i uczestniczki uważały, że kurs w takiej postaci nie jest warto swojej ceny. Płaciły ok. 200zł i padały zarzuty, że za te 200 zł to można kupić 3-4 porządne publikacje na dany temat, w których będzie znacznie więcej wiedzy.

Moim zdaniem lepie zrobić video, z tego wyciągnąć audio, zlecić transkrypcję, dodać do tego np. mapy myśli albo listy kontrolne. Taki produkt może być po prostu zupełnie inaczej postrzegany.

Odpowiedz

Mateusz Czerwiec 29, 2017 o 16:20

Dziękuję, podświadomie tak właśnie czułem 🙂

Odpowiedz

Marcin Czerwiec 27, 2017 o 17:29

Michał, jestem pod wrażeniem prowadzenia Twojego bloga. Ewoluuje on w kierunku bloga Pat’a Flynn’a – ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu (to nie jest przytyk, tylko pochwała korzystania z dobrych praktyk).

Odpowiedz

Maciej Wrzesień 25, 2017 o 09:47

Wydawało by się, że zarabianie na blogu to coś łatwego. Ale jak wszędzie żeby osiągnąć sukces potrzeba dużo czasu i wytężonej pracy. Dobrze, że jest na kim się wzorować 🙂
Dziękuję i pozdrawiam!

Odpowiedz

Rafał Z. Luty 21, 2020 o 13:22

Bardzo dziękuję. Na pewno się przyda. Bez tego wywiadu, nie wiedział bym, że taka osoba istniej.
„Więcej pokory. Warto uczyć się od innych, a nie stawiać się w roli ja już wszystko wiem, ja już nic nie potrzebuje, jestem najmądrzejszy. Życie to prędzej czy później zweryfikuje i dostaniemy mocnego klapsa.”

Odpowiedz

Anuluj odpowiedź

Dodaj nowy komentarz

Poprzedni wpis:

Następny wpis: